Lihasten kokoerot..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jokkee
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin onko normaalia, että esimerkiksi oikean käden hauis on suurempi kuin vasemman? koko ei ole suuri mutta kyllä sen huomaa ja se alkoi häiritsemään, joten ajattelin kysäistä asiasta.

Mikä tämän kokoeron tasoittamiseen auttaisi?

Kiitos jo valmiiks.

Yleinen vastaus lienee, että kokoerot tasoittuvat aikanaan. Jos tasoittuvat. Kaikilla on kokoeroja lihaksissa.

Edit: haulla löytyy myös paljon juttuja koskien kokoeroja

Kokoeroja voit koittaa ehkästä siten, että jos teet esim. hauiskääntöjä käsipainoilla niin molempiin käsipainoihin yhtä paljon rautaa(tietysti) ja molemmilla käsillä saman verran toistoja. Eli jos se kokoero häiritsee niin heikompi käsi määrää "tahdin". Tää saattaa tosin olla aika v*ttumaista varsinkin jos toinen käsi on paljonkin kehitykses edellä.

Edit: mutta kaikillahan on kokoeroja lihaksissa, harvoin ne täysin symetrisiä on:)

Itse olen pistänyt sen piikkiin, että olen oikeakätinen eli se on käytännössä käytetympi ja vahvempi myös. Ei se hauiskoon ero kyllä ole niin suuri.

Mullä kävi niin, että kun mun oikea käsi oli paljon voimakkaampi ja esim. noissa keskitetyissä haukkareissa teen toistoja 2x15 kummallekkin kädelle. vasurilla ne meni aina pakkotoistoiks.. mutta nykyään kun olin joutunu aina tekemään vasurilla pakkotoistoja niin vasurista tulikin se voimakkaampi käsi.

Että sellasta :)

Joo olen oikeakätinen mutta vasen haukkani on noin 2cm ympärysmitaltaan isompi ja huomattavasti vahvempi. Saa nähdä tasottuuko voimasuhde aikanaan. Treenattu on vasta 4kk.

Miun oikea rintalihas on vasempaa sselvästi pienempi. voiko oikeaa treenata yksinään, niin ettei vasen kehittyisi ja saisin erot tasoitettua?

Miun oikea rintalihas on vasempaa sselvästi pienempi. voiko oikeaa treenata yksinään, niin ettei vasen kehittyisi ja saisin erot tasoitettua?

Treenaa vaan entiseen malliin. Kokoerot yleensä tasoittuvat ajan kanssa

kannattaa esim hauiskäännöissä käsipainoilla tehdessä vähintään joka toinen kerta alottaa sarjat vasurilla (jos normaalisti alottaa kaikki oikealla)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Mulla ihan sama homma...ärsyttävä varsinkin penkissä suurilla painoilla nostettaessa. Oikea puoli tekee paljon tiukempaa.

Niin onko normaalia, että esimerkiksi oikean käden hauis on suurempi kuin vasemman? koko ei ole suuri mutta kyllä sen huomaa ja se alkoi häiritsemään, joten ajattelin kysäistä asiasta.

Mikä tämän kokoeron tasoittamiseen auttaisi?

Runkkaa vaihteeksi vasemmalla kädellä.

Tai sitten toinen vaihtoehto on, että teet hauberille käsipainoilla heikomman/pienemmän käden mukaan. Eli jos oikealla saat 12 toistoa ja vasurilla vain 10, niin teet sitten molemmilla vain sen 10 toistoa.

Kiitos jo valmiiks.

Eipä kestä.

Mullaki on samaa juttua.
Vasen käsi on ärsyttävästi heikompi kun oikea. Jos tekee oikealla kädellä käsipainoilla vaikka 10 toistoa, jää se tossa vasemmalla sen 8 eikä mene millään.
e. ja vasemman käden forkku vituttaa :curs:

Suositut

Back
Ylös Bottom