Lihaksiin nopeutta ja räjähtävyyttä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, olen tänä kesänä alkanut pelaamaan frisbeegolffia ja nyt talven aikana olisi tarkoitus hankkia lantion lihaksiin vähän räjähtävyyttä ja nopeutta, samoin jalkoihin ja keskikroppaan. Toki vähän myös ojentajaan vaikkei fribaheitossa kädellä oikeastaan mitään muuta tehdäkään kuin saatetaan kiekko matkaan.

Mutta minkätyyppistä treeniä suosittelisitte tuohon lihaksista saatavan nopeuden lisäämiseen.

Eli siis nopeutta halutaan hakea.

Jos se jotakin kiinnostaa niin mitat on suurinpirtein 180cm ja 87kg.

Paree olla nopea ja notkea kuin vahva ja kankea!!! :D

Kyllä se yleisen voimaharjoittelun kautta kannattaa lähestyä. Ei liikaa ajatellen lajisuorituksia. Lajissa tarvittavia lihaksia toki treenaillaan, muttei erityisesti simuloida liikeratoja tms. Fribagolf on taitolaji ja voimaharjoittelun osuus lajia tukemaan on hyvin pieni. Ei siitä kuitenkaan haittaa ole, jos se lajiharjoittelun osuus pysyy riittävänä.

Ite räjähtävyys pitäis opetella tuottamaan lajiharjoittelussa sen priimatarkkuuden ohella. Mikään punttipuolen nopeusvoimajuttu ei sinänsä sitä tuo. Liikenopeudet on kuitenki niin eri.

Heh, täs kyl hyvä esimerkki ettei kohta 10 vuoden voimaharjoittelusta oo juurikaan hyötyä frisbeegolfiin ainakaan vielä (koska olen teknisesti vielä ihan paska fribassa, apuna ehkä voimaharjoittelusta se että kehontuntemusta on ja jaksaa viskoa ja paikat ei pasko).

Mun 9-vuotias (55 kg mua kevyempi) poika joka on viskonu paaaaljon mua enempi, heittää keskimäärin paljon pidemmälle, koska tekee todella sähäkästi ja vahvan kropan kierron heittäessään. Ihmettelin aluksi, että mitä kiemuroita hän oikein tekee mutta taitaa olla parempi seurata lapsia, kun Youtubesta kavereineen ovat heittotekniikkaa opiskelleet 😀

PS. @jto just täällä Ukonniemessä metsät rämmitty fribakiekkojen ja myös geokätköjen perässä ja loput ajasta polskittu ja syöty 😉 Mukavaa vaihtelua voimanostelulle ja eipä tarvinut kylpylän salille mennä (ois ollut varsin hyvä sali kuten sanoit kysymyspalstalla, just kyllä mun makuun varsinki jos kiekkoja lisää vielä) pl. sen verran, että kävin Skierggiä testaamassa (sellanen pitää saada asap!) kun sen bongasin ja laatutietoiset lapset halus käydä soutamassa Conceptilla...

Noh, mulla on tekniikka kohtuu kohallaan, oon opiskellu paljon asiaa youtubesta ja tänä kesänä heitin jo 120m driveria, prodigyn D1:stä. Olen siis aloittanut harrastuksen joskus tän vuoden kesäkuussa, mutta mulla on ollu jotain 3-4h päivässä treeniä.

Ja niin, vartalollahan lingotaan käsi liikkeelle joka vaan saattaa kiekon matkalleen, eli pelkällä kädellä niitä kiekkoja ei kyllä saa lentämään.

Niin, olen tänä kesänä alkanut pelaamaan frisbeegolffia ja nyt talven aikana olisi tarkoitus hankkia lantion lihaksiin vähän räjähtävyyttä ja nopeutta, samoin jalkoihin ja keskikroppaan. Toki vähän myös ojentajaan vaikkei fribaheitossa kädellä oikeastaan mitään muuta tehdäkään kuin saatetaan kiekko matkaan.

Mutta minkätyyppistä treeniä suosittelisitte tuohon lihaksista saatavan nopeuden lisäämiseen.

Eli siis nopeutta halutaan hakea.

Jos se jotakin kiinnostaa niin mitat on suurinpirtein 180cm ja 87kg.

Paree olla nopea ja notkea kuin vahva ja kankea!!! :D

87kg nykyää??? Sähän oot laihtunut rajusti, kun aikanaan tais olla +120kg??

Hieno suoritus.

Käsitit. Voiman yleistasojen nousulla tehdään pohjaa siihen lajivoimankin kehittämiseen. Millään punttiliikkeellä et kuitenkaan suoraan saa räjähtävyyttä siihen heittoon. Ei vaikka heittelisit 5kg levyä. Hajotat ittes vaan semmosella. Lajivoimaa toki voi rakentaa lavoille, takahartioille jne kestämään sitä ite lajisuorituksen räjähtävyyttä ja dynaamisuutta. Samalla tehdään pohjaa sille elastiselle voimantuotolle heitossa. Olkapään alueen vammojen ehkäisyyn sillä puntilla on vaikutusta kyllä. Samoin, jos oot hyvässä kunnossa, jaksat keskittyä pitkään kisaan paremmin. Voimariippuvainen se laji kuitenkaan ei millään muotoa ole.

Joo, mä oon laihtunut nyt ihan hulluna, ihan vaan ton friban takia...
Oon toki syönytkin oikein mutta kuvaavasti yks tuttu oli säikähtäny ku oli nähny mut, luuli että oon alkanu käyttää huumeita kun kuulemma oon niin "kuihtuneen" näkönen.

Noh, onhan sitä lihasmassaa kyllä lähtenytkin ja brutaalisti onkin.

Mutta pitänee alkaa vaan venytellä enemmän yms. yms.

No et sä sillä venyttelyllä siihen heittoon tehoja saa kyllä. En mä mitään semmosta edes vihjannut tuolla teksteissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuskin auttaa voimaharjoittelu yhtään noin kevyeen lajiin. Puhdas tekniikka laji. Voi olla että voimailu vaan heikentää. Kroppa jäykistyy eikä osaa heittää rennolla kädellä. Ajattelisin treenin mielummin kehon tasapainoa tukevan asiana. Esim golfissa ja muissa lyönti / heitto lajeissa kroppa tekee kokoajan vain toisen puolen kiertoliikettä. Tulee virheasentoja ja kulumia kroppaan. Kuntosali treenillä voi ehkäistä niitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom