Lihakset eivät "satu" treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juketh
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mun mielestä on vaan mukavempi olla ja treenata kun ei ole kokoajan joku paikka ihan romuna. Esimerkiksi kun joskus väänti jotain nelijakoista, missä yksi lihasryhmä murjotaan totaalisesti kerran viikkoon, ei tuntunut yhtään mukavalta, jos vaikka selkä tai jalat ovat kosketusarat monta päivää. On melkeimpä parempi kun lihakset ei kipeydy liikoja, on sitten tuore olo ja keho tuntuu palautuneelta aina seuraavaan treeniin. Ja jos sillointällöin haluaa olla masokisti, niin saahan sen lihan paskaksi muuttamalla yhtäkkiä treenityyliä ja tekemällä vaikka yli-isoilla kuormilla ja hitailla raskailla negatiivisilla.

Ihmettelen kyllä ihmisiä,jotka oikein yrittävät saada lihaksia kipeiksi.Olisi kiva tietää yrittävätkö he kasvattaa lihasta vai kipukynnystä.Ja tredin aloittelijalle,että jos oikeest treenaat tarpeeks kovaa ja painot nousee ja lihas kassvaa ni miksi niitten ees täytyy kipeytyä?Jos taas kehitystä ei tule nin saattaa olla reeni liian leppoisaa

ossipena sanoi:
lihas kipeytyy jos sen rakenne on rikkoutunut. sillä nyt taas ei ole mitään suoraa yhteyttä lihaskasvuun.

Lukenu jostain, että lihas kasvaa sitä paremmin mitä enemmän se pilkkoutuu(=rikkoutuu), että sitten kun ne alkavata parantua, lisääntyy myös massa.
Vertaa esim, että vedät viillon ihoos jonnekki ja pidät ne erilläs, siihen väliin alkaa kasvamaan uutta ihoa.

Mutta en minä tiedä mitään, tästäkään asiasta, heitän vaan kommentteja ilmaan.

Lukenu jostain, että lihas kasvaa sitä paremmin mitä enemmän se pilkkoutuu(=rikkoutuu), että sitten kun ne alkavata parantua, lisääntyy myös massa.
Vertaa esim, että vedät viillon ihoos jonnekki ja pidät ne erilläs, siihen väliin alkaa kasvamaan uutta ihoa.

Mutta en minä tiedä mitään, tästäkään asiasta, heitän vaan kommentteja ilmaan.

Sama juttuhan näillä on, jotka rikkovat tiiliä paljain käsin jne, luut ottaa hittiä, ja sitten kasvaa entistä vahvemmaksi, kun tämä luu-"verkosto" (keksinyt osuvampaakaan sanaa) kasvaa tiiviimmäksi. -Kylläpä oli muuten heikosti selitetty..- Mutta jokatapauksessa, olisiko näin lihastenkin kanssa?

Sama juttuhan näillä on, jotka rikkovat tiiliä paljain käsin jne, luut ottaa hittiä, ja sitten kasvaa entistä vahvemmaksi, kun tämä luu-"verkosto" (keksinyt osuvampaakaan sanaa) kasvaa tiiviimmäksi. -Kylläpä oli muuten heikosti selitetty..- Mutta jokatapauksessa, olisiko näin lihastenkin kanssa?

joo, mutta kun lihaksen mikrotraumat ei välttämättä johda kipuun asti...

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=2341

Ja kehityksestä sen verran, että onhan sitä kehitystä monissa liikkeissä tullut ihan tasasesti (varsinkin jalka ja selkäliikkeissä). Jotenkin mä ainakin miellän asian niin, et niin kauan kun kehitystä tulee edes suht hyvin, niin ei sitä ohjelmaa kannata vielä alkaa muuttamaan.

Joo, juuri näin se menee. Hakataan vaan lihaksia vasaralla -> lihas menee rikki ja paikat kipeytyvät. Tämän jälkeen vain annetaan lihakselle tarpeeksi ravintoaineita, eli syödään paljon protskua, niin lihakset suorastaan RÄ-JÄH-TÄ-VÄT kasvuun. Bodaajan faijakin sai tällä tekniikalla ainakin 65 cm pohkeet.

:jahas:

[avautuminen]
Kertokaahan nyt miksi ihmeessä lihasten pitäisi kipeytyä niin, ettei jalkatreenin jälkeisinä päivinä pysty edes kävelemään? Siksikö, että saa tuntea itsensä kovaksi HC-treenaajaksi ja kehuskella muille, kuinka kova jätkä on, kun ei edes paskalle taivu. NO PAIN, NO GAIN!!!11 Prkl joo.
[/avautuminen]

Joo, juuri näin se menee. Hakataan vaan lihaksia vasaralla -> lihas menee rikki ja paikat kipeytyvät. Tämän jälkeen vain annetaan lihakselle tarpeeksi ravintoaineita, eli syödään paljon protskua, niin lihakset suorastaan RÄ-JÄH-TÄ-VÄT kasvuun. Bodaajan faijakin sai tällä tekniikalla ainakin 65 cm pohkeet.
[/avautuminen]

Juuri tätä tällä hainkin, loistavasti sisäistit viestini.
Mutta ei mitään, en väitä asiaa faktaksi, oli vaan puhdas veikkaus, itse en tiedä kyseisestä asiasta käytännössä mitään. Enkä muuten saa itsekään oikein lihaksia kipeeksi.
Mutta ei mitään, jatkakaa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllä paikat pitää vähän kipeiksi reeneistä tulla muuten se on epäonnistunut, siis mun mielestä. silloin ei tule kipeiksi kun reeni ei kulje. en tiedä auttaako se kivun saavuttaminen tippaakaan kasvuun, mutta kipu oikeassa paikassa on varma merkki siitä että ainakin oikeaa lihasta on reenattu. se ei ole hyvästä jos hauis reenistä on alaselkä kipeänä :D

Miksi pitäisi lämmitellä ennen venyttelyä?
Olen kanssasi samaa mieltä. Kyllä se lihas lämpiää venyttelyyn sopivasti ihan vain venyttelemällä aluksi kevyesti ja lyhyitä venytyksiä.

e: blacksniperin kommenttiin liittyen: kannattais kokeilla sit vähän monipuolisempaa treeniä että opitte mistä teidän kroppa kipeytyy ja mistä ei. viikko viikolta vuosi vuodelta samanlainen treeni tuskin yhtäkkiä saa paikkoja kipeäksi....
Hyvin sanottu. Kannattaa tosiaan opetella tuntemaan miten oma kroppa reagoi erilaisiin treeneihin.

Ihmettelen kyllä ihmisiä,jotka oikein yrittävät saada lihaksia kipeiksi.Olisi kiva tietää yrittävätkö he kasvattaa lihasta vai kipukynnystä.Ja tredin aloittelijalle,että jos oikeest treenaat tarpeeks kovaa ja painot nousee ja lihas kassvaa ni miksi niitten ees täytyy kipeytyä?Jos taas kehitystä ei tule nin saattaa olla reeni liian leppoisaa
Miksi ihmettelet? Onko tullut mieleen että lihas ei välttämättä kaikilla kasva ilman että täytyy treenata niin kovaa että paikatkin tulee kipeiksi? Itse ainakin kuulun siihen joukkoon, joilla kovat treenit toimivat.
Kevin Levronen sanoin: "People don't wanna train anymore when they get sore. When they feel pain they stop. Train 'til the pain is gone!" Lainaus tuli muistista, joten ei se sanatarkkaan noin menny. :)

kyllä paikat pitää vähän kipeiksi reeneistä tulla muuten se on epäonnistunut, siis mun mielestä. silloin ei tule kipeiksi kun reeni ei kulje. en tiedä auttaako se kivun saavuttaminen tippaakaan kasvuun, mutta kipu oikeassa paikassa on varma merkki siitä että ainakin oikeaa lihasta on reenattu. se ei ole hyvästä jos hauis reenistä on alaselkä kipeänä :D
Aivan samaa mieltä. Jotenkin tuntuu, että jotain on tehty väärin jos lihakset eivät ole arat seuraavana päivänä. Toisaalta kaikki lihakset eivät yhtälailla edes kipeydy, mutta periaatteena noin.

Aivan samaa mieltä. Jotenkin tuntuu, että jotain on tehty väärin jos lihakset eivät ole arat seuraavana päivänä. Toisaalta kaikki lihaksen eivät yhtälailla edes kipeydy, mutta periaatteena noin.
Minäkin myötäilen. Tosin jotain sivuolkapäitä on vaikea saada kipeäksi muuta kuin pumppaamalla ihan tolkuttomasti toistoja :( Yleensä jos treeni on mennyt päin helvettiä, ei paikatkaan ole kovin kipeänä. Paitsi jos sairastuu ja treenin huonous johtuu siitä.. sitten onkin hienoa kun flunssassa muutenkin kolottaa, ja on juuri vetänyt jonkun hc-kyykky/mave-treenin.

Tämä ei välttämättä kuulu tänne, mutta jos joku viitsisi vastata: kannattaako/saako lihasta treenata jos se on kipeä edellisestä treenistä? Vaikka lihas on uskoakseni jo palautunut ja täysissä voimissaan, on se vähän arka johtuen pitkästä tauosta ennen reeniä. Mitä mieltä?

Tämä ei välttämättä kuulu tänne, mutta jos joku viitsisi vastata: kannattaako/saako lihasta treenata jos se on kipeä edellisestä treenistä? Vaikka lihas on uskoakseni jo palautunut ja täysissä voimissaan, on se vähän arka johtuen pitkästä tauosta ennen reeniä. Mitä mieltä?

Jos paljon kipeät, niin ei. Jos vain ihan vähän arat niin kyllä. Mieluiten kuitenkin ilman kipuja. Johan ne kivut haittaa jo liikkeen tekemistä sitäpaitsi.

Itse en ainakaan ikinä treenaa lihasta (ainakaan suoraan) mikäli se on vielä kipeä. Eikä se muutenkaan käsittääkseni hyvästä ole.

Jotenkin tuntuu, että jotain on tehty väärin jos lihakset eivät ole arat seuraavana päivänä.

Noin mäkin ennen ajattelin. Sitten vaihdoin HST:lle. Pieni kertavolyymi ja tiheä harjoittelu tekivät sen, että lihasarkuus on nyt äärimmäisen harvinaista.

Miten te oikein sitten treenaatte?

Itelläni ei ole niin mitään ongelmia saada paikkoja kipeiks, jos sillä tavalla reenata haluan.

Tätä minäkin vähän ihmettelen. Paikat saa varmasti todella kipeiksi jos niin haluaa. Tekee esim. pitkään sarjaa lyhyillä palautuksilla ja monta sarjaa tappiin asti. Tätä jos ei ole ennen tehnyt, niin kivut on mielenkiintoiset. Tosin itse en pidä sitä kipua minään kehityksen mittarina. Se kipu on vittumaista ja yritän sitä välttää.

Lihas kasvaa jos syö tarpeeksi ja treeni on progressiivista. Se kipu on vain ikävä lisä tohon. Toki tostakin joku voi nauttia, mutta minua se lähinnä häiritsee.

EDIT: Itselläkin on pientä lihaskipua aina treeniä seuraavana päivänä. Mutta tämä ei tarkoita sitä että se haittaisi normaalia elämää, mutta sen kyllä tuntee. Tämä on mittari siitä että treeni on mennyt perille. Kipuakin on niin monenlaista.

Tätä minäkin vähän ihmettelen. Paikat saa varmasti todella kipeiksi jos niin haluaa. Tekee esim. pitkään sarjaa lyhyillä palautuksilla ja monta sarjaa tappiin asti. Tätä jos ei ole ennen tehnyt, niin kivut on mielenkiintoiset. Tosin itse en pidä sitä kipua minään kehityksen mittarina. Se kipu on vittumaista ja yritän sitä välttää.

Jep. Tosiaan pitkillä sarjoilla, supersarjoilla, todella lyhkäsillä palautuksilla, liian isoilla painoilla ja vaikka millä voi saada lihakset äärimmäisen kipeiksi. Mutta en myöskään usko, että äärimmäinen kipu on mitenkään hyvästä kehitykselle.

Itse koen hyvänä kipuna semmoisen mikä muistuttaa siitä treenistä, mutta ei sentään tee arjesta helvettiä.

Jep. Tosiaan pitkillä sarjoilla, supersarjoilla, todella lyhkäsillä palautuksilla, liian isoilla painoilla ja vaikka millä voi saada lihakset äärimmäisen kipeiksi. Mutta en myöskään usko, että äärimmäinen kipu on mitenkään hyvästä kehitykselle.

Itse koen hyvänä kipuna semmoisen mikä muistuttaa siitä treenistä, mutta ei sentään tee arjesta helvettiä.

Kannattaa kokeilla esim. hauiksille tehdä muutama raskas negatiivinen toisto joka sarjan perään. Kivut on seuraavana päivänä aika sanoinkuvaamattomat. Mutta onko tässä sitten mitään järkeä, onkin jo ihan toinen juttu. Sitä vaihtelua voi hakea vähän vähemmän radikaaleillakin tempuilla. Esim. tekemällä vain pari negatiivista toistoa.

Ja hyvä määritys sulla ton kivun suhteen. Eli sen tuntee, mutta se ei häiritse. Tollanen kipu on tälläkin hetkellä päällä selässä ja ojentajissa, eilen treenasin yläkropan. Esim. hauikset ja olkapäät ei juuri koskaan kipydy jos ei todella tee töitä sen eteen. Silti kehittyvät ihan yhtälailla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom