Lightti Colat

Ikä
40
Niin.. mita nyt pullon kyljesta oon pepsi maxista kattonu etta sailonta, lisa, ym -aineita loytyy vaikka muille jakaa mutta kaloreita tai rasvaa ei sitten nimeksikaan. Itella on ollu nyt jonkun aikaa tapana vetaa tota ainakin yks 1,5l pullo parissa paivassa. Kysyisinkin tasta etta voiko naa muut sonnat naissa sitten jatkossa semmosella kaytolla vaikuttaa mitenkaan elimiston toimintaan haitallisesti?

Itte oon vasta viime aikoina alkanu panostaan tohon safkan monipuolisuuteen ja terveellisyyteen, etta en sitten naista haitoista ihmeemmin tieda.. Jos tosta nyt jotain merkittavaa haittaa on ni pittaapa varmaan lakata juomasta muuten ku sillon tallon / harvemmin :}

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Light-limppareiden lisäaineet ei varmaankaan noin pienellä "käytöllä" aiheuta mitään kummempia oireita.
Hampaat ei tosin tykkää hyvää limppareiden imemisestä.
Parempi kyllä olisi juoda janoonsa ihan vettä.

Nuo lisäaineet on sitten ne suurin riesa. Nillä kun ei pieninä annoksina oo väliä, mutta jos niitä vetää paljon niin ne voi saada kivoja sivuvaikutuksia aikaan. Esimerkiksi aspartaamia on tutkittu paljon ja sillä sanotaan olevan vaikutuksia aivotoimintaan tms. Tuttavapiirissäkin näitä kokemuksia on.

Originally posted by Malevolent
Noh kylla ne hampuukit kunnossa on ku jokapaiva jaksaa rassata :}
Eikö limut "kuluta" hampaita. Auttaako harjaus tähän? Tuleehan noita limukoita kyllä itekkin juotua

Originally posted by Kanuuna
Esimerkiksi aspartaamia on tutkittu paljon ja sillä sanotaan olevan vaikutuksia aivotoimintaan tms. Tuttavapiirissäkin näitä kokemuksia on.

Urbaania legendaa tuo. Sitä on kyllä tutkittu paljon, mutta lähes kaikissa tutkimuksissa on todettu, ettei haittaa ole. Tai no, kyllä vettäkin voi juoda niin paljon, että kuolee...Pointtina kuitenkin, että järkevällä aspartaamikäytöllä ei ole mainittavampia vaikutuksia aivotoimintaan tai mihinkään muuhunkaan (poislukien ihmiset, joilla on aspartaamiallergia).

Ei valitettavasti ole niitä luotettavimpia tutkimusviitteitä muistissa, mutta tästä artikkelista voi aloittaa jos kiinnostaa:
http://www.keho.net/?&m=magazine&part=read&cat=6&id=365&start=0

Esimerkiksi aspartaamia on tutkittu paljon ja sillä sanotaan olevan vaikutuksia aivotoimintaan tms. Tuttavapiirissäkin näitä kokemuksia on.

Niin..olis kiva saada tästä asiasta kyllä ihan faktaakin. Minun käsityksen mukaan aspartaami on makeutusaineista turvallisin, ja käsittääkseni monet diabeetikotkin käyttävät sitä. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

Itse (kohta) entisenä Pepsimaxin suurkuluttajana, olen joskus soittanut Hartwallin kuluttajapalveluun, josta kerrottiin, että makeutusaineen puolesta, voi maxia juoda 6 litraa päivässä :eek: Tosta määrästä hiilihappopitoista juomaa tosin luulis aiheutuvan muita haittoja, kun makeutusaine peräisiä... :)

menee vahan offtopiciks :}

oonhan ma talla nickilla joskus sitakin latkytelly.. en mie jaksa moisii pelei missa on wallhack defaultti, standardi ja jokamiehen apu ja turva.. quaken ykkos versijoo sita vielaki jaksaa sillontallon pelailla :}

Kannattais _pyrkiä_ siihen että limuja ja mehuja ei juo, vaan vettä. Mä tykkään että se on parhaimman makusta, ja mikään muu ei tunnu vievän janoa oikeasti kun vesi, limuista ja muista tulee hetken päästä entistä kovempi jano... Ja tietty kahvista varsinkin. :)

Laittikolat!!!

Laittikolia ku lipittää muutamia vuosia on aivot yhtä vitun mössöä ja sähköt pätkii pääkopassa BIG TIME!!! Aspartaami vetää aivonne koneisiin....

Nim: Kokemusta omaava

:kippis1: :kippis1:

Ite oon alkanu juomaan maitoa ihan janojuomana. Sitä meneekin parhaimmillaan parikin litraa päivässä, ja sehän on terveellistä + halpaa + siitä saa proteiinia ;)
:kippis1:

menee vahan offtopiciks :}

oonhan ma talla nickilla joskus sitakin latkytelly.. en mie jaksa moisii pelei missa on wallhack defaultti, standardi ja jokamiehen apu ja turva.. quaken ykkos versijoo sita vielaki jaksaa sillontallon pelailla :}
[/QUOTE

onkos niistä ajoista jääny tapa, kirjottaa ä:T a:na ja ö:t oona?=)

Re: Laittikolat!!!

Originally posted by Olakinte
Laittikolia ku lipittää muutamia vuosia on aivot yhtä vitun mössöä ja sähköt pätkii pääkopassa BIG TIME!!! Aspartaami vetää aivonne koneisiin....

Kertoisitko minkälaista kokemusta?

Mitenkäs sitten diabeetikot voi nauttia makeutusaineita, ilman että niillä mitenkään "pätkii" hetken päästä :confused:

No ei se ihan "pätki hetkee". Kaveri "söi" aspartaamilla makeutettua purukumia aivan tajuttomia määriä ja sitten eräänä päivänä huomasi ettei järki oikein kulje ja on vaikeuksia keskittyä. Sitten tutkiskeli asiaa ja sattuikin löytämään tiedon että se voi johtua aspartaamista. Sitten hän jätti aspartaamin syönnin kokonaan ja noin kolme kuukautta myöhemmin alkoi jo helpottaa.
Tiedä sitten mikä on oikea tieteellinen syy, mutta eiköhän tuo aspartaamin piikkiin mene.

No ei se ihan "pätki hetkee". Kaveri "söi" aspartaamilla makeutettua purukumia aivan tajuttomia määriä ja sitten eräänä päivänä huomasi ettei järki oikein kulje ja on vaikeuksia keskittyä. Sitten tutkiskeli asiaa ja sattuikin löytämään tiedon että se voi johtua aspartaamista. Sitten hän jätti aspartaamin syönnin kokonaan ja noin kolme kuukautta myöhemmin alkoi jo helpottaa.
Tiedä sitten mikä on oikea tieteellinen syy, mutta eiköhän tuo aspartaamin piikkiin mene.

LOL :lol2: Aika määrän on kaveris vetänyt sitten sitä purkkaa...Olisko keskittyminen voinut vaikeutua siitä syystä, ettei ehtinyt purkan jauhamiselta paneutumaan asioihin :confused:

Olisin kaivannut jotain hiukan enemmän tieteellistä faktaa...

Re: Laittikolat!!!

Originally posted by Olakinte

:kippis1: :kippis1:

Kertoisitko yhdenkin luotettavan tutkimuksen, joka tukee väitettäsi!?!?

:curs:

Noh kylla ne hampuukit kunnossa on ku jokapaiva jaksaa rassata :}

Itseasiassa, jos liikaa/liian usein harjaa, niin se vaan kuluttaa hammasta liikaa ja tuleekin huonot hampaat.
Siksi ite pesen vain joka toinen vuosi. :lol2: (ja ei tartte tosissaan ottaa)

Ja tuohon limu hommaan. Mulla on sellainen käsitys, että nuo light:t on hampaille pahempia

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom