Lihaksia ilman läskiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ella
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Sarjassamme typerä kysymys: onko mahdollista saada suurempia lihaksia saamatta kaupan päälle läskiä jotka sitten pitäisi dieetata pois? Kysymyksen asettelu on ehkä vähän huono, mutta kai asia selväksi käy. Olen punttaillut nyt noin 3 vuotta, välillä taasen vähän enemmän keskittynyt aerobiseen. Olen aina ollut todella kiinnostunut kehonrakennuksesta, lähinnä fitnesistä ja tiedän melko paljon asioista, mutta tätä en vielä tiedä. 3 vuoden salikäynnit eivät ole tuottaneet kummempaa tulosta (lihaskasvun suhteen), kädet ja olkapäät ovat ehkä saaneet uutta muotoa ja lihaserottuvuutta (rasvaprosenttini on varamaan luonnostaan melko matala, syksyllä 16%) eli pienet lihaksenikin jopa näkyvät käsivarsissa. Syön riittävästi ja monipuolisesti, mutta en yhtään yli kulutuksen. Nyt aerobisen harjoittelun myötä painoni on päässyt putoamaan vielä 2-3 kiloa. Kiitos asiallisista vastauksista!

Lihaksien kasvattaminen ilman suurempaa läskinmuodostusta pitäisi olla mahdollista jos ruokavalio, lepo ja treenin intensiteetti on kohdallaan. Ja oma kroppa suostuu siihen. Aika pitkältihän nämä on henkilökohtaisia juttuja - toisille tulee lihasta helposti ja toisille ei. Geneettisesti lahjakas kehittynee vaikka söisi miten sattuu.

tästä sitten versio toisinpäin:
kun koko ajan on puhe siitä, että pitää olla pluskaloreilla, että niitä lihaksia saa (ymmärrettävää), niin mites sit mun tilanteessa, kun pitäis samaan aikaan laihtua n. 20 kg. ja kuitenkin haluaisin sitä lihastakin...mutta laihtuakseni kai on pakko olla miinuskaloreilla. olen kuitenkin lopettanut -kutrin termein- kitukuurit, eli syön enemmän kuin esim. painonvartijat, vaikka laskenkin ruokani heidän pistein. mut syön siis pisteitä enemmän.

voiko esim. sillä, että valitsee enemmän proteiineja, käyttää osan 'pisteistä' palautusjuomiin yms., vaikuttaa siihen, että vaikka kaloreita tulee kulutusta vähemmän, ne edes jotenkin ohjautuis lihasten kasvattamiseen?

kiitos vastauksista.

En oikein jaksa perustaa noista pistelaskuista...löytyykö taulukosta palautusjuomia, edes?

Luettua on tullut opus Massaa! Voimaa, jossa kerrottiin jotain sen suuntaista, että läskinkehitys olisi vähäisintä jos vetelee parinviikon jaksoja vuoroin plussalla ja miinuksella. Tiedä sitä sitten, kun ei ole vielä tullut kokeiltua...onko kukaan?

Itse asiassa tilanteeni on hieman samantapainen kun variksenpelätillä; lihasta on saatava lisää (ja siksi olenkin armottomalla massakaudella ja syön kuin keskikokoinen eläin), mutta myös läskiä on, ihan liikaa ja liian epätasaisesti jakautuneena. Niin-pä.Luotan siis siihen, että kunhan tuo lihaspuoli on kunnossa, vedetäänsitten tuota vuorotahtia ja katsotaan kuinka käy.

Nt loppuu akku kesken,täytyy lopettaa vähänäkkiä, sorry, palailen asiaan jos tarvetta tuntuu olevan

Akikonomu sanoi:
En oikein jaksa perustaa noista pistelaskuista...löytyykö taulukosta palautusjuomia, edes?

ei sieltä mitään palautusjuomia löydy. mä olenkin niillä pisteillä suunnilleen sinnepäin. eli peruspisteet syön joka päivä ja lisäksi syön sen mitä liikun. netissähän on noita energiankulutustaulukoita, mitä missäkin liikunnassa kuluu. painonvartijoissahan liikunnan avulla tienattuja pisteitä saa syödä viikossa vain max 12 kpl eli n. 720 kcal. mutta mä olen nyt kieltäytynyt kitumasta ja siksi syön liikuntapisteenikin..... vaikeaa tosiaan on oppia syömään tarpeeksi paljon oikein. jos vetää pizzaa ja suklaata (mun entinen ruokavalio) ei todellakaan saa syödä paljon. nyt olen edistynyt siihen vaiheeseen et pizza ja suklaa ei enää maistu, hyvä niin.

tosta välillä plussalla välillä miinuksella olosta en ole kuullut, oliskohan tehokasta? tosin ehkä se on vähän sama kuin mun idea siitä, et kerran viikossa pidän päivän jolloin en laske mitä syön ja silloin syön vähän reilummin. lisäks syön tai aloitin just syömään pakkotoiston kaupasta tilattua hmm..mikäs sen nimi oli...kuitenkin aineenvaihdunnan kiihdyttäjää, minkä pitäis vaikuttaa tohon ettei elimistö mene säästöliekille. tiedä sitten. onko joku kokeillut?

mikäs se massa-opus on? *noviisi* :nolo:

Mä olen ajatellut siirtyä tuohon vuorottaiseen plussa-miinus-jaksoihin tän dieetin jälkeen, eli niin että kaks viikkoa plussalla ja yks miinuksella. Mä kyllä suunnittelen joka päivä mun ruokavalion ja lasken kalorit mahdollisimman tarkkaan niin plussalla kuin miinuksella että tiedän missä mennään. Ja molemmissa kausissa otan ravinteet hyvistä lähteistä ja pyrin syömään mahdollisimman puhtaasti.

Lähinnä siitäkin syystä ajattelin tuota testata etten ole mikään kisaaja, joten jos tuolla tyylilllä sitten lihas kasvaisi ilman suurempia rasvan kertymisiä, niin ei tarvitsisi enää tehdä kovin pitkiä dieetti-kausia. Siis toivottavasti, mut kokeilemallahan se selviää, miten tuossa hankkeessa käy:)

Taas hämähäkkinä verkossa, akku ladattu ja kaikki hyvin...

Massaa! Voimaa! on muistaakseni Timo Erämetsän (ja muutaman muun) kirjoittama pienehkö mutta asiapitoinen opus treenaamisen ihmeistä. Arvelenpa että kannattaa kokeilla searchia. Tai vaikkapa Akateemista kirjakauppaa, jossa tuota vielä kesällä oli reilun parinkympin hintaan.

Olen muuten aina hieman ihmetellyt tuota painonvartijatouhua, sellaista kirjanpitäjän elämää, miten sitä jaksaa, mutta tuo 720kcal, riittääkö edes yhteen kunnon treeniin? Huhhuh. Mutta homman ideahan on olla syömättä liikaa. Ja kaiketi ruokien pisteyttäminen selkeyttää asiaa. Pizzaa ja suklaata... todellakin, normaalioloissa niitä voi syödä vain niin vähän ettei edes nälkä lähde. Niin kuin näitä keksejäkin, joita nyt olen mussuttanut lisäenergian saamiseksi ilman ähkyä. Kätevää tiivistä energiaa, on tainnutkin tulla sopivasti lisäkiloja, suurin osa toivottavasti sentään lihasta. (Siis ihan perrrvoa, ei siitä ole kuin n. 9 vuotta kun laihdutin 30 kiloa, pysyttelin suunnilleen samoissa kiloissa viimesyksyyn (joskin muuttaen läskiä lihaksiksi) ja nyt olen parissa kuukaudessa vetänyt oikein sumobulkkia niin että melkein jo hirvittää, mutta ei tässä nyt muukaan auta. Tällä hetkellä syöminen tökkii ja pahasti ja olen valmis ryhtymään paastolle, kuinkahan tädin käy - reilut 2kk olisi vielä kestettävä).

Luulenpa ettei syömispäivä viikossa korvaa kokonaista kahta viikkoa, mutta eiköhän se edes nälkään kuolemisen estä.

Aineenvaihdunnan kiihdyttäjiin en suostu uskomaan. Ihan vain jo senkin puolesta, että jos esim. vihreä tee toimisi, olisin jo sellainen kuin joskus unelmoin olevani. Ehei, läskissä löytyy. Vaikka eipä sillä, eräässä geneveläisessä (alustavassa?) tutkimuksessahan on todettu vihreän teen lisäävän perusenergiankulutusta, oliko se nyt peräti 5%? Laskee sitten siitä, kannattaakko mokoma, etenkin jos ei edes pidä teestä.

variksenpelätti sanoi:
painonvartijoissahan liikunnan avulla tienattuja pisteitä saa syödä viikossa vain max 12 kpl eli n. 720 kcal. mutta mä olen nyt kieltäytynyt kitumasta ja siksi syön liikuntapisteenikin

:offtopic:

*gulp* Laskin tuossa juuri, että jos perus-laihdutuspistemäärä on se 18 kpl/vrk, minkä kerran eräästä nettikeskustelusta (ei Pakkikselta) bongasin, ja sen kertoo 7:llä ja laskee mukaan nuo 12 liikuntapistettä, tulee siitä yhteensä 138 p. Ja jos kerran yksi piste = 60 kcal (720/12), niin tuosta tulee viikon kalorimääräksi 8280, eli päivää kohti hurrrjat ~1200 kcal (hieman vajaasti). Eipä meinaan paljon punttitreeniä noilla kaloreilla tehdä, jos edes jollain tapaa olisi tarkoitus treenata kunnolla ja jopa kehittyäkin :jahas:

Lisää :offtopic:

...mutta oli kyllä silmät tippua päästä kun luin uudesta BODY-lehdestä että Minna Paler syö dieetillä 1000-1500 kcal... siis haloo... ja jJUOKSEE kaks lenkkiä päivässä plus vielä aamulenkit ja salitreenit. Kiinnittikö kukaan muu tähän huomiota? Ei kyllä mun mielestä anna mitään hyvää esimerkkiä tuollasella dieettaamisella tytöille joilla on kalorikammoa yms. vaikeuksia ruoan kanssa.

...okei, mutta ehkä tuo kertoo kuitenkin sen, miksi tyttö ei ole tuon isompi 20 vuoden salitreenillä... :rolleyes:

Edit: Niinjoo, viikon ka kalorit tais olla jotain 1200-1350 ja viikkon sisältyi yks sikamättöpäivä, jolloin sai sitten syödä mitä vaan ja kuinka paljon tahansa... Ei kyllä oo mitään järkevää hommaa IMHO.

:eek: kauhean vähän kaloreita Palerilla... Ja kuten mainittua ei niitä lihaksiakaan nyt ihan järkyttävästi ole (paraskin puhuja näillä niin-mitkä-lihakset). Mun mielipide on edelleenkin se että syödä saa ja pitääkin reippaasti, ei siihen kuole vaikka vähän ylimääräistä tulikin ;). Pelottavaa luettavaa kerrassaan tommoset hurjan alhaiset kalorimäärät dieetillä. Tossahan kroppa jo huutaa hoosiannaa ja ruokaa, ravintoa. Luulis olevan aikamoisella säästöliekillä noil kaloreilla ja tolla liikuntamäärällä. Huhhuh! Kerrassaan kammottaava! En kyllä kenellekään suosittele...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Trinity sanoi:
...mutta oli kyllä silmät tippua päästä kun luin uudesta BODY-lehdestä että Minna Paler syö dieetillä 1000-1500 kcal... siis haloo... ja jJUOKSEE kaks lenkkiä päivässä plus vielä aamulenkit ja salitreenit...

... Edit: Niinjoo, viikon ka kalorit tais olla jotain 1200-1350 ja viikkon sisältyi yks sikamättöpäivä, jolloin sai sitten syödä mitä vaan ja kuinka paljon tahansa... Ei kyllä oo mitään järkevää hommaa IMHO.

No justiinsa joo mitä meininkiä taas. Eipä ole kyllä IMO järjen hiventäkään tuossa touhussa. Olkoon vaan vaikka minkälainen valmentajaguru tuon dieetin takana, mutta hullunhommaa tuo tuommoinen on. Mitä järkeä mättää yhtenä päivänä herkkuja maha piukassa, vatsakipujahan siitä vähintäänkin seuraa? Ja miksi ihmeessä pitää kituuttaa viikot noin tajuttoman alhaisilla kaloreilla, kun liikuntamäärät ovat vähintääkin hurjia (siis tosiaanko 2 juoksulenkkiä/PÄIVÄ ja vielä aamuaerobiset siihen päälle??? :eek: )? On kyllä todella huono esimerkki ihan kelle tahansa tuommoinen, kuten Trinity jo totesikin.

EDIT: Toivottavasti kovin moni laihtumista hinkuava tyttö ei nyt sitten ota oppia tuosta Palerin dieetistä, sillä nimimerkillä "KOKEMUSTA ON" voin kertoa, että tuon sortin niukkailu/ahmimismeiningistä (vieläpä ylenpalttisen runsaalla liikunnalla höystettynä) on seurauksena pahimmassa tapauksessa vuosien syömishäiriökierre. Done that, been there...

Juu kyllä siinä artikkelissa tosiaan sanottiin että Minna juoksee töihin ja takas. 45 minuuttia suuntaansa, ja dieetillä vielä aamulenkit päälle... :rolleyes: Taitaa selittää ne melkoisen hoikat (fitness-kisaajaksi) jalat. (Ihan niinkuin itellä ois jotkut jalat... :D )

Toki lehdessä mainittiin, että Minna aikoo nyt rajoittaa juoksemista ja kävellä enemmän, sillä hän aikoo säilyttää lihasmassaansa kevään kisoihin. Jos onni suo niin Trinitykin pääsee katsomaan miten Minna pärjää :evil: Suosikit on toki ihan muualla.

Kiinnitin tähän itsekin huomiota Minnan haastattelua lukiessani. Samaan aikaan mielessä kävi ennen lokakuun fitnesskisoja KP:n kommentti Minnasta, että tämä omaa uskomattoman aineenvaihdunnan, jonka vuoksi pysyy hoikkana ympäri vuoden, vaikka syö mitä tahansa ja vaikka kuinka paljon. Joopasen joo.. :jahas:

Ei oikeesti kuulostaa terveeltä kituuttaa moisella kalorimäärällä ja runsaalla aerobisella päivätolkulla ja sitten kerran viikossa herkkupäivänä kiskoa hullun tavalla ruokaa (näin ymmärsin BODYstä, kun siinä puhuttiin pigoutin sijaan horseoutista). Toisaalta Minna edustaa pitkälti sellaista naistyyppiä ja -kroppaa, jolla tänä päivänä pärjää body fitneksessä. Valitettavasti, IMO.

Kyl mää kans kauhulla sitä artikkelia luin.

Sillä voi olla todella hirveitä seurauksia, sillä pelkästään mulla ehti jo ajatus karata hetkeksi tän oman syömisen kanssa: pitäisikö sittenkin rajoittaa noita kaloreita kun kerran "julkkiksetkin" ja "oikeet kisaajat" syö noin vähän dietillä. Onneksi tämä ajatus kesti vain sekunnin murto-osan.

Ja tällaisten sitten pitäisi käydä esikuvista lajin pariin hakeutuville :rolleyes:.

Åjjåj... onhan tuokin tapa varmistaa asemansa, kun potentiaaliset kilpasiskot eivät moisilla ohjeilla oikeitten ihmisten mittoihin kasva (kirjoittaa alamittainen ryhävalas!).

Joka tapauksessa, parempi syödä riittävästi joka päivä kuin ahmia hillittömästi kerran viikossa, pythonithan niin tekevät,enkä ainakaan minä mikään käärme ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom