Lihasmassa ei kasva - miksi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos vinkeistä Mixpack! Täytyy ottaa noista neuvoista koppi.

Nyt kolmas päivä kevennettyä menossa ja muuten kaikki ok, mut illalla iskee kymmenen korvilla nälkä. Mut uskon, et se on enempi sellasta tottumisjuttua kuin oikeeta nälkää, koska iltasin tuli harrastettua tota pientä puputtamista, paistettua makkaraa, vähän karkkia, leipää yms..

Syömiset eilen oli:

Aamu: Kaurapuuro + mehukeitto ja luonnon jogurtti + mehukeitto ja kahvi
Lounas: Munakas ja salaatti ja vettä
Välipala: Pari omenaa
Päivällinen: Pari kuhafilettä + salaatti ja mandariini
Iltapala: Luonnon jogurtti + mehukeitto ja pari riisikakkua joissa juustosiivut ja kalkkunaleikkelesiivut

+ pitkin päivää vettä. Aamulla täytän 1,5 litran pullon, joka täytyy olla juotuna iltaan mennessä. Toi siis ruokajuomien (=vesi) lisäks.

Liikunnassa on pysynyt noi pakolliset koirien juoksuttelut ja nyt ajattelin lähtee kohta salille vähän katteleen tuota Mixpackin heittämää ohjelmaa..

Pari kyssäriä:
- Miltä tuo safka teistä näyttää? Noi aamu-, väli- ja iltapala pysyy suunnilleen samana, mutta lounaaks ja päivälliseks aattelin kierrättää kanaa, kalaa ja sit joku filejuttu tai leike siis ihan tavallisesta possusta/naudasta tai sit ite pyöräyttää pihvit 10% jauhelihasta.

- Ajattelin lisätä tohon protskut (heti kun ne postista tulee) siten että: aamulla puuron sekaan heraprotsku, päivällä välipalaks tai treenipäivinä palkkariks Sportlifen Diet Shake ja illalla soijaprotsku. Onko järkee?

- Täysjyväriisi tai max. 2 perunaa lounaalla tai päivällisellä, onko ok?

- Leivän aattelin jättää tän dieetin ajaks kokonaan pois ja korvata riisikakuilla ( :yäk: ), onko ok?

Ylihuomenna on 1. puntaripäivä...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvältä näyttää! Proteiinia toi tosiaan kaipais lisää, mutta ilmeisesti tulossa. Voit ottaa yhtä hyvin lisäravinteista tai "oikeasta ruoasta". Välipalalle ottaisin omenan ja heran lisäks jotain rasvanlähdettä, esim kourallinen pähkinöitä.

Zone-sarja -42%
Haja-asioita: Ns. aerobinen liikkumisesi mielestäni lähemmäs kunnioitettavaa (koiran kanssa + omaehtoiset). Mahdatko reippaasti hengästyä missään kohtaa siinä? Ainakin luulisi ylämäissä pyöräillessä. Itse käytän vaihteetonta filtsua ja se taitaa hieman ottaa reisille enemmän kuin satavaihteinen huippupyörä.

Laihtumisesta sen verran, että vaikka asianTUNTIJAt painottavat rasvan poistumista tasaisesti koko kropasta, eikä erikseen mistään lantiolta tai vatsasta, olen itse sitä mieltä, että vatsaontelon rasva taitaisi kuitenkin lähteä pintaläskiä herkemmin. Tätä mieltä on myös osa ns. asiantuntijoista.

Ostan mä tarjouksesta joskus makkaroita, mutta pääsääntöisesti en niitä, enkä leikkeleitä syö natriumnitriitin takia. Se kaventaa verisuonia. Myöhään illalla, jos huiikoo, saatan ottaa kourallisen pähkinöitä, palasen lihaa/kalaa kera jonkun vihanneksen, tms. Rahkat jätin pois Pakkiksen joistakin ketjuista (oliko esim. Bulk-ketju) vastaan tulleiden neuvojen perusteella. Juon ja laitan kahviin vain punaista maitoa, mutta se ei taida sopia sulle sen vaivaherkkyyden takia.

Itse todennut, että peruna ja riisi on päivällä ihan okei. Karppaajat jättävät ne pois kokonaan. Tosin, lihaa tykkään syödä välilllä kera tuorevihannesten ja joskus lisäten kypsiä juureksia. Mulle tulee vähänkin reilummasta myslimäärästä hiukkasen ja jotenkin huono olo. Siis kauran syönti on vähissä (vehnä out kokonaan), mutta syön vähintään joka toinen päivä hirssi- tai tattaripuuroa. Niissä ei ole gluteenia.

Juu, karkki on täysin turha nautinto myöhään illalla. Uskon asian olevan niin kuin Body-lehden viisaat joskus sanoivat, että sokeri blokkaa unen aikaisen kasvuhormonin tuotantoa kehossa. Siksi annan itselleni luvan vetäistä silloin esim. niitä pähkinöitä, jos niitä sattuu olemaan.

Ja mikä tärkeintä ei ruuan vähentämisen kansa kannata vetää överiksi vaan katsoa että sitä on riittävästi, helposti tulee kaikkihetinyt mentaliteetti ja eletään viikko imemällä yhtä papua, paino toki laskee mutta lihastakin palaa.
Ja vaikka rasva onkin saatanasta niin 1g/painokilo/vrk pitää ihon sileänä ja vitutuksen pienenä.

Kiitos vinkeistä Mixpack! Täytyy ottaa noista neuvoista koppi.

Nyt kolmas päivä kevennettyä menossa ja muuten kaikki ok, mut illalla iskee kymmenen korvilla nälkä. Mut uskon, et se on enempi sellasta tottumisjuttua kuin oikeeta nälkää, koska iltasin tuli harrastettua tota pientä puputtamista, paistettua makkaraa, vähän karkkia, leipää yms..

Syömiset eilen oli:

Aamu: Kaurapuuro + mehukeitto ja luonnon jogurtti + mehukeitto ja kahvi
Lounas: Munakas ja salaatti ja vettä
Välipala: Pari omenaa
Päivällinen: Pari kuhafilettä + salaatti ja mandariini
Iltapala: Luonnon jogurtti + mehukeitto ja pari riisikakkua joissa juustosiivut ja kalkkunaleikkelesiivut

+ pitkin päivää vettä. Aamulla täytän 1,5 litran pullon, joka täytyy olla juotuna iltaan mennessä. Toi siis ruokajuomien (=vesi) lisäks.

Liikunnassa on pysynyt noi pakolliset koirien juoksuttelut ja nyt ajattelin lähtee kohta salille vähän katteleen tuota Mixpackin heittämää ohjelmaa..

Pari kyssäriä:
- Miltä tuo safka teistä näyttää? Noi aamu-, väli- ja iltapala pysyy suunnilleen samana, mutta lounaaks ja päivälliseks aattelin kierrättää kanaa, kalaa ja sit joku filejuttu tai leike siis ihan tavallisesta possusta/naudasta tai sit ite pyöräyttää pihvit 10% jauhelihasta.

- Ajattelin lisätä tohon protskut (heti kun ne postista tulee) siten että: aamulla puuron sekaan heraprotsku, päivällä välipalaks tai treenipäivinä palkkariks Sportlifen Diet Shake ja illalla soijaprotsku. Onko järkee?

- Täysjyväriisi tai max. 2 perunaa lounaalla tai päivällisellä, onko ok?

- Leivän aattelin jättää tän dieetin ajaks kokonaan pois ja korvata riisikakuilla ( :yäk: ), onko ok?

Ylihuomenna on 1. puntaripäivä...

Valitsisin vähäsuolaisen täysjyväleivän ennen riiskikakkuja. Siis en oikeastaan tiedä mitä riisikakut on, mutta nimestä päätellen "höttöjen höttöä" ilman mitään ravintoarvoa? Ne ei ole kyllä urheilijan ravintoa, ja joka tänne kirjoittelee, lienee vähintäänkin kuntourheilija :-) Kuituja tuossa ruokavaliossa ei taida olla suositusten mukaisia määriä. Tuohon kahden omenan välipalaan lisäisin purkillisen pehmeää maitorahkaa vaikka ripauksella itse lisättyä vaniljaa. Jos enegiatasot riittää intensiiviseen treeniin (ts. ei ala vapisuttaa tai "jalka painamaan" kesken treenin energian puutoksen tai verensokerin laskemisen johdosta), niin tuo ruokavalio on varmaan ihan ok. Mutta varmista, että tiedostat mitä niissä palkkareissasi on jos vedät niitä pari-kolme päivässä. Itse pidän ihan maustamattomasta heraprotskusta + rasvaton maito + mausteet.

Tsemppiä treeneihin, rapsaa kehiin sopivassa välissä.

No niin, eka viikko takana ja ihan hyvin kulkee. Puntari näytti tänäaamuna 92,4 kg eli hieman on pudonnut, tosin tässä vaiheessa tuo poistunut aines lienee lähinnä nestettä ja sitä itseään..
Vyötäröltä voi olla mitan mukaan lähtenyt pari senttiä, mut toi on niin vähän, että kyse voi olla vielä mittavirheestä.
Olo on ollut ihan ok, mikään hirveä nälkä ei ole ollut missään vaiheessa. Jos oikein on iltasella hiukonut etenkin työntäytteisen päivän jälkeen, olen antautunut ja syöny pari näkkäriä kalkkunaleikkeellä ja vettä päälle.
Tuota ruokapuolta vielä vähän säädin, eli noi riisikakut pois ja tilalle näkkäri, jota syön päivässä max. 4 kiekkoo.

Salitreeni kulkee ihan hyvin, ei ole tullut mitään heikotuksia tai ravinnonpuutteesta johtuvaa tilttaamista. Ennen treeniä syön yhden banaanin, joten tuo jaksaminen voi johtua siitä.
Pitempikestoisilla lenkeillä (sauvakävely, koirat) on kans virtaa riittänyt yllättävän hyvin, vaikka tuo 30 cm lunta ja ja siinä itekseen tai elukoitten kans tarpominen tuo kyllä lisähaastetta.
Samoin kun nuo lumityöt muutenkin, mut sen kun ottaa hyötyliikuntana, niin ei hattua kiristä.
Hyötyliikunnasta puheen ollen, aika hyvä treeni on kans, kun kävelee repun kanssa kauppaan (tästä 1,5 km). Siellä kun muutaman päivän sapuskat pakkaa kahteen muovikassiin ja tohon reppuun ja ne kantaa sellasta kohtuu reipasta vauhtia kotiin, niin kyllä siinä paita kastuu..

Mut tällai kai. Mitään en ajatellut nykyisestä kokoonpanosta muuttaa, niin kauan kuin ei heikota, ei ole karjuva nälkä ja paino kevenee. Sit jos se puntarin viisari alkaa samaa näyttää, ajattelin tarkastella lihan määrää ja miettiä tarkemmin, mitä hedelmiä syön. Ja ehkä lisätä hieman pitkäkestosta liikuntaa, jos tarvii.

Toi protsku muuten, mitä vedän, on Star Nutritionin valmistamia. Aamulla Whey 80 ja illalla Casein 80.

Projekti jatkuu..

Syö kasviksia monipuolisemmin kuin vain salaattia (esim. papuja, sipulia, paprikaa paistettuna pannulla, kukkakaalia, parsakaalia, uunijuureksia lihan kanssa, jauhelihalla täytettyjä paprikoita jne) ja hyvä, että otit näkkärin kakkujen sijaan! Saat kuitujakin. Mä ottaisin kyllä ruuasta tuon proteiininkin eli aamupuuroon raejuustoo vaikka ja iltapalan sekaan lisäksi vielä rahkaa. Marjoja mehukeiton sijaan tai lisäksi. Eläkä jätä rasvoja pois, eli öljyä ruualle, pähkinöitä välillä välipalalla. Jättäisin hedelmät vähemmälle. Muuten vaikuttaa hyvältä! Tsemppiä :)

Nyt tuli vähän pakkia, eli paino oli noussu pari sataa grammaa. Ajattelin vähän hienosäätää, eli taidan kuitenkin jättää nuo pussiprotskut pois pl. palkkarin ja kokeilla tota raejuustoo.
Eihän se kummoista ole, mutta josko se tuossa puurossa menisi..
Pähkinät tuli hommattua, mutta niiden kanssa saa olla tarkkana, ettei mene ahmimiseks. On meinaan aika hyviä! :)

Pari kertaa viikossa tulee tuota lohta syötyä, joten eikös tuo rasvapuoli lohen ja pähkinöiden vuoksi ole kunnossa?
Ettei mene liian yksitoikkoiseksi, niin ruuan suhteen teen niin, että kalapäivä -> kanapäivä -> lihapäivä -> kalapäivä -> kanapäivä -> lihapäivä -> jne...
Onko toi ok, meinaan tuollain ainakin tulee sitä kalaa vedettyä se 2 krt / vko, mikä suositus taitaa olla..

Lumet olis saanu kyllä jäädä! Oli hieman toisenlainen kiinnostus lähtee lenkille lumen sekaan, kuin tuonne kurakkoon.. Salitreeni kulkee hyvin, eikä tilttaamisia kesken ole tullut.
Ainoa, minkä olen huomannut, on pitkää sarjaa (siis esim. 12-15 toistoa) tehdessä, että hapotus alkaa aika yhtäkkiä. Johtuneeko siitä, että olen yleensä tehnyt 6-10 toistoa eli en ole tottunut pitempiin sarjoihin vai pitäisikö vähän vähentää painoa..

Mutta palikat ovat nämä ja näillä mennään!

Projekti jatkuu..

Ai niin noista kasviksista piti vielä mainita - siis tohon pelkän salaatin puputtamiseen kyllästyy aika äkkiä. Sinne tulee sit sekaan laitettua milloin sipulia, tomaattia, herne-maissi-paprika, ananas, raejuusto jne.. ja jos oikein tökkii, niin sitten olen välillä syönyt porkkanaraastetta, jossa vähän appelsiinia ja raejuustoo.
Ja kiitti tosta täytetty paprika - vinkistä, on aika hyviä. Ja itse suosittelen kokeilemaan lohirisottoa ihan täysjyväriisistä ja niistä halvoista kirjolohisuikaleista tehtynä. Nam!

Ainoa, minkä olen huomannut, on pitkää sarjaa (siis esim. 12-15 toistoa) tehdessä, että hapotus alkaa aika yhtäkkiä. Johtuneeko siitä, että olen yleensä tehnyt 6-10 toistoa eli en ole tottunut pitempiin sarjoihin vai pitäisikö vähän vähentää painoa..
Huolettaako sua nyt se hapotus vai se, että se alkaa yhtäkkiä? Kummassakaan ei ole mun mielestä mitään huolta, eli älä nyt ainakaan painoja vähennä. Menet reippaasti sinne hapotusalueelle ja kipurajan yli, niin alkaa tapahtua. Tuolle painon nousulle löytyy ainakin kolme selitystä. Joko syöt liikaa, olet saanut lihasta tai sitten se todennäköisin tällä aikavälillä, että paino nyt vain voi heitellä parikin kiloa sinne tänne riippuen olosuhteista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis se, kun hapotus alkaa yhtäkkiä. Normisafkan aikana hapotus alkoi sillain hissukseen, eli eka tuntu, et nyt vähän polttelee, sit seuraavan toiston aikana enempi ja näin, mut kuiteski pysty tekeen väkisin tuon polton alettua pari kolme toistoo. Nyt kun alkaa poltteleen, niin yhen toiston jos pystyy tekeen väkisin, niin hyvä. Olisko toi sit joku semmonen, että nyt "ohuella sapuskalla" lihaksessa ei niin paljon oo jotain energiaa tms varastossa, että se siks tyssää aikasemmin tossa hapotusvaiheessa, en tiedä.. Mut kaikkiaan treeni kulkee ihan ok, joten en ihan hirveen huolissani tosta ole. Sanotaan, että lähinnä havainto..;)

Olo on ok, kauheessa nälässä ei ole tarvinnut olla, kun vaan pitää kiinni noista säännöllisistä syöntiajoista (n. 3 h välein)

Paino tänäaamuna 92,2 kg, eli laskee.. :)

Ps: Vaaoissa on eroja. Lasinen joku Vawes (tjtn) näyttää ton 92,2 kg. Katoin sit huvikseen Beurerin vaa'alla, niin 91,5 kg...

Projekti jatkuu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom