Lihasryhmät?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Selkiyttäiskö joku, mitä tarkoitetaan, kun puhutaan treenatessa, että esim. kolme liikkettä per lihasryhmä olis hyvä tehdä? Meinaako se, että tehdään vaikka reisien alueelle (etu-taka-sisä tai ulkoreisille) kohdistuvia liikkeitä kolmelaisia vai sitä, että esim. etureiden lihaksille ne kolmenlaiset liikkeet?
:confused:
Aika raskasta tuppaa olee jos jälkimmäinen on se mitä tarkoitetaan...:D

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eiköhän se jalkatreenin yhteydessä tarkoita kolmea liikettä, tyyliin:
-kyykky
-reisiojennus
-reisikoukistus
So. reidet = lihasryhmä

Olis hyvä tehdä 2-4 liikettä per lihasryhmä.Ekana teet perus- eli pääliikkeet ja loppuun sitten yks eristävämpi liike.Tosin aloittelijan ei ole tarvis tehdä eristäviä liikkeitä ollenkaan, parhaiten kehittyy tekemällä raskaita moninivel-liikkeitä (kyykky, penkki, pystypunnerrus jne).Lisäksi jotkut uskoo että kannattais valita liikkeitä, jotka rasittaa lihasta eri kulmasta/asennosta.Sen toimivuuten en ota kantaa :rolleyes:.

Originally posted by Nanna Jano
Selkiyttäiskö joku, mitä tarkoitetaan, kun puhutaan treenatessa, että esim. kolme liikkettä per lihasryhmä olis hyvä tehdä?

Se tarkoittaa sitä, että tehdään 2-3 liikettä per lihasryhmä.
Lihasryhmät pääpiirteittäin:

Etureidet
Takareidet
Pohkeet

Rinta
Yläselkä
Alaselkä
Hartiat
Hauis
Ojentajat
Vatsa

Kiitoksia vastanneille!

Ensimmäiset 4 kk. tein kutakuinkin kaikenlaisia liikkeitä ja kaiken maailman härveleillä. Nyt oon (lähinnä isäukon neuvoja noudattaen) lähteny penkki-kyykky linjalle, johon sitten lisännyt apuliikkeitä. Toistaiseksi maastavedon oon jättänyt pois, jotta harjoittelisin ensin noitten kahden kunnollisen tekniikan ja vahvistan selkäpuolta muuten...kovaan koitokseen kenties...

Ja eikös se oo niin, että ensin treenatessa kannattaa tehdä, päivästä riippuen penkki, kyykky (tai maastaveto) ja sen jälkeen muut vitkuttimet... Eipä siinä oon huomannu diggailevani noita perusjuttuja :D

Originally posted by Nanna Jano

Ja eikös se oo niin, että ensin treenatessa kannattaa tehdä, päivästä riippuen penkki, kyykky (tai maastaveto) ja sen jälkeen muut vitkuttimet...

Näinhän se on, koska noi perusliikkeet kuormittaa melkein koko kroppa ja ne on siis hyvä tehdä ensimmäisinä liikkeinä.

Toisaalta taas jos haluaa käyttää etukäteisväsytystä, eli esim. ennen kyykkyä muutama sarja reiden ojennuksia ja kyykky vasta sen jälkeen, niin silloin pääliike vasta myöhemmin. Itse harvemmin tulee käytettyä tätä tekniikkaa, mutta esim. jaloille toimii mainiosti :david:

Kysymys tosta etukäteisväsytyksestä: Milloin kannattaa sellaista tehdä?

Itse olen tehnyt rinnalle Pec deckiä ja vinopenkkiä koneessa. Olen vaihtamassa ton pec deckin penkkiin. Tällä hetkellä tekniikka on täysin hakusessa penkissä; tanko heiluu niin että meinaa pudota penkistä. Kannattaisiko mun väsyttää rintalihakset ensin vinopenalla, että saisi penkissä tukilihakset/hermosto/mikälie paremmin treenattua, vai kannattaako tehdä uusi liike ensimmäisenä?

Originally posted by grimJester
Kysymys tosta etukäteisväsytyksestä: Milloin kannattaa sellaista tehdä?

Itse olen tehnyt rinnalle Pec deckiä ja vinopenkkiä koneessa. Olen vaihtamassa ton pec deckin penkkiin. Tällä hetkellä tekniikka on täysin hakusessa penkissä; tanko heiluu niin että meinaa pudota penkistä. Kannattaisiko mun väsyttää rintalihakset ensin vinopenalla, että saisi penkissä tukilihakset/hermosto/mikälie paremmin treenattua, vai kannattaako tehdä uusi liike ensimmäisenä?

Etukäteisväsytästä oon itte ainaki tehny lähinnä jaloille, olkapäille ja rinnalle. Se on hyvä apu, jos on vaikeuksia saada tuntumaa johonki lihasryhmään tai jos ei halua syystä/toisesta tehdä pääliikkeitä isoilla painoilla.Rinnalle ja olkapäille on helppo toteuttaa etukäteisväsytys supersarjana.Eli ensin viparit sivulle/tasapenkillä ja sitte siihen päälle samoilla käsipainoilla pystypunnerrusta/vinopenkkiä.

Originally posted by Jusander
tai jos ei halua syystä/toisesta tehdä pääliikkeitä isoilla painoilla.
Tästä kai olisi kyse. Kun olen aikaisemmin siirtynyt koneesta irtopainohin on aina löytynyt joku pikkulihas jostain kolosta joka on ollut kipeänä pari ekaa kertaa. Väsyttämällä rintaa etukäteen pienetäisin rasitusta muuallakin.

Originally posted by grimJester
tukilihakset/hermosto/mikälie paremmin treenattua,
Hermostoa et ainakaan ymmärtääkseni paremmin saa treenattua etukäteisväsytyksellä.
Siis jos hermoston treenauksella yritetään nostaa voimatasoja niin tällöin pääliikkeet tulisi tehdä ensimmäisenä.
Valaiskaa jos olen väärässä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom