Tiedän kyllä, että tämä on aihe josta varmasti löytyisi monesti eri paikasta samat tiedot joita nyt kyselen, mutta tämän vaivan säästämiseksi olisin erittäin kiitollinen, jos joku voisi auttaa minua tätä kautta.
Eli olen 20v joukkuelajin harrastaja, joka haluaisi kesän aikana kasvaa lihasmassaa, mutta jolta puuttuu kaikki tietämys. :wall: Olen vuosi sitten käynyt säännöllisesti 4kk puntilaa ja tehnyt seuraavanlaista ohjelmaa jonka olen täältä joskus vinkkinä saanut.
1. Jalat
- Kyykky x4
- Reiden ojentajat x 3
- Suorin jaloin maastaveto x 4
- Reiden koukistajat x 3
- Pohkeet seisten 5-6
2. Selkä
- Kulmasoutu x 3
- Alatalja x 2
- Ylätalja leveä x3
- Ylätalja kapea x3
- Hauikset tanko x3
- Hauikset scott tanko x3
3. Rinta
- Penkkipunnerrus x 3
- Vinopenkki x 3
- Peck-deck x 3
- Vipunostot sivulle x3
- Vipunostot taakse x3
- Pystypunnerrus x3
- Kapea penkki x3
Toistoja oli n. 7-12 väliltä päivinä Ma: jalat, Ke: Selkä ja Pe: Rinta. Ti ja To kävin juoksemassa n. 10km/h lenkin juoskumatolla. Ongelmana oli ettei massaa tullut lisää, vaikka pyrkiin syömään proteiinipitoista ruokaa ja nauttimaan valmiita palautusjuomia.
Nyt haluaisinkin tietää millä keinoilla voisin saada lihasmassaa lisää? Onko ohjelma käytännöllinen? Sarjat ja toistot oikeassa suhteessa? Ravinto? Jos saisin tietoon perusperiaatteet, olisin erittäin kiitollinen.
Eli olen 20v joukkuelajin harrastaja, joka haluaisi kesän aikana kasvaa lihasmassaa, mutta jolta puuttuu kaikki tietämys. :wall: Olen vuosi sitten käynyt säännöllisesti 4kk puntilaa ja tehnyt seuraavanlaista ohjelmaa jonka olen täältä joskus vinkkinä saanut.
1. Jalat
- Kyykky x4
- Reiden ojentajat x 3
- Suorin jaloin maastaveto x 4
- Reiden koukistajat x 3
- Pohkeet seisten 5-6
2. Selkä
- Kulmasoutu x 3
- Alatalja x 2
- Ylätalja leveä x3
- Ylätalja kapea x3
- Hauikset tanko x3
- Hauikset scott tanko x3
3. Rinta
- Penkkipunnerrus x 3
- Vinopenkki x 3
- Peck-deck x 3
- Vipunostot sivulle x3
- Vipunostot taakse x3
- Pystypunnerrus x3
- Kapea penkki x3
Toistoja oli n. 7-12 väliltä päivinä Ma: jalat, Ke: Selkä ja Pe: Rinta. Ti ja To kävin juoksemassa n. 10km/h lenkin juoskumatolla. Ongelmana oli ettei massaa tullut lisää, vaikka pyrkiin syömään proteiinipitoista ruokaa ja nauttimaan valmiita palautusjuomia.
Nyt haluaisinkin tietää millä keinoilla voisin saada lihasmassaa lisää? Onko ohjelma käytännöllinen? Sarjat ja toistot oikeassa suhteessa? Ravinto? Jos saisin tietoon perusperiaatteet, olisin erittäin kiitollinen.