Lihaskasvu onnetonta :(

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo no nois ylemmissä ei vaan vaihettu jalkaa...

Ok... puhutaan samasta asiasta eri nimellä.
Mutta minun näkemykseni asiaan on, että jos askel-kyykkyliikkeessä ei askelleta niin se ei ole silloin askel-kyykky... riippumatta siitä, että otetaanko ne kaikki askeleet ensin toisella jalalla ja sitten toisella vaiko vuorotahtiin, kuten tuossa postaamassani videossa.

MT:n terminologiaa :)
Kyykky = missä jalat on jotakuinkin vierekkäin ja samassa linjassa
Splitti kyykky = missä jalat on vertikaalisesti (eteen/taakse-suunnassa) selvästi erillään (etujalka/takajalka)
Askel-kyykky = kuten yllä mutta siinä askelletaan, joka paikallaan askellusta tai eteen/taaksepäin liikkuen
Haara-kyykky = kuten split squat mutta jalat horisontaalisesti (vasen/oikea-suunnassa) erillään (eli käytännössä vaan todella leveä kyykky)

Englannin kielessä sana "lunge" tosin viittaa mihin tahansa vastaavaan liikeeseen, jossa yksi jalka on edessä ja toinen takana... otettiin siinä askelia tai ei.

Wikipediasta:
A lunge can refer to any position of the human body where one leg is positioned forward with knee bent and foot flat on the ground while the other leg is positioned behind.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vasta 7 kk salilla käyneenä tosiaan ihmetyttikin, että onpas kummallista tuo askelkyykky smithissä... Ja niinhän se onkin (en ole tosiaan kenenkään nähnyt ikinä tekevän, enkä puhuvankaan)! Tosiaan en ole smithissä itse aiemmin tehnyt, vaan vapaalla tangolla tottunut, niin eihän noita sen jälkeen enää tee smithissä kukaan vapaaehtoisesti.

Anti-bulkki fakta #1: Bulkkaaminen ei tuota yhtään enempää lihasta kuin ideaalinen määrä ravintoaineita. Olen pahoillani, mutta yksinkertaisesti ei vaan ole mahdollista pakottaa lihasta kasvamaan ylisyönnillä.
Tuo on täyttä bullshittiä olettaen että tuo ideaalinen määrä ravinto aineita tarkoittaa ylläpitokaloreita eli ei miinusta eikä plussaa.

Eiköhän schwartzy tarkoittanu "ideaalisella määrällä ravintoaineita" nimenomaan lihaksen kasvuun ideaalista määrää, joka on siis jonkin verran plussakaloreita, joku 250kcal? Siitä ylimenevä on "ylisyöntiä", joka ei kasvata lihasta yhtään enempää. Jos ei kovin tarkkaan osaa tai pysty kulutustaan tai syömisiään laskemaan, niin sitten kai on turvallisempaa syödä +500 kcal/päivä, mutta tässä tarkoitettiin kai karkeasti sitä, että +1000 kcal ei ole yhtään parempi kuin +500 kcal, päin vastoin.

Alkuperäiselle kirjoittajalle sen verran, että harjoitusohjelmastasi näyttäisi puuttuvan kaksi asiaa: isot liikkeet ja isot raudat. Niillä myös lihakset kasvavat isoksi.

Uskallan nyt vastata Finnjounille vaikka pidänkin itseäni jossain määrin aloittelijana (vajaa 5 vuotta omin päin treenanneena). Olen sinua vanhempi ja olen ollut havaitsevinani että ei se lihas vanhalla enää tartu samalla tavalla kuin nuorisolla. Olen kuitenkin tyytyväinen että jotain kehitystä on tapahtunut. Et kertonut onko sinulla puntti tai muuta urheilutaustaa nuoruudesta.? Ellei, sitä vaikeampaa bodailu lienee.

Täällä on ollut mielestäni hyviä ohjeita mutta jos painoindeksi on 28, jotain, niinku kysyjällä, en kyllä alussa lähtisi kauheasti bulkkaamaan. Siis ellet ole valmiiksi tosi lihaksikas. Kuvauksestasi voi päätellä että sinulla löytyy rasvaa sen verran että lihakset ei näy. Kannattaa opetella tuntemaan omat rajat mitä syömiseen tulee. Siis katsoa millä syömisellä, ja noilla treenimäärillä tulee lisää massaa ja millä lähtee. Kokeilin itse kerran reilua syömistä ja hiilareilla kyllä turposi isommaksi, mutta en oikein tykännyt siitä kun pakki alkoi liiaksi kasvaa. Vanhemmalla iällä se ylimääräinen rasvanpolttokin tuntuu jotenkin turhan haasteelliselta. Niin että en itse sitä viitsi turhaan kauheesti hankkia.

Eli seuraavia suosittelisin. Mahdollisimman paljon vapaita painoja käyttöön. Ensimmäisenä tekniikka kuntoon joka liikkeessä. Perusliikkeet kuten kyykky, mave ja penkki ohjelman perusteiksi. Niissä lähdet maltillisesti hakemaan vaikka enkkoja, eli vetelet välillä vähän kovemmilla painoilla kuin nyt. Siinä ne raamitkin alkaa vähitellen muuttua. Sanoisin myös että ehkä se vaatii sen 3 tai mieluummin 4 treeniä viikossa jos meinaa kehittyä. Ainakin mulla. Yli nelikymppisellähän lihasmassa on häviämään päin, ellei mitään tee... Vältä stressiä. Syö hyviä rasvoja älä pahoja. Rasvan vähentäminen EI ole se juttu. Mieluummin sitten karsi hiilareista jos tuntuu että läski lisääntyy liikaa. Syö tarpeeksi usein, 2-3tunnin välein ja joka aterialla protskuja.

Joka tapauksessa kannattaa syödä fiksummin, se on se helpoin tie. Eli vältä turhia karkki- ja alkoholikaloreita, valkoista vehnäjauhoa sekä tyydyttyneitä/kovia rasvoja.

Zone-sarja -42%
Jos olisin sinä, unohtaisin mitä schwartzy sanoi sillä hänen tarjoama tieto on erittäin ristiriitaista ja sisältää PALJON "brosciencea".
Plussa kalorit lihaksen kasvattamiseen, miiniskalorit painon pudottamiseen. Ei tarvitse "ruokavaliolle" ruveta. Lasket vain kalorisi etkä keksi selityksiä. Jos syöt pitsaa ja kaljaa niin nehän lasketaan kaloreihisi. Piste.
Tärkein tekijä lihaskasvulle on progressive overload.

Jos olisin sinä, unohtaisin mitä schwartzy sanoi sillä hänen tarjoama tieto on erittäin ristiriitaista ja sisältää PALJON "brosciencea".
Plussa kalorit lihaksen kasvattamiseen, miiniskalorit painon pudottamiseen. Ei tarvitse "ruokavaliolle" ruveta. Lasket vain kalorisi etkä keksi selityksiä. Jos syöt pitsaa ja kaljaa niin nehän lasketaan kaloreihisi. Piste.
Tärkein tekijä lihaskasvulle on progressive overload.

Mitä vitun paskaa sä jauhat joka ketjussa? Oppinut uuden sanan progressive overload? Ei kande neuvoa jos ei mitään mistään tiedä. Piste.

Kyseessähän oli tietysti minun avoin mielipiteeni, tavoitteenahan tässä on OPn auttaminen. Silloin mielestäni turhan brosciencen voi jättää pois ja keskittyä olennaiseen.

schawzylla ihan asiaa, en tiä mitä nää "syö vitusti ylimäärästä, ei ylläpitökaloreilla voi saada lihasta" huutelijat selittää. Itse voin sanoa, että viimeisen 6kk ajan ylläpitokaloreilla (paino pysynyt about samoissa) treenanneena oon saanut paljon parempia tuloksia vrt. ennen taukoa noin parin vuoden väh. +500 kcal pvä tahtia. Kroppa näyttää ihan erilaiselta ja jostain syystä rautakin nousee paremmin, sattumaako?

Kaikki on kiinni siitä, mitä syö. Ite yleensä pyrin sellaiseen jakaumaan, että treenipäivinä pyrin syömään yli kulutuksen ja välipäivinä alle kulutuksen/ylläpito. Toki joillain toisilla voi toimia eri tyyli jne.

OP:lle, melkein sanoisin että ei kannata alkaa syömään reilusti yli kulutuksen, kun näyttäisi että ylimääräistä on jonkun verran painossa mukana. Ennemmin tsekkaisin ruokavalion parempaan kuosiin (proteiinia tarpeeksi, ylimääräset paskat pois), ja jatkaisin esim. ylläpitokaloreilla. Tohon kroppaan kun alat ottamaan +500 kcal/pvä, niin sitä on sitten kiva alkaa diettailemaan pois (nim. kokemusta on).

e: äläkä tee sarjoja loppuun asti (failureen).

schawzylla ihan asiaa, en tiä mitä nää "syö vitusti ylimäärästä, ei ylläpitökaloreilla voi saada lihasta" huutelijat selittää. Itse voin sanoa, että viimeisen 6kk ajan ylläpitokaloreilla (paino pysynyt about samoissa) treenanneena oon saanut paljon parempia tuloksia vrt. ennen taukoa noin parin vuoden väh. +500 kcal pvä tahtia. Kroppa näyttää ihan erilaiselta ja jostain syystä rautakin nousee paremmin, sattumaako?

Kaikki on kiinni siitä, mitä syö. Ite yleensä pyrin sellaiseen jakaumaan, että treenipäivinä pyrin syömään yli kulutuksen ja välipäivinä alle kulutuksen/ylläpito. Toki joillain toisilla voi toimia eri tyyli jne.

OP:lle, melkein sanoisin että ei kannata alkaa syömään reilusti yli kulutuksen, kun näyttäisi että ylimääräistä on jonkun verran painossa mukana. Ennemmin tsekkaisin ruokavalion parempaan kuosiin (proteiinia tarpeeksi, ylimääräset paskat pois), ja jatkaisin esim. ylläpitokaloreilla. Tohon kroppaan kun alat ottamaan +500 kcal/pvä, niin sitä on sitten kiva alkaa diettailemaan pois (nim. kokemusta on).

e: äläkä tee sarjoja loppuun asti (failureen).

Ylläpito kalorit ovat lähes aina pelkkää ajan hukkaa. nopeammin pääsisi tavoitteeseen (mikäli tavoite olla lihaksikkaampi sekä suht vähärasvainen) olemalla selkeästi joko miinuksilla tai plussilla. Kukaan ei voi kasvaa isoksi ylläpitokaloreilla kuten käkätti edellisellä sivulla mainitsikin.
Paino ei voi nousta ilman plussa kaloreita jos ei nesteiden kertymistä huomioida, eli ne ylläpitokalorit ovat umpikuja lihaksenkasvatuksessa pikässä juoksussa.

^"ylläpitokalorit" olivat ehkä vähän huono sana. Lähinnä hain sitä, että about kuukauden kalorit menevät tasan kulutuksen kanssa tai vähän yli (+0-1kg/kk). Päivät voivat heitellä -500 - +750 välillä. Toki ihan normi bulkkaus ja dieeteillä voi lihaskasvu olla ehkä hitusen nopeampaa tämä maksimoiden, mutta mitä sitten? Eipähän tartte erikseen diettailla, ja pysyy "all around" kondiksessa ympärivuoden. Ja tämäkin, jos on nopeampaa..Itellä ainakin ollut päinvastaisia tuloksia..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
+300 yli maintenancen on hyvä kenelle tahansa aloittelijalle, läskille ja laihalle. Pahin virhe on laihduttaa jos ei ole mitään mihin laihdutaa, varsinkin jos on vielä nuori jolloin on riski pilata hormonitasonsa. Vielä pahempi virhe on syödä liikaa.
Aloittelijat ja varsinkin nuoret ovat hyvin kykeneväisiä recompittamaan, maintenance kaloreilla tai joissakin tapauksissa myös jopa 10% plussalla vielä se läskikin palaa samalla. Ihan tieteellisesti todistettu. Pidemmän päälle maintenancella syöminen ei ole muutakun ajan hukkaa.

Back
Ylös Bottom