lihasmassa häviää?!

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
:offtopic: Mulle tuli taas mieleen, että kunkin kaupungin pakkismimmit voisivat kokoontua säännöllisesti salille ja opettaa toisilleen parhaat liikkeet ja muut kikat. Varsinkin uudet tulokkaat höytyisivät enemmän kuin monen saliohjaajan tekemästä treenistä. Tyttökerhojen uusi tuleminen: Pakkiskerho. :lol2:.

kannatan:thumbs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
mave..niin tietysti tuttu esim. bodypumpista! joku kirjoitti että mun treeni ohjelma on peruskamaa, ja yritin nimenomaan sanoa näille "ohjaajille" etten tahdo mitää perus p.-. vaan tahon parhaan mahollisen treenin joka ikinen kerta! täytyy nyt kattella noita teijän ohjelmia ihan uusin silmin ja kokeilla ahkerasti mikä istuu omaan juttuun parhaiten.mä haluan olla paras!ja rääkätä itteeni kunnolla. :O)

rääkkäämistä en kannata. siitä tulle vaan liikaa treenitaukoa kun rääkätty kroppa rupee revähtää joka paikasta......

joku kirjoitti että mun treeni ohjelma on peruskamaa, ja yritin nimenomaan sanoa näille "ohjaajille" etten tahdo mitää perus p.-. vaan tahon parhaan mahollisen treenin joka ikinen kerta!

Eihän peruskamassa ole mitään vikaa. Ei kai absoluuttisesti "parasta" ohjelmaa ole olemassa, vaan täytyy aina ottaa huomioon tavoitteet ja myös se, mitä sinä osaat. Turha varmaan on latoa ohjelmaa täyteen liikkeitä, joista ei ole koskaan kuullutkaan. Eikä korvaamattomia liikkeitä ole: penkin voi korvata käsipainopenkillä, kyykyn tilalla tehdä välillä mavea tai prässiä, kahden jalan liikkeet tehdä yksi jalka kerrallaan. Punttaamisen yksi riemuista on ainakin mun mielestä se, että osaa paljon erilaisia liikkeitä ja mihin ne kohdistuu, joten jos jonain päivänä ei huvita tehdä jotain niin voi vaihtaa sen kivempaan. Tärkeintä kai on rääkätä lihaksia eikä se että käyttää jotain tiettyä liikettä.

Plus että ohjelma kuin ohjelma voi mennä pieleen, jos sitä käyttää väärin. Tekee liian isoilla tai liian pienillä painoilla. Tekee liikkeet väärin ja joko niistä tulee tehottomia tai vaarallisia. Ei kaikkea opi kerralla, tai ikinä. Punttailu on kai semmoinen laji, että se muuttuu tekijänsä mukaan. Vaikeustasoa saa aina lisää, tai tarvittaessa voi ottaa kevyesti jos sille tuntuu. Isoja liikkeitä voi olla vaikea opetella yksin, joten jos aina treenaa yksin, se asettaa rajoituksia.

Eli kun sanoin että sun ohjelma on peruskamaa, tarkoitin että sillä tulee kaikki tärkeimmät lihakset treenattua ihan riittävästi ja sarjat on ihan sopivan pituisia ja niitä on sopivasti. :) Parhaan mahdollisen treenin sä saat tehtyä itse, kun teet tosissasi ja sopivilla painoilla tuon ohjelman läpi. Voit siinä ohessa alkaa harjoitella isompia liikkeitä, suosittelisin tosin että pyydät jonkun neuvomaan ihan kädestä pitäen koska väärin opittuja liikeratoja on vaikea muuttaa jälkeenpäin.

heissan kaikki,,eihän tästä nyt tule yhtään mitään.Paino nousee lihas ei näy,nahka ja läski riippuu pahemmin kuin ikinä! Ajattelin että jos joku ihan vaan vaikka huvikseen viittis vinkkaa minkälainen kisaajien dieetti ruoka valio päivässä on..vink vink.. tässä täytyy nyt ottaa kyllä isot panokset esiin! AAAARRGGH!

Marutar

Paino nousee lihas ei näy,nahka ja läski riippuu pahemmin kuin ikinä! Ajattelin että jos joku ihan vaan vaikka huvikseen viittis vinkkaa minkälainen kisaajien dieetti ruoka valio päivässä on..vink vink..

Laita esille muutaman päivän omat syömisesi niin saat taas kommenttia suoraan niihin. Miten oot korjannut ruokavaliotasi aiempien vinkkien perusteella, mitä oot syönyt mässypäivinä jos oot sellaisia pitänyt, entäs treenit? Ootko treenannut tarpeeksi kovaa ja tehnyt riittävästi punttia suhteessa aerobiseen? Älä vaivu epätoivoon! Minkä kokoinen sä muuten olet?

tässä tänään on tullu vedettyä
-kinkku makaroni salaatti n. 2dl
-ruisleipä kevyt levitteellä
-2 ruissaria aamulla
-juustoa ja kalkkuna leikettä
-kevytlevite siihen päälle(siis ruikkarin)
-illalla ajattelin vetästä kunnon kupillisen kana keittoa,kanaa säästelemättä!
-ruikkari kyytipojaksi.
-sitten kokopäivän aikana tulee juotua vettä taikka kevyitä mehuja n.3l yht.

-muina päivinä vetelin
-porkkana kaali raastetta
-tonnikalaa
-ruisleipää
-kinkku pastaa..no joo...pasta huono juttu...sitä tuli ehkä otettua liikaa..myönnän.

-mässypäivät no nyt on ehkä tietty kulutettu tuota alkomahoolia enemmän,mutta saatan vetästä hamppari aterian,siihen aamupalat +paistettua kananmunaa (keltuaisella..)
-joskus tähän vielä kunnon kotiruokakin
-joskus sipsiä pähkinöitä jne.

-juggee ja rahkoja menee päivittäin välipaloina

-ja otin opikseni ja ryhdyin rankan treenin jälkeen juomaan heraprotskua

tollaselta se yleensä suurinpiirtein näyttää. koitan töissäkin aina syödä kuitenkin hyvin ja n.3tunnin välein jottei tule tunnetta että on pakko ahtaa ittensä täyteen kun himaan pääsee.eli kaiken pitäs olla ok..

Olen 162 cm ja paino nousi marraskuun 64Kg nyt 67-68Kg.

Kylläkin marraskuun ja joulukuun välillä kyllä jotain tapahtu nimittäin selkä puoli muokkaantu,sielä ei riipu muttei kyllä näykkään mitään.mut jotai positiivista!

mitäs sanot?

nii ja onko sun mielestä totta mitä kuulin ettei vatsoja kannattas tehä kun kerran viikossa mutta sillon tietenkin kunnolla?

Minä kommentoin muutamaa juttua.

- Olisi helpompi kommentoida, jos laittaisit esille sen, miten rytmität syömisesi.
- Kinkku-makaroni-salaatti ei kuulosta kovin terveelliseltä einekseltä, varsinkin jos on eines.
- kasviksia liian vähän
- ovatko mehut tarpeen? vaikka ovatkin kevyitä, niin niissä on IMO turhia kaloreita.

tässä tänään on tullu vedettyä

klo: 07:00 vettä ja 45min hölkkä jonka jälkeen aamiainen:

n. klo 08:30
-2 ruissaria aamulla
-juustoa ja kalkkuna leikettä
-kevytlevite siihen päälle(siis ruikkarin)

lounas klo 12:30
-kinkku makaroni salaatti n. 2dl
-ruisleipä kevyt levitteellä

klo: 15:00 Jugge+mysli

Klo: n.19 illallinen

-illalla ajattelin vetästä kunnon kupillisen kana keittoa,kanaa säästelemättä!
-ruikkari kyytipojaksi.
-sitten kokopäivän aikana tulee juotua vettä taikka kevyitä mehuja n.3l yht.

(noku noku meidän kraana vesi maistuu kotona ihan p..lta. mutta turha selitellä,tiedänhän sen itekki. Eli MEHUT POIS.

eli yritän sen 3h välein jotain ottaa. ja kun on treeni päivä niin vetäsen ton juggen tms. pienen välipalan just n. 1 h ennen ja sitten jos oli kova treeni niin heti treenin jälkeen protsku juoma.

- kasviksia tungen joka ruuan sekaan.sellasia pakkasessa olevia sekotuksia.(nyt jäänyt selvästi liian vähäksi.) hedelmistä en oikein pidä joten vetelen välillä veteen säilöttyjä hedelmä koktail säilykkeitä välipalaksi.

kaikkein ihanteellinen tilanne olis,jos saisin hankittua sellaisen viikko ohjelman missä on ruoka aineet ja kellon ajat (suurinpiirtein) joiden mukaan vetelisin koko viikon, ei tarttis sitten sekoilla just näin pienillä typerillä virheillä.

kiitos huomautuksestasi!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Äkkiseltään sanoisin mitä ketjun alussakin moni sanoi: enemmän proteiinia. Lisäksi epäilen sun mässypäivien nostavan kokonaiskaloreita liikaa. Jostain se ylimääräinen energia tulee... Pidäpä muutama päivä ihan tarkkaa ruokapäiväkirjaa, esim. 3 arkipäivää ja yksi mässypäivä.

Moni treenaa tiettyä lihasta vain kerran viikossa, mun mielestä enemmän on parempi. Vatsoja teen kolmesti viikossa, muut lihakset rääkkään itse neljän päivän välein. Hyvin ne tuntuu palautuvan.

Edit: myslistä voi tulla ylläripaljon kaloreita jos niitä on paljon hedelmiä. Onko jogurtti mallia sokeriton-rasvaton vai kaloripommi? Tee itse vaikka mansikkarahkaa, makeuta makeutusaineella ja syö sitä, enemmän proteiinia. Illallisen ja aamupalan välissä on kyllä aika pitkä tauko, ehkä voisit syödä jotain pientä iltapalaa (esim. rahkaa, kananmunia...). Varsinkin treenipäivinä kannattaa kyllä syödä päivällisen lisäksi joku iltis.

Voit kokeilla myös kofeiinia, teetä tai kahvia piristämään aineenvaihduntaa.

otan seuraavien päivien syömiset ylös ja laittelen niitä tänne niin josko hoksaatte sieltä vielä jotain muutakin mikä pitäisi ilman muuta korjata/korvata jotenkin.

Jugeista valitsen aina rasvattomimmat versiot ja myslit olen katsonut että ovat silkkaa mysliä ja pähkinöitä ja hyllyn kuitipitoisimmat sekä prot.pitoisimmat.

pitäskö noita kananmunia syödä viikossa tai siis uskaltaako syödä useammin kuin kerran viikossa? otanko sieltä sen keltuaisen pois vai?

niin mäkin olen tehnyt vatsat joka treenin yhteydessä on se sitten ollut aerobinen tai sali puolen treeni. näin vain ohjeistettiin jossain viimeisimmässä puntti lehdessä(en muista nimeä) mutta se on tietenkin ollut jonkun oma henk.koht mieltymys.

tässä jo meinasin menettää ihan malttini kun ekan kerran olen saanut painon putoamaan vain painonvartioiden ohjeilla mulla oli sellanen CD koneelle johon vaa tökötettiin mitä oli tullu syötyä ja se laski ohjelman pisteillä sitten tuloksen jne. sillon lähti meilkein 0,5-1kg viikossa! nyt on ihan niinku et täh kun paino heittelehtii ylös alas ja velttoo löytyy. juu aikaa pitää antaa. taidan muuttaa mun sali treeni ohjelman nyt niin että se jakautuu useammalle päivälle.

-niin ja syytin tämän hetken painon noususta tuota mun prot.juomaa..ehkä olinkin väärässä.

Kyllä meikäläinen ainakin uskaltaa munia syödä ihan surutta:D Joka-aamuiseen rahkalettutaikinaan tulee 3 munaa, joista 2 keltuaista menee lavuaarista suoraan alas. (Energiamäärä vähenee huomattavasti, ja jos kolesterolia pelkää, niin sekin.. vaikka toisaalta jos on perimältään ja muutenkin terve, nuori ja liikkuva ihminen, niin ei ne veriarvot helpolla huonoiksi mene:rolleyes: )

Et kerro tarkemmin, mitä tuotteita käytät noiden rahkojen ja jugujen suhteen, mutta vinkkinä: Kaupassa myydään pääosin kahdenlaisia em. tuotteita. Toiset on valmiiksi maustettuja (=erittäin hyvin sokeroituja), toiset maustamattomia. Sitten on vielä yksi harvinaisempi ryhmä maustettuja, mutta ilman sokeria makeutettuja (jogurteissa ´löytyy ainakin Danonen ja Valion, mutta itse en käytä). Rasvan määrällä ei jogurtissa niinkään ole mielestäni merkitystä, kun eihän niissä rasvaisissakaan ole kuin 2% tai jotain.. Enemmän se sokeri niissä nostaa energiamääriä, ja lisäksi aiheuttaa nopean insuliinitason nousun, mikä puolestaan tukkii rasvasolut, eli keho ei ota niistä energiaa. (Tämän vuoksi sokeria on hyvä välttää muutenkin, esim. mehut ym.) Suosittelen ja itse käytän siis maustamattomia rahkoja ja jogurtteja, joihin voi makunsa mukaan lisätä esim. vähäkalorisia mehukeittoja (valion alta 10kcal/dl) ja esim. Hermesetas-tippoja tms. makeutusaineita, marjoja (muttei marjahilloja), hedelmiä.. Helppoa ja hyvää!:thumbs:

Mä syön pelkkiä valkuaisia, en ole ikinä tykännyt keltuaisista. Valkuaiset on aika hajuton, väritön ja mauton proteiininlähde, eli niillä on helppo täydentää päivän aterioita.

Vatsoista on hyvää juttua tuolla aloittelijoiden osiolla, parikin "vatsamakkaratohtori" jhulmin ketjua täynnä vatsalihaksiin liittyviä juttuja, plus tietysti ne hienot videoklipit. :) Linkit ketjuihin:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=46998
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=49803

Zone-sarja -42%
pitäskö noita kananmunia syödä viikossa tai siis uskaltaako syödä useammin kuin kerran viikossa? otanko sieltä sen keltuaisen pois vai?

Kananmunia voi syödä niin paljon kuin sielu sietää, keltuaisineen päivineen. Siis voit syödä päivittäin. Vanha käsitys kananmunien kolesterolia nostavasta vaikutuksesta on kumottu aikapäiviä. Kananmunat ovat loistavaa ravintoa.

Unohda ne säilykehedelmät, syö joko tuoreita hedelmiä, kasviksia tai juureksia. Jos et hedelmistä pidä, opettele pitämään. ;)

Kananmunia voi syödä niin paljon kuin sielu sietää, keltuaisineen päivineen. Siis voit syödä päivittäin. Vanha käsitys kananmunien kolesterolia nostavasta vaikutuksesta on kumottu aikapäiviä. Kananmunat ovat loistavaa ravintoa.

Unohda ne säilykehedelmät, syö joko tuoreita hedelmiä, kasviksia tai juureksia. Jos et hedelmistä pidä, opettele pitämään. ;)

:rolleyes: jooooooo

voi skönde, toi tän viikonlopun leiri olis ollut just eikä melkein täydellinen meikäläiselle! kertosko joku jos sattuu tietämään milloin se pidetään uudelleen? ja mitä sielä tarkemmin ottaen käydään läpi? Liiton sivuilla mainitaan aloittelijoille ravitsemusta ja treeni ohjelman väsäämisestä yms. Onko oikeesti tarkoitettu aloittelijoille vai jo hieman tietäville/edistyneimmille? IIIK:lol2:

Niin kauan kun sun panostaminen hommaan on yhtä huonoa, ovat tulokset myös yhtä huonoja. Vähintäänkin. Jos suoraan sanotaan, niin tuo sun ruokailus näyttää järkyttävältä. Miksi? Sä vedät pitkin päivää hiilaria hiilarin perään, leipää, ruissaria, mysliä. Protskuja tuskin näet päivän aikana, etkä rasvoillakaan(HYVILLÄ!) juhli.

Pari ajatusta..

- Hiilareita enimmäkseen aamulle, lounaalle ja treenin jälkeen. Älä mätä kokoajan sitä leipää/mysliä. Vaan ota ohjelmistoon täysjyvähiutaleita, leseitä, täysjyväpastaa jne. Iltapalalla voit jättää hiilarit kokonaan pois.

- Protskujen osalta: syö niitä tasaisesti pitkin päivää. Laitat aamupalalle vaikka purkin raejuustoa, lounaalla kippaat kalkkunan rinnan, välipalalla esim. purkin maitorahkaa. Treenin jälkeen palari ja iltapalalla vaikka munakasta.:thumbs:

- Rasvat myös ohjelmistoon! Lesitiiniä vaikka aamupuuron sekaan, oliiviöljyä salaattiin tai sinällään kurkusta alas esim. ruokalusikallinen pari kertaa päivässä. Illalla voit ottaa munakkaaseen valkuaisten lisäksi vaikka 2 keltuaista(jos pelkäät, ota vaikka omega 3 munia!), joista saat rasvoja. Muita hyviä rasvanlähteitä on esim kalanmaksaöljy, pähkinät(esim 30g) osv.

- Ota treenin jälkeen kunnon palari.

- Jätä juominen ja nuo sun mässypäiväs. Sun sinnittelys menee ihan hukkaan, jos yhtenä päivänä vedät muina päivinä tulleen energiavajeen. Moni perustelee mässypäivää lihojen täyttämisellä ja aineenvaihdunnan kiihdyttämisellä. Todellinen tarve tuollaiseen tulee vasta jossain dieettiviikolla 10,jos sittenkään. ( Toki yksittäistapauksesta ja metodeista riippuen.) Ja dieettiviikolla tarkoitan sitä, että ollaan ihan oikeasti dieetillä!

- Jos haluat kiristyä, kannattaa tehdä pidempi aikainen suunnitelma syömisistä ja liikkumisesta kalorit laskien. Laskemalla kalorit varmistut siitä, ettet syö liikaa, muttet myöskään liian vähän. Puhuit siitä, etteivät lihakset edelleenkään näy. Etenkin naisella saa mennä todella kireäksi, ennenkuin lihat kunnolla erottuvat. Lähtötilanteesi huomioon otten tällaista ei kannata todellakaan odottaa parin viikon/kuukaudenkaan huhkimisen jälkeen, ainakaan niin kauan, kuin ruokailusi, liikkumisesi ja mässypäivät sekä juomisesi ovat tuolla tasolla. Kuvia näkemättä en tosin tiedä, mikä on lähtötilanteesi, mutta mitä kirjoituksesi perusteella oletan.

- Jos tuloksia ei synny, teet jotain väärin. Ja sillon kannattaa siis tehdä jotain toisin, eikös vaan! Jos et itse hallitse, älä tao päätäsi seinään ja ruikuta, vaan turvaudu ammattilaisten osaamiseen. Meillä on kasoittain osaavia valmentajia, jotka tarjoavat palveluita myös aloittelijoille/ei-kisaajille. Mieti todella, mitä haluat tehdä itsesi suhteen. Kun tavoite ja päämäärä on selvillä, hanki itsellesi kunnon apua, ja P A N O S T A asiaan.

moi,tulipahan ihana herätys! kiitos. just tätä mä tarvitsisin, tiedostan että sahaan edes takas niin ajatus kuin käytännön tasolla. Siksi ihan selvästi tarvitsen kunnon avustusta. Ja aijon ottaa neuvostasi "vaarin" ja hankin itselleni PT:n tms. joka katsoo asiat A-Ö:hän mun kanssa.

olen itseasiassa käyttänyt NUTRIS ohjelmaa jossa lasketaan tarkalleen päivän syömiset+kulutetut kcal. Sen perusteella en ole mennyt "yli" sallittujen kcal syömiselläni, mutta siinä puhut aivan totta että leipää leipää ja leipää. se on mun namua. Nii ja niistä rasvoista..tuon ohjelman mukaan mä syön nyt jo liikaa rasvoja.käytän salaattiin oliiviöljyä. olin jo aikeissa jättää leivän..(hehe) päältäkin levitteen,mutta viestistäsi ymmärrän nyt toisin?tänään olen tunkemassa itseeni n.33g rasvoja.

juu ei ruikuteta,vaan tehdään asialle jotain. HEIP!

Rasvoja saa sun kokoiselle tulla sellaiset 60g, vähintään kuitenkin ehdoton minimi mun mielestä 40g päivässä. Kunhan vaan otat ne hyvistä lähteistä, käsität varmaan sen itsekkin.

Kannattaa myös olla tarkkana PT valinnassa. Nykyisin on olemassa vaikka minkänäköistä PT linsensiä ja kurssia. Eli ei kannata luottaa siihen, että on lisenssi kourassa. Toisaalta on todella osaavia henkilöitä, jotka eivät virallisesti ole PT lätkällä varustettuja. Riippuen siitä, missä alueella asustat, voisin antaa pari vinkkiä vaikka privatemessagella, mikäli olet VIP ?

Edit. Et näköjään olekkaan VIP ..

PT tai ylipäätään ohjelman ottaminen on todella hyvä vaihtoehto silloin, kun opettelee asioita ja mikseipä myös kokeneimmillekkin. Kannattaa kuitenkin ensin itse päättää se, että sitoutuu todella hommaan. Vaikka koutsina olis mikä ifbb pro tahansa, ei niitä tuloksia synny pelkällä ohjelmalla, vaan sen tinkimättömällä toteutuksella :thumbs:

Latest posts

Back
Ylös Bottom