Lihasta ilman läskiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Milyh
  • Aloitettu Aloitettu
Neuvot olisi tarpeen tällaisessa ongelmassa: olen tiputtanut kesän aikana noin 4kg ja saatan pudottaa vielä pari kiloa. Koska kuitenkin olen viime aikoina (=koko alkuvuoden ja pidempäänkin) treenannut laiskanlaisesti olen alkanut huolestua lihaksistani. Siis niistä vähistä mitä olen vuosien saatossa onnistunut keräämään. Haluaisinkin dietin loputtua ruveta treenaamaan taas säännöllisemmin/ kovempaa, mutta pelkään että kaikki läski minkä olen karistanut palaa takaisin. Kysymys kuuluu: Onko sitä lihasta mahdollista saada ilman että läskiä tulisi kauheasti kaupan päälle? Edes teoriassa? Erityisesti reisiin olen aina halunnut lisää muotoa, mutta kun ei ne tykkää kasvaa :(...

Aiemmin kun olen lihaksen toivossa treenannut paljon ja yrittänyt syödä on lopputulos ollut vain jonkin verran lihasmassaa (erityisesti käsivarsissa/olkapäissä) ja pieni pyöristyminen. Tästä voisi päätellä että ravintoa on ainakin ollut tarpeeksi.. mutta onko se ruokavalio sitten kuitenkin ollut ihan pielessä (= ravinto liian huonolaatuista)? Vaikea ihan uskoa kun kuitenkin asioista jotain tiedän. Jossain vaiheessa vaan tajusin kuinka paljon oli salakavalasti läskiä kertynytkään.

Jos ruokavalio perustuu puhtaaseen ruokaan, eli normi safkaan eikä siihen kuuluu ajottainen pitsojen vetely naamaan niin olis parasta alkaa seuraa niitä kaloreita ettei vika olis niissä. Kyllä sitä lihasta voi kasvattaa niin että sitä läskiä ei hirveesti kerry. Tietenkin joku tulee kohta sanomaan että ei voi koska sille sana "läski" tarkottaa sitä että lihaserottuvuus heikkenee edes vähäsen. Aina tulee vähän ylimäärästä mutta kyllä sitä lihasta voi kasvattaa niin että sitä ei hirveesti tule.

Järkevä jakauma proteiinien, rasvojen ja hiilarien välillä.
Maltilliset plussakalorit, joku 200-300kcal plussalla vaikka. Lihasta tulee myös hitaammin, mutta läskiä ei pitäisi häiritsevässä määrin syntyä sivutuotteena.

Ei muuta ku tajutonta treenaamista vaan! Aamulenkkiä, intervalleja, punttitreeniä.. mitä vaan mikä polttaa rasvaa, kasvattaa lihaksia ja pitää aineenvaihdunnan yllä (ja mikä kiinnostaa itseä sen verran että sitä jaksaa tehdä kauemmin kuin sen kuukauden.) Ei sitä rasvaa kerry jos jaksaa tehdä töitä.. kattokaa huippu-urheilijoita. Eihän se lihaksen kasvu niin nopeaa ole kuin bulkilla mutta kyllä ne treenaamalla kasvaa.

Ei muuta ku tajutonta treenaamista vaan! Aamulenkkiä, intervalleja, punttitreeniä.. mitä vaan mikä polttaa rasvaa, kasvattaa lihaksia ja pitää aineenvaihdunnan yllä (ja mikä kiinnostaa itseä sen verran että sitä jaksaa tehdä kauemmin kuin sen kuukauden.) Ei sitä rasvaa kerry jos jaksaa tehdä töitä.. kattokaa huippu-urheilijoita. Eihän se lihaksen kasvu niin nopeaa ole kuin bulkilla mutta kyllä ne treenaamalla kasvaa.

unohdit tosta sen levon mitä enemmän auerobista, pitempiä treenejä, lajeja, joka päivä.. Hankit itsellesi tarkan ruokavalion, lepäät, treenaat. Kaikki kuntoon. Motivaatiota tulee sitä mukaa kun kehityt ja se kannustaa kaikkea kolmea eri osa puolta.. turhaan näistä jankkaan varmaan mutta turha tulla tänne itkemään ym jos ei jaksa noihin panostaa.

meni offtopikiks mutta vituttaa nää jotkut postaukset kun ei itte jakseta lukea ja vaikka luettaisiinkin ei sovelleta niitä arkeen. kiitos.

meni offtopikiks mutta vituttaa nää jotkut postaukset kun ei itte jakseta lukea ja vaikka luettaisiinkin ei sovelleta niitä arkeen. kiitos.

Lukea? Mitä tarkotat tolla???

Tarkoittaako lisääntynyt hikoilu sitä että aineenvaihdunta on vilkastunut? Hikoilen nykyään nimittäin paljon herkemmin kuin ennen juoksuharrastuksen ja dietin aloittamista.

Nitaa, jos pitäisi polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta samaan aikaan niin eikö nuo ole ristiriidassa keskenään? Voihan sitä polttaa kaloreita vaikka kuinka mutta jos kuitenkin pitää olla plussakaloreilla..? Eli voisitko vähän vielä selventää pointtiasi? Vääntäkää rautalangasta, pliis :rolleyes:...

Tarkoittaako lisääntynyt hikoilu sitä että aineenvaihdunta on vilkastunut? Hikoilen nykyään nimittäin paljon herkemmin kuin ennen juoksuharrastuksen ja dietin aloittamista.

Nitaa, jos pitäisi polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta samaan aikaan niin eikö nuo ole ristiriidassa keskenään? Voihan sitä polttaa kaloreita vaikka kuinka mutta jos kuitenkin pitää olla plussakaloreilla..? Eli voisitko vähän vielä selventää pointtiasi? Vääntäkää rautalangasta, pliis :rolleyes:...
Sanoisin et Nitaan postauksessa pointti oli siinä että ollaan niin pienellä plussilla että sitä lihasta ei kerry niin nopeesti että rasvaa tulisi, eli toisin sanoen jos on rasvaa niin se ensin kannattaa kuluttaa pois ja sit vasta alkaa sitä lihasta kasvattelemaan. Ja sillon ku alottaa kasvattaa sitä lihasta ni tekee sen hitaasti ja rauhallisesti, eli pienillä plussilla.

en tiedä mitä tarkoitit mutta pointti oli tämä

tarkoitin nyt lähinnä sitä että tämä sun asias ei ole niin henkilökohtainen että sitä ei olisi muillakin mietittävänä/vaivana. lukisit täältä pakkikselta asiota ettei tartte tehdä aina uutta threadia ja jos oot jo lukenu lue ens kerralla ajatuksen kanssa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927&highlight=laihduttaminen+for+beginners

tarkoitin nyt lähinnä sitä että tämä sun asias ei ole niin henkilökohtainen että sitä ei olisi muillakin mietittävänä/vaivana. lukisit täältä pakkikselta asiota ettei tartte tehdä aina uutta threadia ja jos oot jo lukenu lue ens kerralla ajatuksen kanssa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927&highlight=laihduttaminen+for+beginners
kannattais opetella lukemaan mitä kaveri kirjottaa ekassa postauksessa, voin vaikka kopioida sen tärkäen osan niin ei tarvitse enää päteä.

Haluaisinkin dietin loputtua ruveta treenaamaan taas säännöllisemmin/ kovempaa, mutta pelkään että kaikki läski minkä olen karistanut palaa takaisin.

ja siinä vielä tärkein boldattuna. Mene muualle pätemään.

Neuvot olisi tarpeen tällaisessa ongelmassa: olen tiputtanut kesän aikana noin 4kg ja saatan pudottaa vielä pari kiloa. Koska kuitenkin olen viime aikoina (=koko alkuvuoden ja pidempäänkin) treenannut laiskanlaisesti olen alkanut huolestua lihaksistani. Siis niistä vähistä mitä olen vuosien saatossa onnistunut keräämään. Haluaisinkin dietin loputtua ruveta treenaamaan taas säännöllisemmin/ kovempaa, mutta pelkään että kaikki läski minkä olen karistanut palaa takaisin. Kysymys kuuluu: Onko sitä lihasta mahdollista saada ilman että läskiä tulisi kauheasti kaupan päälle? Edes teoriassa? Erityisesti reisiin olen aina halunnut lisää muotoa, mutta kun ei ne tykkää kasvaa :(...

Aiemmin kun olen lihaksen toivossa treenannut paljon ja yrittänyt syödä on lopputulos ollut vain jonkin verran lihasmassaa (erityisesti käsivarsissa/olkapäissä) ja pieni pyöristyminen. Tästä voisi päätellä että ravintoa on ainakin ollut tarpeeksi.. mutta onko se ruokavalio sitten kuitenkin ollut ihan pielessä (= ravinto liian huonolaatuista)? Vaikea ihan uskoa kun kuitenkin asioista jotain tiedän. Jossain vaiheessa vaan tajusin kuinka paljon oli salakavalasti läskiä kertynytkään.

Tästä voisi ehkä ehkä olla apua. Pistin tämän linkin johonkin toiseen threadiin myös: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=696934

Kannattaa lukea tuo ajatuksella, koska tuo osittain voisi kohdistua sinuun (keräät pläskiä helpommin).

Itse ajattelin alkaa tuon mukaan elämään/syömään nyt tovin ja katson tuleeko enempi lihaa vai läskiä.

Lisää kaloreita maltillisesti ja hitaasti. Esim. 100kcal päivää kohti /vko ja katso rauhassa milloin painon laskeminen lakkaa kokonaan ja tämän jälkeen elä näillä kaloreilla hetken, kunnes löydät +-0 tason niin treenaile rauhassa kuukauden verran ainakin ennen kuin suunnittelet lihastenkasvatusta (eli painonnousua). Tuon jälkeen lisää MALTILLISESTI (esim. 200kcal /vrk) kaloreita ja tarkkaile mistä lähteistä hiilarit tulee. Nauti ehkä vähemmän hiilareita kuin normaalisti ja ajoita ne aamupalaan/treenin yhteyteen.

Niin ja lopuksi: Dieetti ja treenaamattomuus on varmasti haitaksi lihaksillesi. Treenaa nyt kovaa ja treenaa dieetin päätyttyä myös kovaa. Silloin kun paino putoaa etkä treenaa niin menetät varmuudella enemmän lihaa kuin, että jättäisit vaikka kokonaan dieettaamatta ja treenaamatta.

Lihasta ilman läskiä -> ei onnistu.

Lihasta ilman läskiä -> ei onnistu.

Jeah, unohda koko homma ja lopeta treenaaminenkin. Duh!.

Tosissaan, kannattaa tutustua kaloreiden syklittämiseen. Pari viikkoa plussaa ja pari viikkoa diettiä vaikka ihan yksinkertaisuudessaan. Joka tapauksessa vaatii siistiä ja kohtuu kurinalaista ruokavaliota jatkuvasti.

kannattais opetella lukemaan mitä kaveri kirjottaa ekassa postauksessa, voin vaikka kopioida sen tärkäen osan niin ei tarvitse enää päteä.

ja siinä vielä tärkein boldattuna. Mene muualle pätemään.

kato kato crrc häjynä.. pointti oli se että ei taida olla threadin aloittaja ainut jolla sama homma joten lukemalla saa selvää asioista eri asia osaako lukea oikein, jolloin ei tarvitsisi miettiä päteekö joku :) oot sä niin pro.

Joo olen kyllä lukenut ton JO ENNEN DIETTIÄ. Sä et nyt vaan tainnut itse lukea mistä mun postauksessa oli kyse! Tuo juttu ei edes vastaa tai liity kysymykseen. Jos niin paljon ärsyttää voi jättää lukematta/vastaamatta. Eikö moderaattoreiden hommaa ole huomautella jos huomautettavaa on.

Mutta anyways, sain jo jonkun verran informaatiota (kiitos siitä) ja taidan nyt sitten tehdä niin että lähen varovasti nosteleen kaloreita. Perusruokavalio on ihan hyvällä mallilla, kiitos kalorilaskuri.fi: lle :D.

Luulen että treenikin rupee maistumaan ihan eri lailla kun alan tehä taas kunnon ohjelmalla. Viimeks on ollu 4- ja 3-jakosta ohjelmaa, nyt meinaan siirtyä yksjakoseen. Vaihtelu virkistää.

^
No itse en luottaisi sokeasti mihinkään kalorilaskuriin tai ylipäätään mihinkään kaloreiden laskemiseen. Seuraa painoa vaikka parin viikon välein joka maanantai ja katso mihin suuntaan se on menos.

^
No itse en luottaisi sokeasti mihinkään kalorilaskuriin tai ylipäätään mihinkään kaloreiden laskemiseen. Seuraa painoa vaikka parin viikon välein joka maanantai ja katso mihin suuntaan se on menos.

Oletko koskaan kokeillut tätä kyseistä kalorilaskuria?

ei noihin laskureihin oikeesti kannata luottaa. Ei ne mittaa sun aineenvaihdunnan tasoa ja muutosta, ne on vaan tehty paino/pituus/aktiivisuus-kaavojen perusteella arvioiden.

Oletko koskaan kokeillut tätä kyseistä kalorilaskuria?

Olen kyllä. Pidemmän päälle olen todennut että se on turhaa laskea noita kaloreita. Seuraan painoni kehitystä käymällä puntarilla 2 viikon välein maanantai aamuisin ja tuon perusteella sitten joko lasken tai nostan päivittäistä ruokamäärää seuraaville viikoille. Itsellä tämä tyyli on toiminut hyvin. Keep it simple! ;)

Olen kyllä. Pidemmän päälle olen todennut että se on turhaa laskea noita kaloreita. Seuraan painoni kehitystä käymällä puntarilla 2 viikon välein maanantai aamuisin ja tuon perusteella sitten joko lasken tai nostan päivittäistä ruokamäärää seuraaville viikoille. Itsellä tämä tyyli on toiminut hyvin. Keep it simple! ;)

Lukekaapa uudestaan mitä kirjoitin kalorilaskurista. Lukekaa ajatuksella. Tarkoitin sitä että laskurin avulla näen helposti ruokavalion proteiini/hiilari/rasvajakauman, näen syönkö kutakuinkin tarpeeksi kuituja tai kasviksia. Ilman laskurin apua en myöskään olisi saanut 4 kg pois. Ihmiset on erilaisia tässäkin asiassa. Jos perusruokavalio on jo valmiiksi suht mallillaan, liikkuu eikä ole ylipainoa, voi painon pudottaminen olla yllättävän vaikeaa! Ehkä laskurit ei sovi teille, mutta se ei tarkoita ettei ne voisi jollekin muulle sopia!

Suoraan matematiikkaan ei kannata luottaa vaan oma kalorikulutus kannattaa laskea puntarin avulla ja löytää se kohta missä ei liho eikä laihdu.

Näin ainakin jos on tarkkaa tuo syöminen ja pitää 'bulkata' todella maltillisesti (entinen pläski, paljon rasvasoluja, herkkä lihomaan).

Itselläni on tuo kalorilaskuri ollut käytössä keväästä asti ja on toiminut kuten pitääkin. Näkee helposti paljonko on vajetta mistänkin. Kaikille tämä hifistely ja tarkka touhu ei ole sopivaa, mutta ken siitä hyötyy sitä käyttäköön. Terve järki siis taas peliin :)

Back
Ylös Bottom