Lihasten palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sac
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

sac

Kun treenien jälkeisinä päivinä on lihakset kipeinä ja esimerkiksi käsi (tai jalka) ei edes oikene (tai koukistu, riippuu mitä tehnyt) kokonaan kivuitta vaan joutuu pitämään käsiä koko ajan hieman koukussa, niin onko sillon hyödyllistä hieman venytellä käsiä suoraksi? Vai pitääkö vain odottaa niin kauan että kipu loppuu?

Tiedän että on varmasti parannettavaa treenin jälkeisessä venyttelyrutiinissa vielä, mutta miten näinä palautumispäivinä jos paikat on kipeinä?

Itellä on varsinkin käsissä tommosta ongelmaa, jaloissakin jonkun verran muttei läheskään niin pahaa.

aika pumpissa pitää kaverin olla, en oo moiseen ite törmänny :D eiköhän noita kannattas koettaa venytellä jos samana iltana.

Siis olen täysin alottelija ja ekoja treenejä vasta vetänyt. Varmasti saman illan venytykset ollut riittämättömiä, mutta siksi kyselin tuosta että voiko kipeytyneitä lihaksia seuraavina päivinä venytellä, jotta en rikkoisi itseäni venyttelyllä (jos siitä siis olisi ollut haittaa).

Eiköhän näin pahat jumitukset lopu aika pian... ihan ekan treenin jälkeen en pystynyt koskettaa naamaani kädellä kahteen päivään ilman mieletöntä yritystä. Toisen setin jälkeen ongelma oli toisinpäin eli en pystynyt ojentamaan kättä suoraksi. Jaloissa ongelma lievempänä.

Hyvin jätkät vetää, kun tohon kuntoon pääsee..:whip: Varmaan kannattaa alussa rakentaa rauhallisesti peruslihastoa vähän pienemmille sarjapainolla. Lisää sit vaikka volyymia, jos haluu.. Mä mistään tiiä, ku itekkin oon vasta alottelija, mut ei kovin terveeltä kuulosta. ja btw kannattaa venytellä sarjojen välissä ja treenin jälkeen jollo ne on lämpimänä. Jos edelleen jumittaa seuraavana päivänä niin pakkohan se on lihaksia lämmitellä ja venytellä, jotta ne aukee. itestään ne paranee tosta kunnosta ehkä 2 viikossa. Raaka arvioni.;)

Siis olen täysin alottelija ja ekoja treenejä vasta vetänyt. Varmasti saman illan venytykset ollut riittämättömiä, mutta siksi kyselin tuosta että voiko kipeytyneitä lihaksia seuraavina päivinä venytellä, jotta en rikkoisi itseäni venyttelyllä (jos siitä siis olisi ollut haittaa).

Eiköhän näin pahat jumitukset lopu aika pian... ihan ekan treenin jälkeen en pystynyt koskettaa naamaani kädellä kahteen päivään ilman mieletöntä yritystä. Toisen setin jälkeen ongelma oli toisinpäin eli en pystynyt ojentamaan kättä suoraksi. Jaloissa ongelma lievempänä.

Joo, kyllä toi loppuu tosi nopeesti. Samanlailla käy jos on ollut taukoa treenistä ja sitten vetää oikeen kunnon puntin, niin tulee helkkaristi kipuja.

Sun tilanteessa venyttelisin ihan kevyesti (ainakin aluksi) pitkiä venytyksiä. Ei ne kuitenkaan hirveesti auta, mutta ehkä vähän.

Tosiaan treenin jälkeen kannattaa venytellä jonkin verran ja sitten illalla pitkiä venytyksiä. Aina kannattaa muistaa lihaksia vähän lämmitellä ennen venyttelyä. Kun illalla alat venyttelet, niin ravistele lihaksia, niin se riittänee lämmittelyksi.

Kyllä noin kovat treenin jälkeiset kivut on varmasti nopeesti ohi, kunhan vaan treenaa (ja venyttelee välillä). :thumbs:

Hyvin jätkät vetää, kun tohon kuntoon pääsee..:whip: Varmaan kannattaa alussa rakentaa rauhallisesti peruslihastoa vähän pienemmille sarjapainolla. Lisää sit vaikka volyymia, jos haluu.. Mä mistään tiiä, ku itekkin oon vasta alottelija, mut ei kovin terveeltä kuulosta. ja btw kannattaa venytellä sarjojen välissä ja treenin jälkeen jollo ne on lämpimänä. Jos edelleen jumittaa seuraavana päivänä niin pakkohan se on lihaksia lämmitellä ja venytellä, jotta ne aukee. itestään ne paranee tosta kunnosta ehkä 2 viikossa. Raaka arvioni.;)

Viime kerralla parani itestään vissiin 4-5 päivässä. :D Mutta rupean panostamaan huomattavasti enemmän venyttelyyn, on tää niin hanurista tää jumitus.

Viime kerralla parani itestään vissiin 4-5 päivässä. :D Mutta rupean panostamaan huomattavasti enemmän venyttelyyn, on tää niin hanurista tää jumitus.

Jep, tehokas venyttely ja kevyt verryttelynomainen rasitus ovat ainakin itsellä parhaat lääkkeet jumin ehkäisyyn. Salilla voi ihan hyvin lämpöä ottaessa, tai vaikka kyykky/penkkivuoroa odotellessa tehdä kevyttä pumppailua viime treenissä treenatuille lihaksille jos tuntuu että paikat on täysin jumissa. Toimii.

Jep, tehokas venyttely ja kevyt verryttelynomainen rasitus ovat ainakin itsellä parhaat lääkkeet jumin ehkäisyyn. Salilla voi ihan hyvin lämpöä ottaessa, tai vaikka kyykky/penkkivuoroa odotellessa tehdä kevyttä pumppailua viime treenissä treenatuille lihaksille jos tuntuu että paikat on täysin jumissa. Toimii.

Näin se on, mutta loppujenlopuksi tohon ei auta kuin aika. Treenin jälkeen tuo kevyt veryttelyliikunta ja venyttely vielä auttaa, mutta jo kipeytynyttä lihasta ei oikein paranna kun odottaminen. Muutamassa päivässä tosiaan helpottaa ja jatkossa noita kipuja ei tuolleen tule jos ei ole reilu tauko tai tee jotain tosi radikaalia muutosta treeniinsä.

Itselläni kävi juuri samanlailla, kun aloitin treenaamisen salilla. En tietenkään venytellyt ja liian suurilla painoilla aloitin, niin seuraavana päivänä en saanut käsiäni oikaistua suoraksi :D Jumalaton kipu pari päivää, mutta kyllä se siitä hellitti. Tuo homma on vielä ärsyttävämpi, jos se kipu on jaloissa, kun et saa oikaistua jalkoja ja joudut kävelemään hieman polvet koukussa :D

Nyt sitten viisaampana oon alottanu kunnolla venyttelemisen ja ottanut maltilla nuo painot :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuttua huttua alottelijalle. Eli kokeileppa alottaa vähän maltillisemmin. Itse kun aloitin 14-vuotiaana liian isoilla painoilla ja tein hauiskääntöjä(tietysti) niin oli kädet noin 100 asteen kulmassa 3 päivää eikä suoristamisesta tullut mitään. Silloin opin ensimmäisen kerran jotain kantapään kautta treenaamisesta. Toisaalta sen jälkeen on ollut vielä jännetupin tulehdus, tenniskyynärpää, juoksijan polvi, kiertäjäkalvosinvamma ja viimesimpänä alaselkä paskana. Joten ei kai tässä ole paljon tuota viisautta kertynytkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom