Taas hämähäkkinä verkossa, akku ladattu ja kaikki hyvin...
Massaa! Voimaa! on muistaakseni Timo Erämetsän (ja muutaman muun) kirjoittama pienehkö mutta asiapitoinen opus treenaamisen ihmeistä. Arvelenpa että kannattaa kokeilla searchia. Tai vaikkapa Akateemista kirjakauppaa, jossa tuota vielä kesällä oli reilun parinkympin hintaan.
Olen muuten aina hieman ihmetellyt tuota painonvartijatouhua, sellaista kirjanpitäjän elämää, miten sitä jaksaa, mutta tuo 720kcal, riittääkö edes yhteen kunnon treeniin? Huhhuh. Mutta homman ideahan on olla syömättä liikaa. Ja kaiketi ruokien pisteyttäminen selkeyttää asiaa. Pizzaa ja suklaata... todellakin, normaalioloissa niitä voi syödä vain niin vähän ettei edes nälkä lähde. Niin kuin näitä keksejäkin, joita nyt olen mussuttanut lisäenergian saamiseksi ilman ähkyä. Kätevää tiivistä energiaa, on tainnutkin tulla sopivasti lisäkiloja, suurin osa toivottavasti sentään lihasta. (Siis ihan perrrvoa, ei siitä ole kuin n. 9 vuotta kun laihdutin 30 kiloa, pysyttelin suunnilleen samoissa kiloissa viimesyksyyn (joskin muuttaen läskiä lihaksiksi) ja nyt olen parissa kuukaudessa vetänyt oikein sumobulkkia niin että melkein jo hirvittää, mutta ei tässä nyt muukaan auta. Tällä hetkellä syöminen tökkii ja pahasti ja olen valmis ryhtymään paastolle, kuinkahan tädin käy - reilut 2kk olisi vielä kestettävä).
Luulenpa ettei syömispäivä viikossa korvaa kokonaista kahta viikkoa, mutta eiköhän se edes nälkään kuolemisen estä.
Aineenvaihdunnan kiihdyttäjiin en suostu uskomaan. Ihan vain jo senkin puolesta, että jos esim. vihreä tee toimisi, olisin jo sellainen kuin joskus unelmoin olevani. Ehei, läskissä löytyy. Vaikka eipä sillä, eräässä geneveläisessä (alustavassa?) tutkimuksessahan on todettu vihreän teen lisäävän perusenergiankulutusta, oliko se nyt peräti 5%? Laskee sitten siitä, kannattaakko mokoma, etenkin jos ei edes pidä teestä.