Juu elikkäs nyt pitäis saada ainakin aluksi käsivarteen lihasta ku alkaa ahistaan jo nämät "siimat"
Laiha poika olen kyllä (60/179).
Itse olin alottaessa about 65kg / 186cm kukkakeppi ja olin 19v ja todella huonossa kunnossa roskaruuan ja jatkuvan kaljottelen ansiosta, mutta paino ei tosin noussut koskaan vaikka mättäskin miten paljon tahansa epäterveellistä ruokaa ilman liikuntaa..
Ikää on 22v Painoakin olisi hyvä saada ainakin 10kg lisää. Ruoka maistuu kyllä todella hyvin, mut punttarissa ei näy mitään. Lihas massaa ei ole kehossani missää oikeastaan.
Kyllä se paino lähtee nousemaan siitä, kun alotat treenaamisen kunnolla ja alat panostamaan syömiseen. Näin reilun muutaman vuoden treenillä ite olen saanut kroppaan tosi paljon positiivisia muutoksia ja painoa on tällä hetkellä noin 84 - 85kg Tosiaan paino lähti nousemaan enemmän ja tuloksia alkoi tulemaan vasta viimesellä vuoden treenillä, koska moni asia oli aivan päin persettä alkuun ja moni asia aiheuttaa vieläkin ahaa elämyksiä..
Käsi varteen pitäis saada nyt aluksi.. ja sitten edetä muihin paikkoihin.
Älä tee samaa virhettä, mitä itse tein eli treenasin haukkaria liikaa käsipainoilla kotona. Ite olen alkanut saamaan käsiin jonkun verran enemmän massaa sillä tavoin, etten treenaa niitä suoraan niin paljoa, kuin ennen. Myös 2-jakoisesta 3-jakoiseen treeniohjelmaan siirtyminen auttoi tässä. Ojentajani turposivat alkuun nopeasti, koska en niitä treenannut niin paljoa, kuin hauksia, ojentajani kasvoivat lähinnä enimmäkseen epäsuorasta rasituksesta..
Kannattaisko aloittaa 10kg käsipainoilla näin aluksi vai vähän isommilla?
Itse nyt aloin syömään kalaöljykapseleita,sinkkiä ja muuta vitamiinejä.Kaappissa löytyy massajauhoja, mutta siittä ei varmasti ole vielä apua kuin ei ole tuota massaa paljon.?
Älä noita käsipainoja mieti, vaan aloita niillä painoilla, mitkä tuntuvat parhaimmalta ja oikeasti siinä kohtaan kuin pitääkin ilman mitään heijauksia. Ja tosiaan aloita treenaaminen ihan perus liikkeillä mitä löytyy monesta hyvästä treeniohjelmasta täältä. Ei mitään kotona 24/7 kässäreillä leikkimistä... Ite koitin vedellä paljon alkuun eri massanlisäys jauhoja, mutta eipä niistä ole apua paljoa jos muuten ruokapuoli on päin persettä, joten ruokapuoli kuntoon heti alkuun ja vedä vaikka jotakin protsku ja hiilaripitosta massajuomaa palkkarina.