Lihasmassan saaminen vaikeaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seji
  • Aloitettu Aloitettu
Moro!

Oon tässä päälle vuoden käyny salilla ja tuloksia on tullut hyvin esimerkiksi voimassa. Penkki 60 kg -> 100 kg.
Ongelmani on että lihakseni eivät suurene ja painoa ei tule mitenkää vaikka kuinka kovaa treenaisin ja kuinka hyvin söisin. Vuosi sitten painoin 60-62 ja nyt 64-66. Käyn aktiivisesti 4 kertaa viikossa salilla ja syön päivittäin tosi hyvin, mutta lihasmassa ei vaan kasva.

Viimeienn oljenkorsi olisi kait lisäravinteet kuten esim tuo Mass2.

Olisiko mtn vinkkejä?:)!

Isot lihakset ovat monen monen vuoden työ, joten en olisi 16 vuotiaana vielä kovin huolissaan vaan treenaisin vaan kovaa ja söisin TARPEEKSI, ei todellakaan liikaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samaa mieltä diehardin kanssa. Tuota tahtia kun pidät yllä niin 20v paino on jo 76-78. Ja siinä ei rasvaa paljoa ole! Vuodessa oot nostanu penkin 100kg, mikä on kova suoritus! Neljässä vuodessa, ties mihin?

Itsekkin pääsin vaivatta sataseen ja painoa nostin hiljalleen 50-65kg. Pikkuhiljaa se nousee vieläkin ja keväällä meni jo 80kg rikki. Huomasin että en saa kaikkea nyt ja heti, joten aloin ottamaan iisimmin murehtimatta turhia. Kunhan vaa syö, reenaa, nukkuu ja ei stressaa turhaan niin hyvä tulee.. :)

Tsemppiä!

Sama täällä, maito pois melkein kokonaan!! Puhdasta vettä koneeseen.

Pari lasia saatan viikossa juoda, ettei vaan tapahdu "erkanemista" kyseisestä tuotteesta!

Siis en kyllä ymmärrä minkä helvetin takia pitäisi maito jättää pois. Itse perustan aika paljonkin energian ja proteiinin saannistani maidon varaan. Eikö nimenomaan maitoa ole suosittu jo vuosikymmeniä kunnon ravintolähteenä urheilussa. Toiseksi viimeiset tutkimukset joita on tullut luettua erilaisista bodauslehdistä kyl vahvasti puhuvat maidon kehoamuokkaavien vaikutusten puolesta, ja vapauttavat maidon "kolesterolipommin" maineesta.

Tuo lisääntynyt paino ei taida olla aivan pelkkää lihasta..

En nyt väittänytkään että olisi, mutta jos noita ekoja massakuureja otetaan, niin kyllä sitä painoa pitää reilusti saada lisää.

Totta helkkarissa sitä pöhöä tuli mutta kyllä nousi tuloksetkin.
Ja siitä pöhöstä pääsee nopeasti eroon kun rupeaa kiristelemään.Mun mielestä 13 kiloa puoleen vuoteen on aika maltillista massanhankintaa kuiteskin, reilu pari kiloa kuukauteen.

Mun mielestä 13 kiloa puoleen vuoteen on aika maltillista massanhankintaa kuiteskin, reilu pari kiloa kuukauteen.
Toi nyt on erittäin paljon kiinni lähtötilanteesta. Jos itse olisin noin tehnyt, olisi tulos ollut täysin jotain muuta kuin tavoiteltu. En välttämättä suosittelisi laihimmalekaan aloittelijalla ~13 kiloa puoleen vuoteen. Ehkä ensimmäisen parin kuukauden aikana ok massankasvatusvauhti, mutta pidemmän päälle ei kovin optimaalinen. Mutta ei tota voi sanoa ''maltilliseksi''. :)

^^ no en ollut silloin kyllä aloittelijakaan mutta ei sitä massaa nyt jumalauta tarvi pelätä!
Eka syödää kunnolla ja sit vähä kiristellää so simple is that!

Mitä sitä massaa pitäs ottaa, kilo kuukauteen, peräti puolikiloa?

Ja sit porataa kun ei lihas kasva :hyper:

^^ no en ollut silloin kyllä aloittelijakaan mutta ei sitä massaa nyt jumalauta tarvi pelätä!

Ja sit porataa kun ei lihas kasva :hyper:

Se 2 kiloa alkaa kyllä olemaan omalla kohdalla jo vähän liikaa. (Ekan puol vuotta vedin about sillä vauhdilla - ei läskiä kyllä älyttömästi tullut) Se 1kg/kk tuntuu aika optimaaliselta..

Näyttää se Wileniuskin melko kovalla vauhdilla offilla vetää: http://www.bodylehti.fi/preview.jsp?oid=1357&pxid=6579

Maidossahan on paljon tärkeitä aineita, esim. kalciumia ja D-vitamiinia. 16-vuotiaana kuitenkin veikkaisin, että luut kehittyy jne, eli maito kannattaisi pitää ruokalistalla. Itse ainakin otan kalciumin luonnolisemmista lähteistä, kuten maitotuotteista, enkä jostain pillereistä.

^^ No mutta 2 kiloa kuukaudessa on puol kiloa viikossa, jos otat kilon kuukaudessa ni se on 250g viikossa. Pointti on se, että jos nyt tuleekin sitä ylimäärästä muutama kilo, niin kyllä niistä eroon pääsee.

Treenattu läski on eri asia kuin " läskiläski ", eikö? Eli sitä nestepöhöä joka kyllä lähtee pienellä dieetillä pois...

Voihan sitä painoa nostaa vähän kerrallaan, mutta ite tein niin, että eka kunnolla massaa ja sitten syklitellään pienellä plussalla ja miinuksella kun on ne pohjamassat jo rakennettu :piis:

^^ No mutta 2 kiloa kuukaudessa on puol kiloa viikossa, jos otat kilon kuukaudessa ni se on 250g viikossa. Pointti on se, että jos nyt tuleekin sitä ylimäärästä muutama kilo, niin kyllä niistä eroon pääsee.

Treenattu läski on eri asia kuin " läskiläski ", eikö? Eli sitä nestepöhöä joka kyllä lähtee pienellä dieetillä pois...

Voihan sitä painoa nostaa vähän kerrallaan, mutta ite tein niin, että eka kunnolla massaa ja sitten syklitellään pienellä plussalla ja miinuksella kun on ne pohjamassat jo rakennettu :piis:

No ihan samalla tavalla mäki teen. Ja käytännössä on melkein mahdotonta laskea kaloreita niin tarkasti, että pystyttäisiin olemaan koko ajan esim. +250kcal. (kalorivaihtelu saattaa todellisuudessa olla jopa 1Mcal/vrk luokkaa.) Toki pidemmällä aikavälillä päästään aika lähelle toivottua energiasuhdetta.

^^ Kyllä puntari, mittanauha ja peili kertoo aika paljon että syödäänkö yli vai alle kulutuksen. Jos sitä massaa haluaa niin on tosiaankin pakko olla plussalla sen 500 kaloria. Ja varsinkin jos on aloittelija niin sitä massaa on syytä ottaa reilusti kun kehitystäkin tulee kun treenaa oikein ja lepää tarpeeksi. Itsellä kesti pari kolme viikkoa silloin massakuurilla ennenkuin se paino nousi yhtään, vaikka söi kuin hevonen.
Kyllä se sieltä tulee, oma pohjanoteeraus on 21- vuotiaana 187cm ja 67 kg :D

^^ Ai mun pohjanoteeraus...?
No sillon kun rupesin 25-v. treenaamaan ni paino oli sentäs joku 85kg.
Tarkotan vaa et todella hintelästäkin kunnosta pääsee vielä hyviin massoihin.
Ja nuoret jampat, kun ei vaan paikkojaan riko, pääsee vaikka mihin tuloksiin vielä ;)

Ai, että ne rasvat VAAN poltellaan tosta noin. Jos oot yhtään läskikasa ollut koskaan, tiedät, ettei ne rasvat tuosta noin katoa, eikä tee uudestaan mieli vetää samaa rumbaa ja dieetata -20 kg. Lihat ja nesteet on kyllä helppo kadottaa.
Parempi jo. :)

Kyllä noilla viikkovauhdeilla tulee iso ero, kun katsotaan pidemmällä tähtäimellä. ~1/4 kg per viikko (1 kg / kk) tekee vuodessa 12 kiloa, josta tuskin on siitäkään kaikki lihasta - tietysti on se marginaaliporukka. ~1/2 kg per viikko (2 kg / kk) tekee vuodessa 24 kg, josta on erittäin epätodennäköistä, että puoletkaan on lihasta! Kaksikymmentä kiloakin on jo vuodessa erittäin paljon.

Tätä porukkaahan sali on täynnä, jotka ovat niin bodaria, vaikka sitä lihasta on saman verran kuin vieressä bodaavalla ja 20 cm kapeamman vyötärön omistavalla. Ei mene mun tajuntaan nämä ikuiset massakaudet, vaikka jotkut vähän tukevampana viihtyvätkin. Ja mä en usein päältäpäin huomaa mitään eroa ''läskillä'' ja ''treenatulla läskillä'', jos ei puhuta 15 vuoden salitaustan omistavasta kehonrakentajasta massakaudella yms. Nesteiden poisto on vähän eri projekti kuin läskin.

Tästä oon samaa mieltä, mutta hiukan maltillisemmin hankkisin ne pohjamassat.

Nää oli vain mun mielipiteitä, piisout. :)

^^ Ok. Kyllä näinkin. Mutta ite lopetin sen puolenvuoden massakuurin jälkeen ja siitä saakka olen sitten syklitellyt + ja - kaloreilla.
Väitän siltikin että kehitys on nopeempaa kun sitä massaa uskaltaa ottaa enemmän mutta makuasia sekin.

Oma vyötärö kasvoi " vain " 5 cm massakauden aikana ja puolessa vuodessa sain kiristeltyä
103 --> 98 kg:n asti ja tulokset nousi silti. Ja massakaudella esim. penatuloskin nousi 110kg-130 kg ja kyykkykin varmaan jostain huntin sarjapainoista 4 x 170kg.

Mutta läski setä nyt ei väännä tästä enempää, muut isot miehet jatkakoon :D

Mielestäni 10 kg ekan 6 kk aikana on ihan hyvä tahti laihemmille kavereille.. kunhan treeni, lepo ja ruokavalio on kunossa.

Itellä ainakin kasvu oli räjähtävää alussa!

Hei mites mun kannattaisi alkaa syömään?
Onhan se paino noussut alle vuodessa 65kg:stä 70kg... mutta silti liian vähän.

aamulle vedän yleensä, jotain banaania, puuroa, ja leipää.

seuraava ruokailu onkin sitten koulussa, jossa vedän sen verran kun jaksan.

sitte on koulun jälkeen kotona, jolloin yleensä paistan kanaa, kananmunia ja raejuustoa, ja mitä siihen sekaan yleensä tulee otettua muutakin ruokaa.

sitten kolmisen tuntia menee niin vedän jonkun lämpimän ruuan, johon kippaan sit raejuustoa sellain mukavasti.

sitten on joskus illalla tulee vedettyä jotain pientä, rahkaa ainakin, ja jotain mitä jääkaapista löytyy.

iltapalalla tulee leipää sun muita vedettyä, banaania, joskus puuroa.

en siis syö hirveän oikea oppisesti, mutta jotakin olen ottanu mukaan luettuani tän foorumin palstoja, elikkä lähiaikoina on tullut mukaan nämä : raejuusto, rahka, kananmunia melkeen joka päivä, kana.

ja ajattelin mennä ostamaan joku päivä hera80 jonka voisi laittaa johonki väliin, kunhan saan ekaksi nää kunnon ruuat kuntoon.

Hei mites mun kannattaisi alkaa syömään?
Onhan se paino noussut alle vuodessa 65kg:stä 70kg... mutta silti liian vähän.

aamulle vedän yleensä, jotain banaania, puuroa, ja leipää.

seuraava ruokailu onkin sitten koulussa, jossa vedän sen verran kun jaksan.

sitte on koulun jälkeen kotona, jolloin yleensä paistan kanaa, kananmunia ja raejuustoa, ja mitä siihen sekaan yleensä tulee otettua muutakin ruokaa.

sitten kolmisen tuntia menee niin vedän jonkun lämpimän ruuan, johon kippaan sit raejuustoa sellain mukavasti.

sitten on joskus illalla tulee vedettyä jotain pientä, rahkaa ainakin, ja jotain mitä jääkaapista löytyy.

iltapalalla tulee leipää sun muita vedettyä, banaania, joskus puuroa.

en siis syö hirveän oikea oppisesti, mutta jotakin olen ottanu mukaan luettuani tän foorumin palstoja, elikkä lähiaikoina on tullut mukaan nämä : raejuusto, rahka, kananmunia melkeen joka päivä, kana.

ja ajattelin mennä ostamaan joku päivä hera80 jonka voisi laittaa johonki väliin, kunhan saan ekaksi nää kunnon ruuat kuntoon.

Päivittäinen proteiinin saanti 2-3g/painokilo ja runsaasti hiilaria. Myöskään rasvoja ei sovi unohtaa. U do the math.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom