Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsellä on kanssa toinen tissi isompi. Oon miettiny että mistähän se johtuis. Mulla on rintakehän luusto vähän erilainen toiselta puolelta niin toinen puoli näyttää vähän isommalta. Voi johtua myös siitä että toisella puolella on vähän enemmän rasvaakin tissin päällä. Sit voi johtua siitä että toinen lihas on vaan eri muotoinen ku toinen ja rakenteelliselle erolle ei oikein voi mitään ellei sitten kirurgille mene.Eliikäs tällanen kysymys:
miten korjata rintalihaksissa esiintyvää epätasapainoa? Oikean rintalihaksen yläosassa ns "kuoppa" verrattuna vasempaan puoleen. Aivan kuin vasen puoli olisi isompi.:(
Jos toinen lihas on oikeasti isompi niin sitten vaan pitää treenata sitä heikompaa vähän enemmän ja toivoa että tasapainottuu se ero.
Nyt alkaa jo ahdistaan tuon oman selän kanssa.. Lihasepätasapaino on ihan järkyttävä. Pitääkö alkaa reenaamaan kulmasoutua pelkästään vasurin puolelta hittolainen..?
Laitetaan vielä kuva niin nauretaan yhdessä..
katso liitettä 65789
luls.Jos ei kipuja esiinny, ei lihasepätasapainosta kannata hirveästi välittää.
Metallica sanoi:Minutkin on kirottu geeneiltäni niin että pystyn JOKAISESTA lihaksesta sanomaan selvästi kumpi on isompi (vaihtelee satunnaisesti kumpi, ei eroja voimissa juuri)
Mistä muuten tiedät, että syy on juuri geeneissä?
Mistä muustakaan, kun sen huomaa kaikissa lihaksissa (takareidet ehkä poikkeus), ja tilanne ollut sama ennen kuin aloitin treenauksen (esim. vasemman käden hauis isompi vaikka olen oikea kätinen). Myöskin toinen ojentaja ei näy omasta näkövinkkelistä, kun se kiertyy taakse ("takaolkapää-ojentaja") ja toinen on sivulla tehden käden paljon isomman näköiseksi vaikka mittaa vähemmän. Tosiaan voimissa en ole havainnut eroja juuri, mutta eipä näille voi oikein paljoa tehdä.
Mulla on mavessa molemmat kämmennet myötäotteella..teetkö mavea aina samoin päin ristiotteella? Vaihda se ainakin toisinpäin jos teet.
Yläselkä tuntuu olevan varsin tiuhaan lukossa :( Pitänee töissä näyttää urheiluhierojalle,että onko sillä suurempia tuntemuksia asiaan. Ja sen jälkeen sitte marssia niksauttajalle jos se saisi jotain parempaa aikaseksi.. Kiitoksia paljon!Kyllä tossa nyt näkee, että jotain menee vituiksi eli marssi johonkin kiropraktikolle tms. joka nyt alkuksi tsekkaa lukot, kiertymät jne.
Jos ajattelee koko kroppaa niin se ei siis esimerkiksi voi olla hermopinne, muut hermotusongelmat, erilaiset suoritustekniikat yhen raajan liikkeissä, fasettilukot, eri lihaskireydet, lihaskavlot, loukkaantumiset (pienetkin), rakenteelliset epätasapainot jotka vaikuttaa treenaamisen kautta lihaksiin plus sitten miljoona muuta syytä mitä joku fysioterapeutti voi tänne käydä kirjoittelemassa vaan se on ehdottomasti nuo geenit?
No nyt on fysikaaliseen tulossa lähete.. Sitte aletaan katteleen kenelle menis hoitoon, onhan se kumma jos ei ala selkä tasoittumaan ajan saatossa..
Minkälainen vaikutus on tuolla ristiotteella Mavessa? Jos tekisin kulmasoutua hieman vasemmalle puolelle ensin ja sitten mave perään?
Menee taas niin avaruustieteeksi.
Tänään käyty fysiossa ja tuomittu, että lonkka on kierossa.. Hetki oikeanlaista hoitoa ja selkä alkaa olemaan suora tuostakin kulmasta, vielä on aavistus oikea puoli koholla mutta siitä se lähteeLihasepätasapaino on ihan järkyttävä.
Mä oon mielestäni melkein elämäni kunnossa nyt ja aattelin viikko takaperin, että piipahdan huvikseni tutulla kiropraktikolla. Tuomio: lonkka vinossa, pää roikuu edessä, napa sojottaa oikealle, kaularanka vinossa, pää kääntyy vasemmalle ja toinen olkapääkin on prkl alempana. Että semmosta. :D
Itseltäni löytyy lähes kaikki samat ongelmat. Mitä ohjeita kiropraktikko sinulle antoi?