Lihasten kipeytyminen treenin jälkeen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itekin harvoin saan hauikset kipeeksi, vähän ne joskus on turtana, mutta ei samalla tavalla kuin esim. ojentajat tai reidet. Muuten veikkaan, että tuskin on ketään jolla ei tulis reidet tai perse kunnon jalkatreenistä kipeeks. Ite meinaan aina kaatua seuraavana aamuna, kun rynnistän kiirellä portaikkoon ja reidet ei pidäkkään, hullu fiilis.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tylerd sanoi:
Ootko muuten ikinä koittanu tehdä hauikkaria suoralla tangolla ja niin isoilla romuilla, että joutuu tekeen pienen heijarin? Mulla ei muuten tule kipeeks....mutta pää-asiahan on se että ne kasvaa :thumbs:
Itse olen todennut saman tehdessäni scottia käsipainoilla. Pari viimestä toistoa on aina niin tiukkoja että on pakko huijjata/repiä ja tämän liikkeen ansiosta on kyllä hauikset kipeenä aina useamman päivän. Sovellan kyllä samaa tekniikkaa lähes joka liikkeessä ja hyvin toimii.

Scotti käsipainoilla on kyllä loistava liike hauiksille. Siinä pystyy tekemään itekseen pakkotoistojakin jos tekee yksi käsi kerrallaan tai vaikkapa negatiivisia.

Itse saan lähes kaikki lihat "kipeiksi". Selkä tuppaa oleen vähän semmonen että ei kipeydy ihan niin helposti. Tuossa joku sanoikin että juuri kukaan ei saa olkapäitä "kipeiksi"? Itelläni juuri nämä ovat aina jumissa :).

Kyllä kasvua tapahtuu vaikka paikat ei "kipeytyiskään". Otin tossa noin kuukauden verran lyhyempiä sarjoja (8,7,6 toistoa, kun normaalisti olen ottanut 15,12,10) ja kyllä kasvua tapahtui vaikka paikat ei "kipeytynytkään". Toi mukavaa vaihtelua repiä huomattavasti suuremmilla painoilla vaikka tekniikka vähän kärsikin. Tämä vaihtelu luultavasti toi tuon sopivan ärsykkeen ja vaihtelun joka johti kasvuun :evil:

Selkää olen alkanut vasta viimeisen puolenvuoden aikana saamaan kunnolla kipeeks kun oon oppinut sitä treenaan. Eihän se tietenkään sitä tarkoita, että jos paikat ei tule kipeeks niin ei osaa treenata. Reisissä oli sellanen juttu, että sillon kun tein ne samana päivänä(etu-ja taka) niin ei tullut kipeeks kun etureidet. Nyt kun ne treenaan omina päivinään pystyn panostaan kumpaankin 100% ja kipukin on sen mukaista. Mun mielestä sellanen pieni "huijaus" josta edellä puhuttiin on hyvä juttu. Esim. pohkeissa olen huomannut, että jos teen liikkeet vimpanpäälle puhtaasti sen vaatimilla romuilla ei kehitys ole lähellekkään samaa luokkaa kun Ronnie tyyliin nytkytettynä isoilla romuilla. Toki kiertoon tulee pumppi ja kevytviikot mukaan jolloin teen puhtaasti. Ja yleisesti ottaen saan 4-8 maastoon osuvilla toistomäärillä isomman kivun kun 12-15 toistoilla. Treenin aikana kipu ja hapot on tapissa 12-15:sta tehtäessä, mutta seuraavan päivän kipu jää pois tällä. Hermotus juttuja.

Taas täysin samaa mieltä Tylerdin kanssa. Ja tuohon selkään pätee ihan samat kuviot, vasta viime vuoden loppupuolella sitä oppi reenaamaan ja senjälkeen on lähes joka reenin jälkeen ollut enemmän tai vähemmän lihaskipuja. Ja myös reisille täysin samat havainnot mitä edellä! :thumbs:

Maastaveto kunniaan

Itse olen selkätreenissä vuoroviikoin vaihdellut aloittavana liikkeenä Mavea ja Kulmasoutua. Eli toinen jää aina pois. Ihmettää vähän, että maven jälkeen selkä on kauttaaltaan todella hellänä, kun taas kulmasoudun ollessa vuorossa, on selkä harvemmin kipeänä.

Tässä on esim. toissaviikkoinen selkätreeni: liike (~toistot)
Mave (8,6,6)
Kulmasoutu kp. (9,12)
Ylätalja eteen (10,10,12+1)
Alatalja (12,14,)
Olankohautus (12,17)
Pohkeita

Raskaimmilla painoilla tehdyt sarjat on Boldilla.
Edit: teen Maven ns. Colemantyyliin=jaloilla mahdollisimman vähän

Juu meikäläiselläkin on tuo selän ja olkapäiden "löytäminen" ottanut tolkuttoman kauan. Itse saan selän kipeäksi tekemällä sekä puhtaita, että huijaustoistoja. Olkapäitä en saa samalla lailla kipeiksi kuin muita lihaksia, mutta kun olkapäätreenin jälkeisenä päivänä vaikka puhuu kännykkään, niin johan rupeaa saman puolen olkaa pakottamaan (tulkitse tämän hyväksi asiaksi?).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom