Lihaskipu treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinky86
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs olen aloittanut salilla treenaamisen ja käyn 3krt viikossa, mutta en pysty enään öisin nukkumaan sen lihaskivun vuoksi.. Vaikka kipu ei olisiskaan aivan hirveetä niin en vaan pysty alkaa nukkumaan! Enkö ole vain tottunut vielä näihin "uusiin" tuntemuksiin niin se näin alussa haittaa nukkumaan menemistä? Mikähän tähän olisi avuksi?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä se helpottaa ajan kanssa! Venyttelystä voi olla apua. Itselllä alussa oli hankala ajaa autolla ja kävellä jalka treenien jälkeen, nukkuminen tosin onnistunut melkein aina . Nykysin voi paikat olla vähän kipeenä seuraavana päivänä mutta tähän on tottunut eikä häiritse enää

käyn salilla yleensä aamulla. Musta tuntuu, että mun keskittyminen menee siihen kun tunnen ne jalat ja kädet erillaisina.. onkohan tämä vain jotain alkuun kuuluvaa, koska tosiaan en ole aikasemmin reenaillu. Oisko mitään vinkkejä lievittämään tota lihaskipua?

Mikä on ihan hyvä sillä jalat ja kädet on erillaiset ???? Se on hyvä että on kipua silloin syntyy tuloksiakin, kovempaa ja enemmän muutamassa viikossa alat tottumaan. Protskuja riittävästi jotta lihakset palautuvat

Ruokaa ja vettä tarpeeksi.. Venyttelyä, ja yksi mikä vaikuttaa ainakin itsellä ihan saakelin paljon niin otappa salitreenin jälkeen jäähdyttely esim 10min soutulaitetta kevyesti.

Pitääpäs tarkkailla tilannetta=) vettä meneekin päivässä ihan kiitettävästi, mutta tuon syömisen kanssa pitää vähän skarppailla=) Todellakaan en ole lopettamassa salilla käymistä, koska haluan tuoksia kroppaani! Pitää yrittää saada nukutuksi ja odotella tähän tottumista:)

Treeni vaikuttaa yöuniini vielä 20 -vuoden jälkeenkin. Kroppa käy ylikierroksilla, mutta sehän on vain hyvä asia. Tarkoittaa, että on treenattu kovaa.. Älä treenaa illalla, älä juo kahvia klo 16 jälkeen, huolehdi riittävästä ja oikeasta ravinnosta, yritä rauhoittua 2 h ennen unta ym. Varmaan helpottaa ajan kanssa, kun kroppa tottuu, mutta kovin on yksilöllistä. Kuten nukkuminen aina.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käyt kolme kertaa viikossa salilla, mutta millä jaolla? Jos sulla on koko kroppa jaoteltu noihin kolmeen treeniin, eli kaikkien lihasryhmien läpikäymiseen menee viikko, niin se lihaskipu ei välttämättä ikinä juurikaan vähene. Mulla on nelijakoisella koko ajan paikat kipeet ja välillä aika pahastikin, mutta ei se haittaa. Mukavaa se vain on. Yksi- tai kaksijakoisella treeniin tottuu aika äkkiä eikä paikat tule treenistä välttämättä yhtään kipeiksi. Jos siis käyt jokaisella treenikerralla koko kropan läpi, niin on odotettavissa, että piakkoin olet tottunut treeniin siinä määrin ettei lihakset enää kipeydy. Ei tarvita mitään poppakonsteja, eikä niitä oikein olekaan.

Zone-sarja -42%
Mulla on joskus treenitauon jälkeen tulleet etureidet treenistä niin kipeeksi että oon heränny siihen kipuun yöllä kun oon nukkunut mahallaan tai pyörinyt. Nuo kivut sulla helpottaa kun hermosto tottuu treenaamiseen. Eli jatka vaan ja ruokaa riittävästi naamaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom