lihasten kasvamisen nopeuttaminen?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jomi Sinisalo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jomi Sinisalo

oon 174cm pitkä painan 63kg oon salilla käyny 3kk:
tulokset ovat olleet hämmästyttäviä... eteenkin hauiksessa
joten olen aivan koukussa salilla käymiseen mutta haluisin nopeuttaa
lihasten kasvua joillakin lisäravinteilla en tiedä vaan mitä käyttää
kun niitä on niin moneen lähtöön oon kuullu, että kreatiini esim pakkaa
nestettä lihaksiin mutta kertokaa te viisaat ketkä olette kaiken koneneet
mitä lisäravinteita lähitisin kokeilemaa että lihakset kasvaisi nopeammin....

Lihasta kasvattaa ehkä parhaiten SEARCH-metodi, johon kannattaa tutustua heti näille sivuille eksyttyäsi. SEARCH-metodilla saa ihmeitä aikaan. Vanhatkin tekijät kokevat yllätyksiä :)

Juu siis eihän se itsessään lihaskasvua nopeuta. Täytyy myös huolehtia levosta, treenistä ja ravinnon saannista. Viimeisimpien empiiristen tutkimusteni tuloksena voin todeta, että ainakin minun osaltani SEARC-metodi on kasvattanyt lihasmassaani viimeisen puolen vuoden aikana yli kaksi kiloa. :D

Totta töriset. Söööörts ja Google on muuttanu mun elämän aivan täysin. Mutta asiaan... Pistä tosiaan haulla vaikka "lisäravinteet" niin luulis tulevan melko runsaasti juttua.

Lihas vaan ei oikein tapaa kovin nopeesti kasvaa. Aloittelija törmää usein johonkin pisteeseen jolloin kehitys ei vastaa enää työmäärää. Jokin osatekijä ottaa vastaan.

he tarkoittavat että käytät tän sivuston search toimintoa eri hakusanoilla
niin eiköhän apua löydy.. tää on täynnä infoa ja tietoutta,, käytä aikaa muutama tunti ja lueskele niin minäkin tein ja tiedän paljon enemmän asioista kuin ennen :P

Anteeksi Jouni ehkä hieman aiheeton "vittuiluni". Kannattaa aloittaa tiedon haku selaamalla sivustoja. Varsinkin aloittelijoiden palstalla on kosoltimäärin tietoa, josta on varmasti apua myös pitemmälle edenneillekkin. Ainakin itse olen saanut hyviä vinkkejä siltä puolelta, vaikka harrastuksen aloittamiseta onkin hieman pitemmän aikaa.

Aloittelijoilla on vaan niin fiksuja kysymyksiä, että välillä menee ammattilaisillakin sormi suuhun joten eiköhän tuolta FAQ osastolta löydy hyvää tietopohjaa meille kaikille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no ehkä tärkein lisäravinne on palautusjuoma. sen voit tehdä itse herasta(nopea proteiini) ja maltosta(pitkäketjuinen hiilari) sekoittamalla suhteella 1:1 tai vaikka 1:2. jos haluat vähän vielä parannella tuota voit lisätä siihen myös kreatiinia ja glutamiinia.

tärkeintä on tietysti että ruokapuoli on kunnossa, eli syöt yli oman kulutuksesi ja saat proteiinia 2-3g/painokilo (tuohon painoosi tuskin kovin paljon rasvaa mahtuu). jos proteiinin saaminen ruuasta jää vajaaksi voisit ottaa aterian yhteydessä proteiinidrinkin.

jos välttämättä haluat voit myös ottaa kreatiinin käyttöön muussakin kuin palautusjuomassa, mutta sinuna panostaisin tuohon ruokapuoleen ja palautusjuomaan ja alkaisin vasta sitten katsella noita muita ravinteita.

tosiaan ne lihakset ei tuu hetkessä vaikka kuinka lisäravinteitakin käyttäisi.

valeedit: haku toiminto on tosiaan näppärä. ;)

Joo niin ku Huumor sanoikin jo että ei ne lihakset vaan yhtäkkiä sieltä tuu :)
Sanoisin niin kuin muutkin ovat sanoneet että ravinnon levon ja treenin tasapaino ja suhde kuntoon niin eiköhän se lihas sieltä pikkuhiljaa tuu ;)
ainaki itellä on alkanu tulee ku vähä lueskeli näitä sivuja ja otti mallia :worship: kiitos pakkiksen

kyllä sitä tulosta alkaa tulemaan melko nopeasti, jos vaan viitsii ruokavalioon panostaa. ruokavalio on paljon vaikeampi kuin itse treenaus, omasta mielestäni.

treeni antaa vain ärsykkeen lihaskasvulle, ruoka kasvattaa. kannattaa selailla noita ruokavaliothreadeja läpi ja katsella miltä muiden ruokailut näyttävät.

normaalisti "suosituksina" tällä palstalla tuntuu olevan 2g proteiinia painokiloa kohden, ja noin 500kcal energiaa yli kulutuksen. sinä voit varmasti syödä enemmänkin, jos läskiä ei kovin helposti kerry (kuten painostasi voi päätellä). jaa ruokailut mahdollisimman tasaisin välein (2-3h välein).

rahkaa, raejuustoa, kanaa, kalaa, lihaa.. ei ole oikotietä onneen. tribulukset ja muut hainruodot voit unohtaa suosiolla. palautumisjuoma on ihan hyvä olla olemassa, tosin saman voi korvata syömällä heti treenin päälle muutaman banaanin ja heti sen jälkeen vaikka purkin rahkaa mehukeittoon sekotettuna..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom