Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Johnsson sanoi:Kun puhutaan siitä, että lihas pitenee kun sitä venyttää niin meinaako se sitä, että lihas löystyy (pitenee) ja kiristymis (lyhyt) vaihe katoaa?
Ukki sanoi:http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Tuolta löytyy lihasryhmittäin sieltä liike-osiolta kunkin lihaksen venytyksiä.
ja tällainen lisäkysymys itse aiheeseen, kuinka pitkiä venytyksiä kannattaa tehdä treenin jälkeen?
Johnsson sanoi:Kun puhutaan siitä, että lihas pitenee kun sitä venyttää niin meinaako se sitä, että lihas löystyy (pitenee) ja kiristymis (lyhyt) vaihe katoaa?
and1_ sanoi:onkohan missää netissä jotain hyviä venyttely liikkeitä? erityisesti selälle en tiiä mitään kunnon venytystä, paitsi se et ottaa jostain esim. tangost kiinni ja nojaa taakse päin, mut kotona ei oo oikee mitää millä tollai pystyisin venyttelee:( sen takii selkää jää tällä hetkellä vähemmälle venyttelylle. samoin olkapäille en tiiä yhtää venyttely liikettä?
Tahvo Tohveli sanoi:Jos lihas pitenisi, niin niveleenhän tulisi löysyyttä. Lihasta ohjaa hermosto ja kun lihasta venytetään "pidemmäksi", niin itse asiassa opetetaan hermostoa sallimaan venyminen pidemmälle kuin ennen.
Itse en juurikaan staattista venyttelyä tee, koska en ole havainnut siitä olevan mitään hyötyä. Liikeradat pysyvät kunnossa oikeanlaisella treenillä ja palautumiseen en usko venyttelystä olevan mitään hyötyä, voisin kuvitella, että pikemminkin päin vastoin.
Gdane sanoi:Sie taijat Tahvo olla semmonen perinteisen linjan ja vanhan koulukunnan "jumijulle" :thumbs:
Tahvo Tohveli sanoi:No, pää on ainakin jumissa.
Enkä nyt siis tarkoita, että staattinen venyttely ei voi olla hyödyllistä. Itselläni liikkuvuus riittää saliharjoituksiin ja kuten sanoin, en usko venyttelyn tekevän mitään palautumiselle tai auttavan lihaskasvua. Joten en näe mitään syytä staattiselle venyttelylle treenin jälkeen.
and1_ sanoi:onkohan missää netissä jotain hyviä venyttely liikkeitä? erityisesti selälle en tiiä mitään kunnon venytystä, paitsi se et ottaa jostain esim. tangost kiinni ja nojaa taakse päin, mut kotona ei oo oikee mitää millä tollai pystyisin venyttelee:( sen takii selkää jää tällä hetkellä vähemmälle venyttelylle. samoin olkapäille en tiiä yhtää venyttely liikettä?