Lihaskuntotreeni intissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Feather
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olen parasta aikaa armeijassa ja p-kausi alkaa olla ohi. Ensi viikolla alkaa sotilaspoliisikoulutus ja olen ajatellut, että josko rupeaisi käymään salilla vapaa-aikana.

Kysymys kuuluukin, että millaista treeniä olisi hyvä tehdä. Varsinkin alkuaikana jo itse koulutukseenkiin sisältyy paljon liikuntaa ja olen ajatellut vapaa-aikana myös juosta/kävellä VMTK:n lenkkiä (kuntsareita hakien :) ), joka on noin 5,5 km pitkä. Näin ollen salitreeniä ei tulisi montakaan kertaa viikossa, kun palautuakin pitäisi.

Miten olisi siis hyvä treenata, kun salilla käy vain kerran pari viikossa ja ohessa tulee niin aerobista kuin muutakin liikuntaa paitsi vapaa-ajalla myös ihan viikko-ohjelmassa? Olisiko parempi tehdä kuntopiiriä oman kehon painolla vai muuta yksinkertaista treeniä perusliikkeillä vai mitä?

Toivottavasti osaatte auttaa tai ainakin neuvoa suuntaa. Käytössä on käsittääkseni aika hyvä sali Rovaniemellä, jossa palvelen. Onko kellään kenties kokemusta ko. salista?

Eipä tässä muuta tällä kertaa. :)

Riippuu ihan mitä haluat saavutta treenilläsi, jos lihaskuntotestissä kuntsareita metsästät, suosittelen punnerruksia, leukoja jne.. eli niitä mitä siinä testissä on. Palveluksen kannalta on varmaan hyvä kehittää myös lihaskestävyyttä, eli pitkiä sarjoja ja semmosta.

En tiiä saiko tekstistäni sen kuvan, että metsästän köllejä kaikilla treeneillä vai mitä. Korjaan kuitenkin: kuntsareita haen nimenomaan VMTK:n lenkeistä (12 lenkkiä=1 kl, 22 lenkkiä=2 kl ja 30 lenkkiä=3 kl tjsp).

Juurikin tuo lihaskestävyys ois varmaan ihan hyvä juttu intissä. :)

Jos tahtoo jonkinlaista kehitystä intissä niin suosittelen lämpimästi perusliikkeitä, penkkiä, kyykkyä, leukoja, mavea, pystypunnerrusta, tankohauista, dippiä, kapeaa penkkiä jne. :)
Muistaakseni täältä pakkikselta löytyy kokonainen aihe koskien inttiä (mitä käy lihaksille, miten niitä treenataan ja miten lisätä massaa) eli laitan linkin jos löydän.

Heh ite oon päässy intissä reenaamaan ihan hullun hyvin :D Joku 1-3 punttia viikolla + la ja su lomilla... Ihan semihyvä sali se Santiksen paja viel on :)

number_one sanoi:
Heh ite oon päässy intissä reenaamaan ihan hullun hyvin :D Joku 1-3 punttia viikolla + la ja su lomilla... Ihan semihyvä sali se Santiksen paja viel on :)

:offtopic: Minkälainen sali se oikeastaan on? Itsekin menossa kesällä santikseen. :)

Originally Posted by niklas86
Minkälainen sali se oikeastaan on? Itsekin menossa kesällä santikseen.

Aika perus sali: penkki, kyykky, leuanvetotanko, dippiteline, ylä- ala- ja ristitalja löytyvät, hack-kyykky teline, mattoja, scott-haukkari hässäkkä, käsipainoja oisko ollu 1-40kg, lukkoja ehkä liian vähän, mut muuten kokonaisuus skulaa

number_one sanoi:
Aika perus sali: penkki, kyykky, leuanvetotanko, dippiteline, ylä- ala- ja ristitalja löytyvät, hack-kyykky teline, mattoja, scott-haukkari hässäkkä, käsipainoja oisko ollu 1-40kg, lukkoja ehkä liian vähän, mut muuten kokonaisuus skulaa

Okei, kiitos tiedosta. :)
Kuulostaa itseasiassa vähintäänkin toimivalta kompleiksilta.

Jotenki vituttaa vaan reenaa intissä kun viime safkasta on aina aikaa joku 2h ja jotenki vaikee "rentoutuu" reenaamaan kun jotenki päivän askareet painaa vielä :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom