Lightti Colat

Originally posted by ZeiZei
onkos niistä ajoista jääny tapa, kirjottaa ä:T a:na ja ö:t oona?=)

englanninkieline nappissysteemi.. vahan se on vaikee lahtee jostain copypasteemaa niita.. mut etkohan sieki tajuu naita mun ravellyksia, fiksuna poikana ;}

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Raven
Mulla on sellainen käsitys, että nuo light:t on hampaille pahempia
Jaa, mistähän tuommonen johtuisi?

Itse juon limpparia sen verta harvakseltaan että en ole jaksanut jännittämään niistä. Hampaat on suussa ja aivot toimii :rolleyes: Jos ei kaloreja pelkää niin on pelkkä makuasia juoko laittia vaiko tavallista.

Originally posted by Raven
Itseasiassa, jos liikaa/liian usein harjaa, niin se vaan kuluttaa hammasta liikaa ja tuleekin huonot hampaat.

Osa totuus piilee tuossa. Limujen, ynnä muiden happamien tuotteiden syömisen jälkeen, ei haimpaita saisi pestä ainakaan tuntiin. Hapot pehmentävät kiillettä, ja harjaamalla saa helposti pehmeän killteen rikki.

Ja tuohon limu hommaan. Mulla on sellainen käsitys, että nuo light:t on hampaille pahempia

Tähän olisi mukava saada selitys. Eikö luulisi sokerilimujen olevan vaarallisempia. Yhtä happamia kun lightitkin ja siältävät lisäksi sokeria...

Nimenomaan sokerilimuissa on noiden lisäaineiden ja happamuuden lisäksi vielä sokeri eli ne on haitallisempia hampaille.

Diabeetikkona olen käyttänyt paljon makeutusaineita enkä vielä ole havainnut aivojen luikenemista mutta voihan se olla että mun aivot on jo niin mäsänä, että en edes huomaa sitä. Joka tapauksessa ovat minulle sokeria parempi vaihtoehto.

Originally posted by naiskovis
Nimenomaan sokerilimuissa on noiden lisäaineiden ja happamuuden lisäksi vielä sokeri eli ne on haitallisempia hampaille.

Diabeetikkona olen käyttänyt paljon makeutusaineita enkä vielä ole havainnut aivojen luikenemista mutta voihan se olla että mun aivot on jo niin mäsänä, että en edes huomaa sitä. Joka tapauksessa ovat minulle sokeria parempi vaihtoehto.

SAMAA MIELTÄ:D

Hieman aiheeseen liittyen kiinnostaisi tietää noista maustettujen protskujen (lähinnä Fastin ja Bullsin) makeutusaineista. Sakariinia niissä näyttää olevan ja jotain aromeja? Mitä vaikutuksia odotettavissa? Tippuuko aivot vai hampaat?

Provokatiivinen mielipide: kukaan aidosti ruokavaliostaan kiinnostunut EI juo mitään limua, ei laittia eikä sokeriversiota. Ovat 100% turhia litkuja. Kraanavesi tai joku rasvaton maitojuoma (mitä tahansa riippuen siitä tykkääkö piimästä vai maidosta ja onko laktoosi-intolerantti) ovat paljon parempia vaihtoehtoja.

Originally posted by Iivili
Provokatiivinen mielipide: kukaan aidosti ruokavaliostaan kiinnostunut EI juo mitään limua, ei laittia eikä sokeriversiota. Ovat 100% turhia litkuja.
Kylläpä menee elämä askeettiseksi jos on noin fanaattisen kiinnostunut ruokavaliostaan. Elämässä on paljon muutakin "turhaa" mutta ah niin kivaa/hyvää. Kohtuus kaikessa.

Originally posted by Iivili
Provokatiivinen mielipide: kukaan aidosti ruokavaliostaan kiinnostunut EI juo mitään limua, ei laittia eikä sokeriversiota. Ovat 100% turhia litkuja. Kraanavesi tai joku rasvaton maitojuoma (mitä tahansa riippuen siitä tykkääkö piimästä vai maidosta ja onko laktoosi-intolerantti) ovat paljon parempia vaihtoehtoja.

Olen samaa mieltä, limpparien juonnissa ei ole mitään järkeä. Aivan hyödytöntä touhua. Ruoan kanssa ei muutenkaan kannata juoda mitään. Tai ehkä lasin vettä. Tai jonkun hyvän oluen. Tai pullon tai puolikkaan hyvää viiniä. :kippis1:

Originally posted by mho
Jos jotain limppareita juon, niin ehdottomasti vain light-versioita. Kalorit ratkaisee.

Sama täällä, tosin olen kyllä vähentänyt niidenkin juomista muutaman viime vuoden aikana rajusti. Tai itse asiassa ei ole edes tarvinnut tietoisesti vähentää, ne vain lakkasivat maistumasta - olisiko e-kiintiö tullut täyteen? Viitisen vuotta sitten en oikeastaan muuta juonutkaan kuin light-limuja ja funlightia :eek:

Täytyy tosin myöntää, että tiistaina ostoksilla käydessäni mukaan tarttui pullo light-Pommacia. Täytyyhän sitä nyt dieetillä edes jotain kivaa... :D

Originally posted by Hannibal
Olen samaa mieltä, limpparien juonnissa ei ole mitään järkeä. Aivan hyödytöntä touhua. Ruoan kanssa ei muutenkaan kannata juoda mitään. Tai ehkä lasin vettä. Tai jonkun hyvän oluen. Tai pullon tai puolikkaan hyvää viiniä. :kippis1:

Hyi hyi limpparia, mutta alkomahoolihan se on niin terveellistä!! :rolleyes:

p.s. :D

Edit: Itselläkin menee kyllä sillon tällön dieetin piristeeksi pullo Pepsi Maxia!!

Originally posted by Trinity
Hyi hyi limpparia, mutta alkomahoolihan se on niin terveellistä!! :rolleyes:

Sen lisäksi että alkoholi on terveellistä, tulee siitä myös hyvä olo, ja asiat tuntuvat luistavan, kuten jo Sakari Kuosmanen totesi Aki Kaurismäen elokuvassa Varjoja paratiisissa...:)

Originally posted by Olli
Mitä järkeä on juoda olutta?

Tuossa ylempänähän se on jo kerrottu. :)

Vesi on halpaa ja olut on hyvää! Mä lisään aina pari ruokalusikallista sokeria coca-cola lasilliseen, että saa lisää kaloreita ja täysmaitoon tietenkin oliiviöljyä muutama lusikallinen samasta syystä. Hölmöähän se on kaupasta kantaa täysin kaloritonta evästä, kun sitä tulee kotona hanastakin...:lol2:

Originally posted by Äijä
Hieman aiheeseen liittyen kiinnostaisi tietää noista maustettujen protskujen (lähinnä Fastin ja Bullsin) makeutusaineista. Sakariinia niissä näyttää olevan ja jotain aromeja? Mitä vaikutuksia odotettavissa? Tippuuko aivot vai hampaat?

Tiedä häntä, mutta ainakin maustamaton Fastin Whey+ sisältää myös aspartaamia. Muistaakseni säkin kyljessä seisoo "sisältää fenyylianaliinin lähteen".

Mielummin vetäisin kyllä protskunikin ihan periaatteesta ilman ylimääräisiä kemikaalipuuroja, kun sen proteiinin takiahan minä sitä litkin - oikeastaan aivan sama vaikka maistuisi kamelin anukselle. Tietääkö joku onko Fastin tavallisessa Wheyssä myös makeutusainetta mukana vai onko sitä lisätty vain tuohon fiinimpään jauhoon?

Originally posted by Malevolent
englanninkieline nappissysteemi.. vahan se on vaikee lahtee jostain copypasteemaa niita.. mut etkohan sieki tajuu naita mun ravellyksia, fiksuna poikana ;}

heh sori:) joskus vaan oon ite huomannu, et oon kirjottanu niin, ku oon pelannu paljon cs:ssää:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom