Lihasmassan saaminen vaikeaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seji
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitään stressejä noista kaloreista ei kannata ottaa. Mutta malttia pitää olla mukana. Tekee niin, että aamupaino nousee about 2-4 viikossa 1-2 kilua tai enemmän jos haluaa. Mutta jos alkaa mennä ihan överiks, niin sitten löysätään. Tai toisinpäin. Sitä pitää itse tarkkailla vaan.

Proteiinia IMO saa vetää mahdollisimman paljon, tuskin sitä saa koskaan liikaa. Ite olen pyrkinyt reenipäivinä pitämään jotakuinkin 3.5g/painokilo protskua ja kalorit siellä 3500:ssa. Hiilareita karkeesti arvioituna 250-350g väliltä ja rasvoja suunnilleen 100-130 grammaa.

Paino on kasvanut vuosi sitten kevään lopulta näihin hetkiin jotakuinkin 16 kilua. Nykyisin pyörii siellä 74kg paikkeilla tähän 166cm runkoon.

Ja kyllähän niitä jalkojakin ois hyvä tehdä, kun niihin sitä painoa pukkautuu yleensä eniten(?!).

Ollut aika yleinen ohje 2 kertaa rasvaton painokilo:
Esim. rasva % on 15
70kg - 15% rasvaa = 59,5kg rasvatonta painoa
59,5kg * 2 = 119g proteiinia päivässä. Hyvin se 120 riittää.

Se on tietysti hyvä olla tarkka, mutta mielestäni hyvä nyrkkisääntö on 2-3g/painokilo. Tällöin sitä proteiinia ei varmasti tule liian vähän. Eikä siitä ylimääräisestäkään ole nimenomaan mitään haittaa.

Itse painan 100kg ja syön väh 200g proteiinia joka päivä. Eikä haittaa vaikka siitä tulisi ns. ylimääräistä energiaa proteiinin muodossa, sillä oma treenitahti syö kyllä noita hiilareita melkoisen paljon.

Mulla on noussut paino kahdessa kuukaudessa 8 kiloa. Ruokaa olen syönyt sen 2900-3500kcal/päivä. Tuntuu että vähän liikaakin on noussut. Pitäisikö rajoittaa syömistä?

kyllä kai se YLIMÄÄRÄINEN protsku tekee hallaa munuaisille, mutta luulisin että se on pikkasen munuaisista kiinni.

Savolainen ainakin väittää kaiken YLIMÄÄRÄISEN proteiinin rasiitavan munuaisia..
Myös Antti Jurvansuu sanoo "Liika lisävalkuainen tukkii elimistön. Siitä imeytyy yleensä alle 20 prosenttia, jolloin keho on jatkuvassa 'myrkytystilassa' valkuaisaineiden hajontatuotteiden johdosta ja munuaiset rasittuvat. Tästä seuraa puolestaan munuaisten vajaatoiminta." ja "Suomesta löytyy varoittavia erimerkkejä lisäravinteina nautittujen valkuaisaineiden holtittoman käytön seurauksista."

Itse pitäisin kyllä parhaana nyrkkisääntönä 2g/rasvaton kilo massaa (eikä 2-3g), sillä se tieteellisesti todistettu maksimi on 1,7g eli kahdessa grammassa on jo vähän ylimääräistä "kaiken varalta".

Myös Antti Jurvansuu sanoo "Liika lisävalkuainen tukkii elimistön. Siitä imeytyy yleensä alle 20 prosenttia, jolloin keho on jatkuvassa 'myrkytystilassa' valkuaisaineiden hajontatuotteiden johdosta ja munuaiset rasittuvat. Tästä seuraa puolestaan munuaisten vajaatoiminta." ja "Suomesta löytyy varoittavia erimerkkejä lisäravinteina nautittujen valkuaisaineiden holtittoman käytön seurauksista."

Itse pitäisin kyllä parhaana nyrkkisääntönä 2g/rasvaton kilo massaa (eikä 2-3g), sillä se tieteellisesti todistettu maksimi on 1,7g eli kahdessa grammassa on jo vähän ylimääräistä "kaiken varalta".

Oliko aiheesta ihan merkittäviä tutkimustuloksia?? Eli paljonko on liikaa ja miten paljon liikaa pitää olla että se on oikeasti liikaa? Se on kai selvä, että 1000g proteiinia päivässä on liikaa, mutta onko jollain 25-100g "liikagrammalla" jotain haitallista merkitystä?

Savolainen ainakin väittää kaiken YLIMÄÄRÄISEN proteiinin rasiitavan munuaisia..

Savolainen nyt on vähän oma lajinsa, eikä IMO pitäisi sekoittaa normijamppojen asioihin mitenkään. Tottakai nytten, kun munuaiset on menneet ja saanut uudet, niin mennään lääkäreiden ohjeiden mukaan ja pyritään olemaan tooodella tarkka noissa. En minäkään haluaisi enää tuossa vaiheessa riskeerata niitä jo uudelleen saatuja munuaisia, vaan menisin miten lääkärit käskee.

Prodea vaan naamaan!

[E] "Eli paljonko on liikaa ja miten paljon liikaa pitää olla että se on oikeasti liikaa? Se on kai selvä, että 1000g proteiinia päivässä on liikaa, mutta onko jollain 25-100g "liikagrammalla" jotain haitallista merkitystä?"

Ei, jos et omista mitään munuaissairauksia tai vastaavia. Näistä on ympäri nettiä niin paljon juttuja, että eikun vaan lukemaan. Ja ammattilaisbodarit kyllä vetää tuota 600-1000 grammarin prodepäiväannosta. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom