Lihakset tiukaksi?!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo, elikkäs tämä saattaisi kyllä mennä tuohon "Kesäkuntoon 2007"- threadiin, mutta tein silti uuden :D

Eli onko mahdollista, että lihaksista tulee tiukat, painoa paljoa pudottamatta?
Jos on niin: Minkälaisia sarjoja ja liikkeitä suosittelette?

Onko esim. "Supersarjat" tai TTT (Triple Treat Treeni) hyväksi tälle tiukkuudelle?

Kertokaa, kiitos ja anteeksi, jo etukäteen!:arvi:

Noilla lähtötiedoilla on vaikea sanoa mitään. Kerroppa näin alkuun ikä, pituus, paino ja treenitausta.

Lihakset on tiukat silloin kun ei ole läskiä niiden päällä. Rasvaa kun ei pysty jännittämään. Painoa voi joutua pudottamaan jonkun verran jos haluaa tiukkaan kuntoon. Mikään yksittäinen tapa treenata ei kiinteytä läskejä. Lihasmassaa hankitaan ensin ja rasvat lähtee dieetillä pois.

Noilla lähtötiedoilla on vaikea sanoa mitään. Kerroppa näin alkuun ikä, pituus, paino ja treenitausta.

Joo eli olen 16, kohta 17v. Painan noin. 78kg ja olen 186-187cm pitkä. Salilla on tullu käytyä, kunnolla/tosissaan, sellaset 4-5 kuukautta 4 kertaa viikossa.
Yleensä olen tehnyt sellasia 2 x 10 tai 3 x 8 sarjoja laitteissa jne. Tiovottavasti riittääpi nuo tiedot :arvi:

Oisko vaikka jotkut 5 x 20- sarjat hyviä tähän lihasten "tiukentamiseen"?

:rock:

Joo eli olen 16, kohta 17v. Painan noin. 78kg ja olen 186-187cm pitkä. Salilla on tullu käytyä, kunnolla/tosissaan, sellaset 4-5 kuukautta 4 kertaa viikossa.
Yleensä olen tehnyt sellasia 2 x 10 tai 3 x 8 sarjoja laitteissa jne. Tiovottavasti riittääpi nuo tiedot :arvi:

Oisko vaikka jotkut 5 x 20- sarjat hyviä tähän lihasten "tiukentamiseen"?

:rock:

No lihaksiahan ei pysty mitenkään tiukentamaan tai kiinteyttämään, niinkuin yllä jo moni sanoikin. Läskin määrää vähentämällä lihakset näyttävät tiukemmilta, mutta näytät olevan jo aika laiha, joten ehkä paras vaihtoehto on vain kasvattaa niitä lihaksia. Siihen taas on monia keinoja ja forumia lukemalla löydät ehkä itsellesi parhaiten toimivan tavan.

Ei millään pahalla, mutta:
Aloittelijoiden peruskysymykset tänne
Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

Lihas ei ole tiukka eikä löysä. Rasva siinä päällä ratkasee, eikä sun sarjojen pituudet vaikuta rasvaan millään tavalla. Miinuskaloreille, jos haluat lihojas enemmän näkyviin. Bulkille, jos haluat enemmän lihasta. Jos haluat molempia, syklittele. Täältä löytyy noihin hommiin ihan vitusti threadeja.

Vinkki: klikkaa Haku-linkkiä ja kirjoita siihen itseäsi kiinnostava sana, esim. laihduttaminen
Vinkki2: Lue FAQ-linkin alta löytyvä kaikki tieto, esim. FAQ: Sekalaista treenaamisesta

Suoraan sanoen, en lähtisi dieetille... pelkään ettei sieltä alta paljastu mitään erikoista. ;)

Mieluummin tekisin kovaa koko kropan treeniä 1-jakosella kolmesti viikkoon ja söisin hyvin. Antaisin painon nousta rauhassa, söisin paljon ja usein, tekisin treeniä nyt ensin vaikka puoli vuotta. Sitten kattoisin mitä on tullu. 20 toiston sarjat voit unohtaa, mieluummin vaikka toistot välille 8-12 ja enemmän painoa ja sarjoja...

Ohjelmia löytyy täältä.

Tuolla paino-pituus -suhteella toiminee kaikkein parhaiten. Aivan turhaa lähteä dieettaamaan kasvuiässä kun kuitenkin painoa on noin vähän.

EDIT: Samaa mieltä kuin ORBs tuossa alla.

Niin ja se treeniohjelma kannattaa koostua pääasiassa vapailla painoilla tehdyistä perusliikkeistä eikä laitteista. Kehittyy joka tavalla paremmin.
Eli kyykky, etukyykky, erilaiset maastavedot, jalkaprässi, penkki, vinopenkki, pystypunnerrukset, leuanvedot, dippi, alatalja, ylätalja, kulmasoutu.
siinä hyviä perusliikkeitä. Unohda pec deck, ristikkäistalja,rannekääntö tyyliset pikkuliikkeet.
Sekä lukemani että kokemukseni perusteella tällaiset kokonaisvaltaisemmat liikkeet ovat useimpiin laitteilla tehtyihin liikkeisiin verrattuna ylivoimaisia lihasmassan ja voiman kehittämisessä.

Jep, ja vaihtelua kehiin. Ei tuota aiemmin mainittua puolta vuotta samaa ohjelmaa, vaan erilaisia sarjapituuksia & liikkeitä vaihdellen (1-2kk välein). Kannattaa tutustua myös progression käsitteeseen (lyhyesti: esim. 5viikon ohjelman aikana seuraava viikko on aina edellistä haastavampi, ja viimeinen viikko on kevyt).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom