Light-limukat

Aika hauskaa että monet ottaa hirveetä ressiä jostain makeutusaineista, kun kuitenkin syövät sun muut tulevat 99% muista elintavoista tai geeneistä. Monet vetää punasta lihaa, alkoholia ja tupakkaa paljon, mitkä ovat noin 1500x pahempia syöväntuottajia kun esim sukraloosi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikki kyseiset juomat on syvältä, maistuu niiiiiin keinotekoiselta että ei uppoa yhtään. Limpparin pitää olla makeutettu sokerilla. ;) Se on ihan sama, ku ehkä kerran viikkoon juon limsaa, että mitä siinä on.

:curs:
Minkä takia pitäisi juoda limsoja ollenkaan?! Selväähän on, että on se sitten makeutusaineella tai sokerilla makeutettua, niin ei se varmastikaan se terveellisin vaihtoehto ole. Ja IMHO jos ihmisen ois tarkoitettu juovan jotakin hapollista juotavaa, sitä sais valmiina luonnosta :dance2: :D
Ja IMHO jos ihmisen olisi tarkoitus käyttää laastareita, niin niitä kasvaisi luonnossa :hyvä: ... Onneksi näitä tietokoneita kasvaa pottumaalla, niin niitä saa käyttää.

:offtopic: Tästä tullaankin siihen aiheeseen joka saa aina mulla hermot pintaan :curs: ... nimittäin porukka käyttää hienoja tietokoneita, kännyköitä, autoja, digibokseja, jne kaikkea uutta teknologiaa. Mutta miksi v***ssa samojen henkilöiden mielestä ruuan pitää olla sitä samaa soosia, mitä ollaan syöty kivikaudesta jolloin kuoltiin kolmikymppisenä vaikka liikuttiin paljon nykyistä enemmän? Miksi kaikki muu teknologia on hyvästä ja kehitystä, mutta ruokapuolen kehitys on suorastaan myrkyllistä?

Insuliini on hormoni, jota tuottaa haima, eikä tässä sitä paitsi puhuttu "hyvältä maistumisesta", vaan nimenomaan makean mausta, joka on kaikille ihmisille universaali ja jonka aistimiseen on tiettyjä soluja. Jonkin tällaisen lähteen asiasta ainakin löysin http://findarticles.com/p/articles/mi_m0876/is_85/ai_106027141/pg_1: "They can have direct and indirect effects. One result, of course, is the secretion of insulin. When humans take something that is sweet, the body infers that sugar is being ingested. In anticipation of its arrival, the pancreas reflexively releases insulin. This is one way in which aspartame affects the pancreas."

Tässäkin tosin vain viitataan haimaan enkä ole itse mikään ihmisbiologian ekspertti, joten sen kummemmin en ota kantaa siihen, onko makeutusaineista haittaa ja jos, niin minkälaista. En osaa sanoa edes, ovatko nuo tulokset luotettavia. Pointtina kuitenkin, että tutkimuksia aiheesta on.
:anssi: Diabetes voisikin siis olla vain henkistä? Eli ihminen jonka mielestä kaikki on makeaa on jatkuvasti insuliiniarvot kohdallaan? Toisaalta taas jos aina söisi sairaan makeaa, ei "normaalimakeat" enää tuntuisi makealta eikä siten lisäisi insuliinin määrää ... ;)

Wikipedia (joka onlähes luotettava) sanoo : "Insulin is produced in the pancreas, and released when any of several stimuli are detected. These include protein ingestion, and glucose in the blood (from food which produces glucose when digested -- characteristically this is carbohydrate, though not all types produce glucose and so an increase in blood glucose levels). In target cells, they initiate a signal transduction which has the effect of increasing glucose uptake and storage. Finally, insulin is degraded, terminating the response."

Eli tuossahan sanotaan, että insuliinitasoa nostaa myös proteiinin syönti. Olisiko oleellista kuitenkin paljonko veressä on glukoosia silloin kun insuliinin määrä on korkea.

:anssi:
Eli tuossahan sanotaan, että insuliinitasoa nostaa myös proteiinin syönti. Olisiko oleellista kuitenkin paljonko veressä on glukoosia silloin kun insuliinin määrä on korkea.

diabeetikon on aika turhaa juoda perus limsaa koska saa siitä kunnon hiilari pommin. Verensokeri nousee taivaaseen todella nopeasti. joten diabeetikon kannattaa juoda hiilihydraatittomia limsoja eli käytännössä lighteja.. itsellä sokeriarvot nousevat kyllä pepsi maxistakin joten enpä tiedä taas siitä. kai kaikki on mahdollista kun jännityskin voi nostaa minulla sokeriarvot 5.5 ---> 15 ja proteiinit eivät nosta insuliinituotantoa koska eivät nosta verensokeriakaan.

diabeetikon on aika turhaa juoda perus limsaa koska saa siitä kunnon hiilari pommin. Verensokeri nousee taivaaseen todella nopeasti. joten diabeetikon kannattaa juoda hiilihydraatittomia limsoja eli käytännössä lighteja.. itsellä sokeriarvot nousevat kyllä pepsi maxistakin joten enpä tiedä taas siitä. kai kaikki on mahdollista kun jännityskin voi nostaa minulla sokeriarvot 5.5 ---> 15 ja proteiinit eivät nosta insuliinituotantoa koska eivät nosta verensokeriakaan.
proteiinit kyllä nostaa insuliinia. rasvat ei.

:curs:
Ja IMHO jos ihmisen olisi tarkoitus käyttää laastareita, niin niitä kasvaisi luonnossa :hyvä: ...
:offtopic:*Köhköh* eikös niitä laastareita siellä luonnossa kasva, onkohan ne niitä piharatamon lehtiä vai mitä....:offtopic:

Mutta, itse ainakin vetelen ainoastaan light-limsoja. Harva se päivä, yleensä Sprite Zeroa taikka 7up Freetä. Cola maistuu ihan originaalina hyvältä, light-versioita en siitä osta. Pepsi Max maistuu jotenkin niin keinotekoiselta ettei sitä ole vuoteen tullut ostettua. Pommac light hyvää, mutta niin kallista.

Mä juon ainoastaan light-limuja, en tosin yhtä paljon kuin ennen. Pepsi Max on parasta! Etenkin se ompulla maustettu chill-versio oli hyvää. Uutta makua (minttu tms.) en oo maistanu.

Ja kyllä ne kalorimäärät on ihan luotettavia.

enköhän tiedä paremmin diabeetikkona kuin sinä aspartaami-wannabe-guruna.
http://jap.physiology.org/cgi/content/full/85/3/935

japp05922001x.jpeg

Pepsi Max hirveintä kuraa ikinä. Niinku todettu jo, että maistuu hmm niin "keinotekoiselta" verrattuna siihen aitoon tavaraan.

Sprite,7up,fantta ja jaffat on kevyinä versioina paljo parempia ku noi colat.

laitan insuliinini itse laskien tarkasti hiilihydraattien määrän 1.5IU/10g. olen tehnyt näin viimeiset 9 vuotta. mittaan myös verensokerin 4 kertaa päivässä. okei myönnetään proteiini voi nostaa todella marginaalisesti insuliini tuotantoa, niin marginaalisesti että tähän trediin ei mahdu enää yhtään sellaista ihmistä joka ei tiedä mistään mitään.. (en sitten vihjannut mitään :) )

kyllä mutta jos proteiinit nostavat insuliini tuotantoa pitäisi sen nostaa myös verensokeria jonka insuliini korjaa 4-6mmol

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom