Lihaksia kuukaudessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eve82
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Nyt ennen kesää-toukokuu ja kesäkuun alku ainakin- aion keskittyä muun liikunnan sijasta salilla käymiseen.
Kysynkin, kuinka paljon on mahdollista saada kuukaudessa-puolessatoista kuukaudessa lihasmassaa? ja onko tähän jotain neuvoja, esim montako kertaa viikossa, mites ruoka?

Ruokavalio on suht kunnossa, proteiinia joka aterialla (n. 70-110g/pvä), hiilaria saan joskus liian vähän (huono?) ja rasvojen osuus menee joskus yli tavoitteen.. syön paljon kalaa ja pähkinöitä.

Tiedän ettei mitään mahdottomia voi saada aikaan, mutta voi sitä silti yrittää kaikkensa ja jatkaa sitten syksyllä kun ilmat viilenee. tällä hetkellä paino 57kg, pituus 164 jos näillä merkitystä tähän.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aloittelija 1-2kg max.
2g/kg proteiini
5g/kg hiilihydr
1g/kg rasvaa.

Treeniä 4x vko yläkroppa - alakroppa jako. Iso osa hiilareista ennen ja jälkeen treenin. Sekä proteiini. Rasvaa tulee myös todennäkösesti tuon ''kuurin'' aikana.

Screen-Shot-2016-05-12-at-19.05.12.png

Zone-sarja -42%
Kysynkin, kuinka paljon on mahdollista saada kuukaudessa-puolessatoista kuukaudessa lihasmassaa? ...
Tiedän ettei mitään mahdottomia voi saada aikaan, mutta voi sitä silti yrittää kaikkensa ja jatkaa sitten syksyllä kun ilmat viilenee. tällä hetkellä paino 57kg, pituus 164 jos näillä merkitystä tähän.

Jos treenaat nousujohteisesti ja syöt riittävästi, niin aloittelijana alkuun noin 1% kehonpainosta kuukaudessa (jos siis ns. normaalipainoinen)... eli jos puolisen kiloa saat niin hyvin meni.

Vuositasolla sekin olisi jo 6kg lihasmassaa, niin ei tarvitse olettaa, että em. tahti kovin pitkään olisi sinun kokoisellasi kuitenkaan jatkumassa, mutta ensimmäiset kk:t on mahdollista.

Eli mitään mahdottomia ei tosiaan kannata odottaa. Mutta tuo 6kg/vuosi kuulostaa jo hyvältä.

rasvaa ei tarttisi tulla yhtään, siksi ajattelinkin että voisko hiilarien ja rasvojen määrän jättää pienemmäksi..

Valitettavasti natuna reenatessa siinä vaan lähes poikkeuksetta niin käy. Ylikalorit on välttämättömyys jos haluaa lihasta. 5g/kg hiilaria on vielä aika maltillinen määrä. Proteiinia tuon enemmälle määrälle ei taida paria tutkimusta lukuunottamatta olla perusteluita. Ja rasvaa ei tarvii tuota 1g/kg ottaa. Joten hh jää oikeestaan ainoaksi vaihtoehdoksi.

Valitettavasti natuna reenatessa siinä vaan lähes poikkeuksetta niin käy. Ylikalorit on välttämättömyys jos haluaa lihasta. 5g/kg hiilaria on vielä aika maltillinen määrä. Proteiinia tuon enemmälle määrälle ei taida paria tutkimusta lukuunottamatta olla perusteluita. Ja rasvaa ei tarvii tuota 1g/kg ottaa. Joten hh jää oikeestaan ainoaksi vaihtoehdoksi.

quottaan itteäni.

Rasvaa ei ainakaa enempää kuin tuo 1g/kg. Pakko korjata tuo oma kirjotusvirhe.

Menno Henselmann suosittelee jopa ''vain'' noin 1,8g/kg proteiinia. Eli tuo noin 2g/painokilo on hyvä ohje. Monet suosittelee aika isojakin määriä ja osa tutkimuksista puoltaakin isompaa, mutta suurinosa tutkimuksista ei oo löytäny enemmän kuin 2g/kg proteiinin saannista lisähyötyä.

Eli, se hh on vaan aika must juttu.

http://bayesianbodybuilding.com/eric-helms-protein/

Lisäät vaikka 3-5 banaania päivittäiseen ruokavalioon niin saat jo hyvin täytettä päivittäiseen hiilarin tarpeeseen.
285g hiilaria? tänään oon tähän mennessä saanut 136g hiilaria (iltapala syömättä).
ehkä ne banaanit tosiaan pitää sit syödä. Huh, eihän tässä enää ehdikään muutaku syömään

285g hiilaria? tänään oon tähän mennessä saanut 136g hiilaria (iltapala syömättä).
ehkä ne banaanit tosiaan pitää sit syödä. Huh, eihän tässä enää ehdikään muutaku syömään

Lähdet vaikka tuosta ja katso lähteekö paino nousemaan. Jos ei niin sitten lisää ruokaa koneeseen :D Ehkä suurin este hyvälle kehitykselle on se että ei uskalleta syödä tarpeeksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
niinhän se taitaa olla.. vaikka omasta mielestäni syön jo nyt paljo ja koko ajan, mutta ehkä mun hidas lihasten kasvu johtuu kuitenkin liian vähäisestä hiilarimäärästä. Kiitos neuvoista! :rolleyes:

niinhän se taitaa olla.. vaikka omasta mielestäni syön jo nyt paljo ja koko ajan, mutta ehkä mun hidas lihasten kasvu johtuu kuitenkin liian vähäisestä hiilarimäärästä. Kiitos neuvoista! :rolleyes:

Mutta eikös naisilla tuppaa lihasten kasvu olemaan hidasta ihan luonnostaankin? Tarkoitan että normaalinaisella ei oikeastaan millään keinolla synny nopeaa lihaskasvua, vaikka mitä söisi. Ja jos järjettömiä määriä syö, ne näkyy sitten reisissä ja alleissa.

mä syön sit ihan liian vähän hiilaria. 5g/kg.. mun paino 57 niin aika paljon saa syödä makaroonia :D

Tämä on valitettavasti useasti varsinkin naisilla ongelma. Kuten @Castor Rollins sano, MUN mielestä suurin kehityksen este on, kun ei uskalleta syödä. Mä oon muuttanu itse omaa ruokailua ja lisänny hiilaria niin treenipainojen kehitys on aivan käsittämättömän paljon nopeempaa kun aikasemmin. Joka gramman punninnu- tähän ei tosin tarvitse lähteä. Henkilökohtasesti vain helpompaa kun ei tarvii arpoo.

Nyt kannattaa erottaa se, että reverse diettaus on niille- varsinkin naisille jotka on pitkän aikaa syöny liian vähän. Aineenvaihdunta hidastunu. Tällä pyritään käynnistää ja tehostaa jotta se käyttää tehokkaammin kaloreita. Mutta tällä ei saa ''maksimaalista lihaskasvua'' lyhyessä ajassa. Pitkällä aika välillä reverse on parempi.

Tässä on vielä sulle lukemista.
https://www.bodybuilding.com/content/the-ultimate-guide-to-reverse-dieting.html
Vielä videon muodossa.

View: https://www.youtube.com/watch?v=A3gTGLulLnI

Mutta eikös naisilla tuppaa lihasten kasvu olemaan hidasta ihan luonnostaankin? Tarkoitan että normaalinaisella ei oikeastaan millään keinolla synny nopeaa lihaskasvua, vaikka mitä söisi. Ja jos järjettömiä määriä syö, ne näkyy sitten reisissä ja alleissa.

En ymmärrä tämän viestin pointtia. Kyllä naisillakin lihas kasvaa kun syödään yli kulutuksen ja treenataan kuntosalilla. Vai yritätkö nyt tehdä jotain hölmöä vertausta naisen lihaskasvun ja miehen lihaskasvun kesken? Eikä eve mitään sikabulkkia ole tekemässä, vaan treenaa ja syö järkevällä tavalla yli kulutuksen, huomaa parin kuukauden päästä kuinka naiselliset muodot ovat kehittyneet ja on iloinen.

Eikä eve mitään sikabulkkia ole tekemässä, vaan treenaa ja syö järkevällä tavalla yli kulutuksen, huomaa parin kuukauden päästä kuinka naiselliset muodot ovat kehittyneet ja on iloinen.
juuri näin. jotenki näin itekki ajattelin että hieman yli kulutuksen kun syö ja keskittyy treeniin 101%:sti niin sen pitäis riittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom