Lihaksia kotikonstein?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matzu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Kerava
Terve teille ammattilaisille/aloittelijoille! Tuli tämmöinen mieleen, että pystyykö kotikonstein treenaamaan kuinka hyvin? Nyt aloitin itse kokeilemaan treeniä kotona, välineinä 1kg, 2kg ja 4kg, tanko sekä matto :)

Olen tänään aloittanut tekemällä 3x15 sarjoja, tänään tuli tehtyä selkälihakset, vatsalihakset(linkkareita), sekä kädet/olkapäät punnerruksilla.

eli 3x15 sarjoja, 1min taukoa sarjan välillä, ja liikkeenvaihdon yhteydessä 2min taukoa.

Huomenna teen kädet leuanvedoilla 3x15, vaikka menis sitten kauankin :), vatsalihakset ihan vatsalihasliikkeellä sekä selän.

5krt viikossa olis näin alkuun, juurikin sen takia, että liikesarjat ovat kevyitä, eikä rasita aivan tajuttomasti.

Aion 2vkoa jatkaa tuota, jos täältä tulee yhtään positiivista palautetta, ja päiväkirjaa pitää päivän treeneistä, mitä syön ja painosta.

Mitä mieltä olette? Onnistuuko vaiko on tuhoon tuomittu yritys

(Tarkoituksena siis saada hieman lihasta yläkroppaan, jalat tulee tehtyä töissä, on senverran raskasta siellä. nyt olen siis mitoiltani 170/56, ja olkapäät ovat pelkkää luuta/nahkaa.) :kuvia:

Vaikuttaa joo aika heppoisilta nuo. Käy ostamassa vaikka jostain Prismasta tai Citymarketista sellaiset 15 tai 20 kg:n säädettävät käsipainot. Niillä saa tehtyä jo monen laisia liikkeitä(Kulmasoutu, pystypunnerrus, viparit ym...........)

minä itse kyllä lisäisin noihi selkä - ja vatsalihasliikkeisiin vaikka 5 lisää. eli 3*20.

sitten punnerrukset on iha kiva liike kans. Ymmärtääkseni mitä kauempana käsiä pidät niin se kehittää rintalihaksia. ja sormet pitäis osottaa sisäänpäin. Sitte taas mitä lähempänä pidät käsiä niin se kehittää ojentajia. pidät peukalot yhdessä ni tuntuu :)

Nuo sun välineet on tosiaan aika kevyet. Kannattais tosiaan sellaset 10-20 kg painot ostaa. en tiiä sitte mitä maksaa.. tuskin paljoa.

Sitte viel noista vatsalihaksista et teet niitä eri kulmista niin saat vähä kylkiinki lihaksia. Eli makaat vaikka toinen polvi maassa ja toinen on ylhäällä. tämä ei ole siis vatsalihasliike. se pitäis tehä mahollisimman sivuttain.. teen niinkuin pystyt...

noh tuossa olis jotain. oikasta saa jos olen neuvonut väärin.

Mulla on sinänsä vatsalihaksien kanssa hyvä tilanne, että ne näkyvät jo jos hiemankin jännittää, ei tosin selvästi, mutta näkyvät.
Hieman on rasvaa vielä vatsassa, joten sen luultavasti saa ihan vatsalihaksilla/selkälihaksia tekemällä pois. Tein äskön vielä ihan alimmat vatsalihakset tekemällä vatsalihasliikkeitä nostamalla jalat ylös 90 asteen kulmaan ja siitä kädet niskan taakse ja 2x10 sarjoja. (Jos joku ei tajunnut asentoani niin kuva alempana

---|
|____O <--- tuommoinen siis :)

Ja kannattaa tehdä niitä leuanvetoja sitten erillaisilla otteilla esim. myötä-tai vastaotteella, leveällä tai kapealla, niin saa selkäkin liikuntaa ja vielä vaikka sitä kulmasoutua niillä käsipainoilla.

Lastenvaaka sanoi:
Hieman on rasvaa vielä vatsassa, joten sen luultavasti saa ihan vatsalihaksilla/selkälihaksia tekemällä pois.

Perusasiat näkyvät olevan pahasti hakusessa. Nyt olisi parasta alkaa opiskella hommaa ihan perusasioista lähtien.

Esimerkkinä tämä, että rasvaa ei voi poistaa tietystä paikasta ilman kirurginveistä, vaan rasvaa palaa koko kropasta, ja ylimääräistä ihraa jää viimeisenä juuri noihin varastopaikkoihin niinkuin vatsa.

Ja ei luultavasti voi olla rasvaa juuri ollenkaan jos on 170cm / 56kg.

Vatsalihaksiin voisi suositella:
a) hengitä keuhkot tyhjäksi, työnnä rinta ulos ja vedä vatsa sisään. Pidä tämä asento noin 20 sekuntia kerrallaan ja sitten uusi toisto. (treenaa "syviä" vatsalihaksia)
b) menet lattialle istumaan, polvet koukkuun ja pidät nilkoista kiinni. Tästä asennosta päästät nilkoista irti ja nostat kädet suoriksi pään yläpuolelle ja pidät tätä asentoa esim 20s ja sitten hetki lepoa ja uusiksi. Mitä lähemmäksi vartaloa tuot jalat sitä enemmän asento rasittaa vatsalihaksia.

kevyestä treeniohjelmasta johtuen, käyn vetämässä toisen samanlaisen satsin mitä kirjoitin ylempänä, ja kokeilen myös Jh85:sen vinkkejä. Ruokavaliota en osaa yhtään ajatella vielä, nykyisin syön kaksi lämmintä ateriaa päivällä sekä aamupala/iltapala. Yleensä aamuisin kaksi vaaleata leipää juuston/kinkun/salaatin/kurkun kanssa, päivällä työnlomassa tulee syötyä mitä ruokalasta löytyy (tänään salaattia, tummaa leipää, pippurisikasuikaleita ja perunamuussia) päivisin taas jotain perus kotiruokaa (tänään lihapullia perunoiden kanssa ja salaattia sekä yksi ruisleipä) iltaisin samanlaista tyyliin aamupala. Mitäs arvioitte, pitäisikö tuolla saada nousemaan painoa? Mulla on yleensäkin kohtuu pieni mahalaukku, joten ihan tajuttomia en pysty syömään (niinkuin tuolla bulk ruokajutussa luki, että 5 perunaa lounaalla, siihen en pysty. Kaksi vielä menee sopivasti, että pystyy jotain tekemäänkin.)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oikeesti, noi on niin hepreaa nuo ravintoaine laskurit kuin olla ja voi :x emmä näin ammattikoulun pohjalta osaa käyttää :D Mutta oma kulutukseni tuon mukaan olisi alle 1950kcal

jos kulutuksesi on alle tuon niin sitten isket siihen sen +500kcal ja alat mättämään :] kyllä paino nousee ja jos treeni on kohillaan ja oikeenlaista ravintoa niin suurimmaksi osaksi lihaksiin. En kyllä tiedä sitten tuolla treenillä kannattaako ottaa noin paljon +kcal.

Muokattu liikkeitä, esim 6x15 sarjoja punnerruksia jotka tehdään kolmessa erässä ja jokaisen erän vika sarja tehdään 5 sarjoissa, ekat peukalot yhdessä, kädet leveällä ja kädet vatsan alla.

Oletko harkinnut sitä että hankkisit ensiksi pohjakuntoa kotikonstein ja siirtyisit sitten salille treenaamaan?

Nooh, jos nyt puhutaan oikeasti asiaa, niin en mä kotikonstein saa muutakuin pohjakuntoa, yritän saada kavereita hieman mukaan, ja jos 2vkoa suorittais tätä kotijuttua, ja siirtyisi sitten salille 3krt vkossa ja treenais koko kropan kerralla, ja tekis ainakin 2kk:tta, ja katsoisi sitten kehoa uudelleen (oon ottanut nyt kuvan sekä etu, että takapuolelta kehoani, on verrattavaa sitten)

Edit: Olisko huono idea jos muuttaisin tän "päiväkirja" muotoon, kirjottaisin aina päivän lopuksi mitä oon syönyt ja mitä tehnyt?

ruisleipää ja kaurapuuroa :)

sillä se homma etenee

vaihdoin juuri iltapalani leivät ruisleipään ja lisäsin jugurtin, nyt tulee iltapalasta tyyliin 350kcal. Ajattelin vielä aamupalaleivät vaihtaa ruisleipään ja lisätä jugurtin sinnekin.
Kuinkakoha paljon auttais jos myös välipalaksi laittaisi kaksi ruisleipää ja jugurtin? Eli silloin välipaloista/aamu sekä iltapaloista tulisi jotain tyyliin 1200kcal? Siihen vielä lounasruoka ja päivällinen, vai laskenko pitkin kettuja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom