Lg Le2r 37"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Näitä LG:n 37 tuumasia LCD töllöjä olen nyt nähnyt tarjouksessa vähän joka puolella ~850e hintaan. Oisko kellään kokemuksia tästä telkusta? TV- lähetyksien ja DVD leffojen katseluun lähinnä. Voishan tuohon PC:nkin kyktkeä satunnaiskäyttöä varten.

Jos on kelpo telkkari niin ainakin alkaa hinta olla kohillaan.

LG 32/37/42 LE2R: • 32”/37”/42” LCD-tv • Analoginen viritin • Kuvaformaatti: 16:9 (8 kuvasuhdetoimintoa) • Resoluutio: 1366 x 768 • Kontrasti: 1600:1 • Kirkkaus: 500 cd/ m2 • Vasteaika: 8 ms • Katselukulma: 178o • Kuvanparannus: digitaalinen 3D-kampasuodatin, DLTI/DCTI • Kontrastin, kirkkauden, värien, terävyyden ja värikylläisyyyden säätö • Värilämpötilan säätö • Ääniteho: 2 x 10 W; 6 äänensävyn esiasetusta, 5-kanavainen taajuuskorjain • Teksti-tv, 500 sivun selausmuisti • ”Kuva kuvassa” tai 2 kuvaa vierekkäin (1 viritin) • Lapsilukko • Kello (uniajastin/herätys/ autom. sammutus) • AV-Navigator, nopea kuvalähteen ja liitännän valinta • Liitännät: 1 x HDMI, 2 x Scart (1 x RGB), S-Videotulo, AV-tulo, analoginen audiolähtö, PC-tulo, PC-audiotulo; sivussa AV-tulo • Kaukosäädin •

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselle hommasin tossa 1,5kk sitten vastaavan.

Aivan tyytyväinen olen ollut, pc-, Xbox360- ja digitv(HDMI:llä)käytössä.

Ainoa, joka hieman harmittanut on mustan toisto (LCD:ssähän taitaa olla ominaisuutena), joskin säädöillä sain tuonkin asian suht' kohdalleen.

Ei sinänsä valittamista!

Ainoa, joka hieman harmittanut on mustan toisto (LCD:ssähän taitaa olla ominaisuutena), joskin säädöillä sain tuonkin asian suht' kohdalleen.

Jep, näin olen lukenu. Mutta jos tuon saa säädöillä siedettäväksi niin hyvä.

Telkku tilattu, viikon päästä testailemaan. :rock:

Mulla kanssa ollut n.1,5kk tuommonen 32" malli. Hdmi:n kautta dvd:n kuva mielestäni hyvä mutta scartin kautta tuleva digitv-kuva on kyllä aika kökkö, tosin taitaa olla aika yleisesti muissakin lcd-töllöissä. Säätöihin en ole kauhean tarkasti perehtynyt, mutta ainakin minun mielestä kuva parani varsinkin dvd:tä katsoessa kun laittoi kuvanparannustoiminnot pois päältä.

Eilen asensin telkun ja onhan tuo aika ISO. Verrattuna edelliseen 28":een. Mikäköhän tuolla on suositeltu katseluetäisyys, tuntuu että vajaa 3 metriäkin on liian lähellä. :D

Aika huono ohjekirja siinä on mukana, esim PIP toimintoa en saanut mitenkään toimimaan, vaatiiko digiboxin?

Onko se nyt niin että joudun hankkimaan uuden DVD-soittimenkin jossa HDMI tuki? Onko se kuvanlaatu niin paljon parempi kuin RGB scart:illa?

Myös komponenttipiuhoilla voisit saada vähän parannusta jos dvd tukee progressiivista kuvanmuodostusta. Eli se Y/Pb/Pr, kolme värikästä piuhaa. Löytyy yleensä ainakin uudemmista (myös halpis) dvdistä. Ääni pitääkin sitten viedä taas eri johtoa pitkin.

Jos sulla on yks viritin niin PIP ehkäpä antaa vaan pikkukuvan jostain eri sourcesta ts. pitää olla joku naru kiinni eri otossa josta kuvamatsku imetään.

EDIT: eikös tuossa nyt olekaan sitten komponenttituloa?

Kyllä löytyy komponentti!

Scartin kautta en yhtäkään lähdettä ole liittänyt, vga/hdmi/komponentti ovat käytössä, noiden kautta kyllä kuva on mielestäni varsin katsottava.

edit. Pippejä ja muita ominaisuuksia en ole juuri testaillutkaan...

Alkushokin ja kalusteiden uudelleenjärjestelyn jälkeen homma pelittää varsin mallikkaasti. 3-4m on aika sopiva katseluetäisyys näin isolle töllölle. Alkuperäinen 2m kyllä liian vähän.

DVD menee scartin kautta ja on todella hyvä kuva siinäkin. Eniten yllätyin ehkä siitä miten hyvältä PC:n kuva näyttää tässä telkkarissa VGA-piuhan kautta. Sitä katsoo melkein mielummin kuin tätä 19" monitoria. Skaalautu kiltisti 1:1een 1360x768 resolla.

:rock: Voi suositella!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom