Lihasmassan kasvattaminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarno
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!

Olen pelottavan lähellä kolmeakymmentä ikävuotta ja vuoden alussa alkoi tuntua, että "nyt vittu tehdään jotain muuta kuin pelataan wowia". Noh, siitä sitten 1.2.2011 mentiin ekan kerran salille ja ohjelmana mikäs muukaan, kuin kaverin suosittama Arnoldin Kultainen Suihku, eli kultainen kuusikko. Olin toki aloittanut lihasten totuttamisen jo tammikuun alussa 16kg käsipainoilla, joilla tein kyykkyä, penkkiä, niskan takaa punnerrusta sekä hauiksia, en toki täydellä 16kg määrällä kaikkia, vain kyykyn. Kertaakaan en ole onnistunut paskomaan itseäni niin huonoon kuntoon, että olisi sattunut mihinkään tai, että se olisii haitannut millään tavoin liikkumista.

Tulokset ovat nousseet ihan mukavasti. Esim. kyykky oli salille mentäessä 45kg, mutta eilen nousi jo 90kg painoilla. Yritän aina lisätä painoa niin paljon kuin mahdollista, mutta kuitenkin tarkkaillen tekniikkaa. Kyykyssä meinaa vieläkin hieman olla ongelmia, kun tahtoo aina pikkuisen jäädä vajaaksi se lasku. Leukoja en pysty tekemään ainuttakaan, mutta teen ylätaljassa 70kg painoilla noin: ~15-14-10 toistot leveällä myötäotteella eteen.

Olen tässä kuukausien kuluessa asettanut tavoitteekseni mahdollisimman suuren lihasmassa lisäämisen, mutta siinä ohessa pitäisi saada vatsaan kertynyt läski pois. Olen 196cm, 110kg ja vatsanympärys 113cm. Listaan seuraavaksi sen mitä syön. Syön erittäin säännöllisesti, aina täsmälleen samat väli- ja aamupalat. Ja korostaisin vielä, että lounas ja päivällinen usein ovat todella tuhteja annoksia, en oikein ollut varma noista grammoista, joten pistin aika ison skaalan niihin.

Aamupala: 06:30
Elovena pikapuuroa pussi.

Välipala: 09:00
2x kanamuna
1x jälkiuunileipäviipale, päällä koskenlaskijaa tai voita sekä juustoa ja kinkkua.

Lounas: 11:00
Raejuustoa 200g purkki
Lihaa 200-400g, kyljyksiä, lohta, kanankoipia tms.
Perunoita, riisiä, pastaa 200-400g

Välipala: 14:00
2x kanamuna
1x jälkiuunileipäviipale, päällä koskenlaskijaa tai voita sekä juustoa ja kinkkua.

Päivällinen: 17:00
Sama kuin seuraavan päivän lounas. Teen aina ylimääräistä tässä yhteydessä.

Iltapala: 20:00
Pyrin syömään proteiinia, eilen esim söin kolme kanankoipea. Mutta usein tämä on se missä usein lankean ja syön esim. karkkiapatukoita ja kaikkea roskaa, vaihtelevasti.

Olen suunnitellut, että ryhdyn pyöräilemään töihin säännöllisesti koko kesän läpi, nyt kun alkaa säät sallimaan. Minä en pysty juoksemaan, penikkatauti on ihan totaalisen järjetön.

En oikein ole itse varma miten jatkaisin tästä, kun tavoitteena on tuo läski saada pois, mutta myös kasvattaa massaa niin paljon kuin mahdollista. Ja kesällä olis tietty kiva näyttää hyvältä :)

-Jarno

Ja sen verran vielä, että käyn säännöllisesti salilla. Jos pidän välipäivän, niin teen sen perjantaina tai lauantaina. Olen pitänyt välipäiviä noin joka toinen viikko. Pelkään, että jos jätän kerran väliin, niin siitä tulee tapa :)

Lihas kasvaa levossa, eikä tosta 7pv/viikossa puntista ole vastaavaa hyötyä. Max 4-5krt mielestäni olis hyvä alkuun. Aamupalalle kiskoisin vaikka rahkan niin sais proteiinit kiertoon heti aamusta, liekö tällä paljoo merkitystä, mutta luultavasti ainakin pieni hyöty. Kyllähän alkuun se patti tuntuu kasvavan ja rasva palavan. Jatkat vaa hyvin syömistä, liikkumista ja kovaa reeniä salilla niin alkaa kroppa hakeen muotoa

Juu taisi jäädä kertomatta, että Arskan ohjelmassahan käydään joka toinen päivä vähintään kolmena päivänä viikossa. Olen käynyt viikosta riippuen, kolme tai neljä kertaa /vk. Ja nukun vähintään 8.5h joka yö.

Hirveätä lihaskasvua ei kannata odottaa jos rasvaa pyrit polttamaan. Voit arnoldin lisäksi tehdä airoobista niinä päivinä kun et salilla ole. Kuitenkin yksi lepopäivä viikossa tekee varmaan ihan hyvää.

Laske kalorilaskurilla paljon kulutat ja syöt päivässä. Ota kalorit vähän miinuksille, eli syöt vähän vähemmn kuin kulutat(jos kututat esim 3100 niin syö vaikka 2600-2700), niin saat läskit pois. Samalla sulla tulee varmasti vhän lihasta koska oot alottelija ja kunhan jaksat käydä puntilla. 4krt/viikko puntti riittää munmielestä. Ja koita saada proteiinia joku 200g/päivä.Ja joo aerobista voi tehä niinä päivinä kun eijoo salilla, mutta jättäisin kuitenkin 1-2 lepopäivää viikkoon. Tossa mun ohjeet.

Suositut

Back
Ylös Bottom