lihasmassaa jalkoihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ebeni
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
35
Eli, osaisiko joku antaa neuvoja, millaista ohjelmaa kannattaisi pitää. Pelaan jalkapalloa ja salibandya, mutta salibandyä en ota niin tosissani. Meinasin kuntoa saada ensi kesälle.
Jos rupeisin nyt parin kk. jalkatreeniä vetämään, lihasmassaa saisi, sitten pari kk ennen kautta vielä kestävyyttä.
Sanokaas millaista treeniä kannattaisi vetää, ma ti pe on tunnin sähly tai jalkapallo treenit. Kertokaa mitä lihaksia/liikkeitä millekin päivälle kannattaisi ottaa? punttis on joka päivä käytettävissä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=13646

ma harkat
ti harkat
ke rinta, selkä, olkapäät, vatsat
to lepo
pe harkat
la jalat, kädet
su lepo

Ehkä jotain tuohon suuntaan. Alussa kannattaa liikkeet opetella tekemään oikein ja sitten vasta alkaa sitä massaa hankkimaan.
Massan hankintaa edes auttaa oikeanlainen ravinto ja lepo.

Jalkatreenit kannattaa vetää, joko perjantai harkkojen jälkeen tai sitten lauantaina, että kerkeevät palautua seuraavalle viikolle.

jalkaprässi, reisikoukistus, reisiojennus, kevyt kyykky, kevyt sjmv, pohje istuen/seisoen/hack.

Originally posted by ebeni
Eli, osaisiko joku antaa neuvoja, millaista ohjelmaa kannattaisi pitää. Pelaan jalkapalloa ja salibandya, mutta salibandyä en ota niin tosissani. Meinasin kuntoa saada ensi kesälle.
Jos rupeisin nyt parin kk. jalkatreeniä vetämään, lihasmassaa saisi, sitten pari kk ennen kautta vielä kestävyyttä.
Sanokaas millaista treeniä kannattaisi vetää, ma ti pe on tunnin sähly tai jalkapallo treenit. Kertokaa mitä lihaksia/liikkeitä millekin päivälle kannattaisi ottaa? punttis on joka päivä käytettävissä.
Ihan ekaksi kannattaisi kysyä sun valmentajalta, miten kannattais treenata. Hänellä voi olla hyviäkin ideoita siitä, minkälainen treeni sopii futispelaajalle. Jos treenaat jalkojasi väärällä tavalla tai liikaa, teet vain haittaa itse jalkapalloharrastukselle.

Anyway, tässä treeniehdotusta (hieman yleisluontoisempi, kuin gnc:n:
MA futis/sähly
TI futis/sähly
KE yläkroppa punttisalilla
TO välipäivä
PE futis/sähly
LA alakroppa punttisalilla
SU välipäivä

Voin kyllä sitten sanoa, että valmentaja ei ole mikään hirveän kokenut, hänkin menee tänä vuonna armeijjaan, eikä hän osaa ohjelmaa laatia, sanoi itse :)

btw, välillä tulee käytyä myös keskiviikkoisin pelaamassa sählyä :)

Tjuuh, nyt parantumassa jo 3 viikkoa kestäneestä kuumeesta, kuume loppui sunnuntaina, poskiontelotulehdusta pukannut nyt. No jos viikonloppuna salille pääsisi :o

jos pelaat pakkina salibandyssä niin iso kaveri on hyvä sillä se voittaa yleensä kulmaväännöissä.

Olen pakki, välillä tulee vähän taklattuakin, mutta ei sitä niin paljon. Ja taitoa löytyy kyllä, pärjäisi ilman voimaakin(käsi, tosin, ei tämä tarkoita että käsivoimista olisi haittaa, onhan niissä sitten muissa kähäköissä hyötyä;),minua sanotaankin joukkueen pallolliseksi pakiksi :o

voisko tällaista ohjelmaa kokeilla :(

päivä 1: Jalat, Selkä ja Hauis
päivä 2: Ojentajat, Rinta ja Olkapäät
vatsoja jossain siinä välissä...

Minulla on samat harrastukset kuin ebinillä
Salikokemusta vaan ei löydy...

:offtopic: Kyllä jalat muuten kasvaa nopeaan itsellä reisissä alkanut tulla jo kunnon muotoa:thumbs: koskahan hidastuu:offtopic:

Koivun Saku aikoinaan, jo nhl:ssä ollessaan vaihtoi henkilökohtaista valmentajaansa joka neuvoi hankkimaan lisää lihaa. Homma meni ihan perseelleen ja ne hyvät avut, lähinnä nopeus ja räjähtävyys mitä Sakulla oli, kärsivät pahasti, haastattelussa Koivu kertoi menneen 2 vuotta saada entiset ominaisuudet takaisin.

Melkein sanoisin, että yrität vaan saada itsesi mahdollisimman nopeaksi ja vahvaksi ja otat lihaa päälle sen mitä niillä reeneillä tulee. Tietysti jos et yritä futiksessa tai bandyssa maailman huipulle niin sit ei ole niin väliä, lihaa vaan.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Imho massaa kasvattavaa treeniä ei voi tehdä muun aktiivisen urheiluharrastuksen kanssa. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

Muuten, saako kestävyyttä ja massaa treenattua tehokkaasti samaana aikaan?

Etsä jalkapallossa mitään lihasmassaa tarvi. Mahdollisimman paljo pallon kanssa kikkailet. Salilla voit käydä pari kertaa viikossa. jalat ja yläkroppa (sarjojen pituudet 12-20). Siihen päälle pari kertaa viikossa lenkkiä ja noi fudis ja bandy treenit.

:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom