Lihasmassan lisäys..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli oon nyt salilla käyny sen verran,että on tullu hyvää tulosta (3kk) selkään,rintaan,olkapäihin ja jalkoihin paitsi käsiin tullut erittäin vähän...:(
Joten oon ''tutkinut'' miten ja mikä treeni auttaa lihasmassan kasvatukseen. Supersarjoja suositellaan ja volyymia tai sitten esim 3x6 ja raskaita painoja. Eli onko nuo totta vai mikä treeni auttaa sitten? Vaihtelen toisto määriä ja liikkeitä salilla. Olen 180cm pitkä ja painan noin 68kg. Elikkä massaa haluan eniten tässä. Kiinnostaisi tietää,että onko teilläkin ollut tai on sama ongelma ja miten selvisitte siitä. Ja syön nukun lepään säännöllisesti ja treenaan 5krt viikossa. Ja sitten kun on toisto määriä ja sarjoja. onko se 1-3 sarjaa ja sitten riippuu lihasryhmästä,että kuinka monta toistoa? esim. jos treenaan käsiä niin 3x7. Ja onko se niin,että kun vähemmän toistoja ja isot painot niin auttaa kasvuun? Ja pitkät toistot auttaa voimaan? Vastaan mielelläni kysymyksiin ja luen kaikki ja kiitokset jo etukäteen vastauksista!:hyvä:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse olisin vähän erilinjoilla noitten toistojen kanssa, varsinkin kun salitausta on vielä varsin lyhyt. En tiedä millainen urheilutausta sinulla muuten on.

Sanoisin että isoille lihasryhmille tuossa vaiheessa (reidet, pakarat, rinta, selkä) 3x10 voisi olla hyvä toisto määrä.
Ojentajille, hauiksille, olkapäivlle, pohkeille sitten jotain 3x12-15 sarjoja.
Vatsoja kannattaa tehdä monipuolisesti.

Jos käyt 5krt viikossa sinulla pitäisi olla varmaan vähintään 3-jakoinen ohjelma takaamaan riittävä palautuminen. Jos et tiedä mistä puhun niin kannattaa vähän lueskella foorumia ja selvittää erilaisia treenijakoja. Karkeasti 1-jakoinen että treenaat kerralla koko kropan, 5-jakoinen että 5 treenikerralla menee kroppa läpi.

Itselläni ainakin kädet kasvoivat kun tein suuria määriä sarjoja ja toistoja. Alkuun keskitettyä habakääntöä 4x16 pitkillä palautuksilla n. 3min. 20 kilon paino käteen niin johan alkaa tapahtumaan. Heti perään sitten haubitsia taljassa ja siinäkin noin abouttia 4x12 oikein kunnon ryskytekniikalla, ei haittaa vaikka on selkäkin vähän mukana.

Noiden jälkeen pienennetään sarjoja ja tehdään 3x10 vinopenkissä oikein hyvillä supistuksilla. Tässä voi olla jo pienemmät painot mutta edelleen saa ottaa vauhtia pakaran kohdalta.

Koko paketti viimeistellään kyykkytangolla tehtävällä kurituksella/rangaistuksella. Metodilla 6x3. Kyseessä siis _jättimäiset_ painot.

Zone-sarja -42%
Tee se starting strenght alkuun sellaisenaan etta saat voimatasot ylos, eli et lisaa siihen niita sun hausikaantoja. Leukoja ja ehka dippeja parin viikon jalkeen lisaat apuliikkeiksi. Sitten jollain bodausohjelmalla jatkat jos massaa haluat mut sita sulla muutama kuukaus aikaa miettia. Naissa sun useissa threadeissa sulle on jo moneen kertaan sanottu etta vaihtelua lisaa, mutta muista etta se sarjapainojen korottaminen on tarkein vaihtelu aloittelijasta hamaan tulevaisuuteen! Eli progressiivinen sarjapainojen nosto ja plussakalorit!

Tee nyt vaan sitä Starting Strenghtiä ja pistä seuraava ketju pystyyn aikaisintaan puolen vuoden päästä. Paras neuvo jonka tulet saamaan.

Eli oon nyt salilla käyny sen verran,että on tullu hyvää tulosta (3kk) selkään,rintaan,olkapäihin ja jalkoihin paitsi käsiin tullut erittäin vähän...:(
Joten oon ''tutkinut'' miten ja mikä treeni auttaa lihasmassan kasvatukseen. Supersarjoja suositellaan ja volyymia tai sitten esim 3x6 ja raskaita painoja. Eli onko nuo totta vai mikä treeni auttaa sitten? Vaihtelen toisto määriä ja liikkeitä salilla. Olen 180cm pitkä ja painan noin 68kg. Elikkä massaa haluan eniten tässä. Kiinnostaisi tietää,että onko teilläkin ollut tai on sama ongelma ja miten selvisitte siitä. Ja syön nukun lepään säännöllisesti ja treenaan 5krt viikossa. Ja sitten kun on toisto määriä ja sarjoja. onko se 1-3 sarjaa ja sitten riippuu lihasryhmästä,että kuinka monta toistoa? esim. jos treenaan käsiä niin 3x7. Ja onko se niin,että kun vähemmän toistoja ja isot painot niin auttaa kasvuun? Ja pitkät toistot auttaa voimaan? Vastaan mielelläni kysymyksiin ja luen kaikki ja kiitokset jo etukäteen vastauksista!:hyvä:

Moro

Olet reenannut vasta 3kk eli aivan helvetin vähän, tuossa ajassa kukaan mitään huomattavaa lihaskasvua edes saavuta.
Reenaileppa muutama vuosi nyt alkuun ja katso sit onko hanska kasvanut, veikkaan että silloin jo on hanskaan tullut kokoa.

Perus reeniä vaan ilman mitään Super/hyper volyymi kikkailuja. Teet vaikka esim hauikselle 3 perusliikettä ja kolme kunnon sarjaa per liike ja toistoja kannattaa vaihdella että esim tekee 2 viikkoo toistot 6-10 ja sit 2 viikkoo 10-15 sit taas lyhempiä jne jne ... Ja tämä sama pätee aivan hyvin kaikkiin lihasryhmiin :rock: !

Ite aloittelin 15v salitouhut ja hanskan koko tais silloin olla kovat 28cm ja nykyään kun 15-20v jumppailtu niin 46cm on hanska. Ei se hapa hetkessä kasva vaan vaatii salilla käymistä vuosia...

Tsemppiä reeneihin

taitaa yleisellä tasolla porukka odottaa sen hauiksen kasvua eniten;) ja siksi ei oikeen tule tulosta. leuanveto treeniohjelmaan mukaan jos ei ole jo.

kaks threadia jossa viimeks postattu oli äskön toinen lisää lihasmassaa, toinen lihasmassan lisäys.

Suosittelisin että käyt harvemmin salilla alkuun ainakin taino vitustako minä tiedän mitä sä siellä teet ja millä volyymillä. Syö enemmän ku kulutat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Selkätreeniin leuanveto mukaan, eikä niihin käsiihin tarvitse erikseen keskittyä liikaa. Itse teen selkätreenissä hauiksia käsipainoilla 2x12, jos sitäkään. Näkee porukkaa ketkä on liikaa tehnyt niitä käsiä muuhun kroppaan nähden, ja se näyttää typerältä. Trust me, peili valehtelee. Kyllä ne siitä kasvaa kun on kasvaakseen, tasaista treeniä vaan ja ruokaa naamariin. Kahden vuodenkin päästä luultavasti katsot sitä peiliä ja mietit "vittu mitkä piiskat.."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom