hm, itse huomasin ottaessani itsestäni valokuvia ilman paitaa, että oikea olkapääni ja lapaluuni ovat eri tasolla kuin vasen, selkäranka on kyllä suora, mutta oikea puoli on alempana ja "edempänä" kuin vasen, ja olen ihmetellyt tätä. ajattelin ensin, että se johtuu auto-onnettomuudesta, jossa oikea solisluuni murtui (130 km/h pellolle, auto pituussuunnassa 3,5 kertaa katon kautta ja jäi katolleen, itse pelkääjän paikalla, turvavyö mursi solisluun. ei pahempia vammoja, johtuen kait tukevasta humalatilasta, jumala suojelee lapsia ja juoppoja)
Tuo maininta, että kitaran soitto saattaa tehdä epätasapainoa ratkaisi sitten asian, olen soittanut kitaraa jonkun 15 vuotta, teininä useita tunteja päivässä (kaverini sanoivat, että minulla oli kitara koko ajan kotona ollessani, siis ihan telkkaria katsellessa ja jutellessa, kävelin kitara olalla ja soittelin koko ajan), eli jos soittaminen aiheuttaa epätasapainoa niin omani johtuu juurikin siitä.
Mitäköhän kannattaisi tehdä asian eteen, olen joogannut ja tehnyt lihaskuntoharjoituksia omalla ruumiinpainolla, mutta onko jotain erityistä millä tasapainon saisi palaamaan, vai olenko jo menetetty tapaus?