lihasten kasvatus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käpy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kun halutaan lihakset isommis niin riittääkö tosiaan tuo 3x8-12 toistoo esim. penkkiä tehdessä? tarkotan sitä että jos eri lihasryhmien treenaus jaetaan eri viikonpäiville niin silloin esim juuri tuota penkkiä tehdään vain kerran viikossa, riittääkö se tosiaan kasvattamaan sitä lihasta? Minä oon aina luullut että tiettyä liikettä pitää tehdä monena päivänä viikossa että siitä olisi hyötyä? Jos näin on niin oo siis tainnut tehdä kaiken tähän asti ihan väärin!:wall: entä kuinka tärkeää on toi palutuminen ja kuinka pitkä tauko liikeiden välillä tulisi olla?? Ja kiitos etukäteen vastauksista sillä oon melkonen amatööri näissä asioissa:nolo:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niin penkissähän mun tietääkseni tehään suurin osa työstä rinta- ja ojentaja lihaksilla ja jos viikos kummallekkin tekee semmoset n.9 sarjaa ni varmana riittää:thumbs:

itse havaitsin aikani treenattuani että lkerran viikkoon ei sopinut minulle...näin ollen olen päätynyt treenaamaan rintaa 2 kertaa viikossa

keskiviikko: penkkipunnerrus - ei apuliikkeitä (lähinnä voimapainotteista)

lauantai: vinopenkkipunnerrus + apuliike (esim. vipunostot/ristikkäistalja)

on yleinen käytöntö että treenataan lihasryhmä/viikko ja se yleensä toimiikin...itse olen silti havainnut paremmaksi 2 kertaa viikossa koska voimaakin olisi tavoiteena saada. 3 kertaa viikossa on liikaa varsinkin jos treenaat massapainotteisesti...voimanhankinta on sitten asia erikseen.

PS. vaikka tämä oli esimerkki rintatreenistä niin treenaan toki muitakin lihaksia.

Zone-sarja -42%
Originally posted by Möykky86
Niin penkissähän mun tietääkseni tehään suurin osa työstä rinta- ja ojentaja lihaksilla ja jos viikos kummallekkin tekee semmoset n.9 sarjaa ni varmana riittää:thumbs:

Kyllä varmaan 6 sarjaa ojentajille riittäisi ihan hyvin.

Mä olen viimeisen 3kk aikana treenannut lihasryhmän n. 4-7 päivän välein ja ohjelma on ollut perus työntö/veto/jalat. Pohjana oon käyttänyt 2treeni-lepo-2treeniä-lepo jne, mutta välillä on lepopäiviä tullut enemmän muiden kiireiden takia, kuitenkin maksimissaan lepoa lihasryhmälle on tullut 6 päivää. Rinnasta ja ojentajista kun oli jo puhe niin rinnalle olen tehnyt 6-8 sarjaa ja ojentajille 2-5 sarjaa (ojentajat saavat epäsuoraa treeniä aika paljon työntöpäivänä). Sarjat aina loppuun asti ja välillä pari pakkotoistoa päälle. Melkein jokaisessa treenissä olen käyttänyt joko pudotussarjoja tai supersarjoja yhden tai kaksi per lihasryhmä. Mitään kevyitä viikkoja en ole pitänyt ja kehitys on jatkuvasti mennyt eteenpäin eli ylikunnossa en ole käynyt. Tämä vain esimerkkinä, että lihaksen voi tosiaankin treenata kovaa useamminkin kuin kerran viikossa.

Itsellänikin pakkaa olemaan että teen lihasryhmän per viikko ja sillloin tulee väännetty treenit yleensä loppuun että niin kauankuin rauta heiluu ni väännän ja sitte kotia nuggumaan =)

Originally posted by Möykky86

Hyvä Möykky!! Sullahan on ainakin uusimpien tekstien perusteella mennyt "oppi perille" kun vertaa noihin jokunen viikko takasiin juttuihin...siitä sulle :5:

Originally posted by timba79
Hyvä Möykky!! Sullahan on ainakin uusimpien tekstien perusteella mennyt "oppi perille" kun vertaa noihin jokunen viikko takasiin juttuihin...siitä sulle :5:

Niinhän se on joo ja nyt alan ymmärtää myös käsitettä "treenata kovaa" :thumbs: ainakin luulisin:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom