Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Äkkiä se fiilis muuttuu & musiikki sen mukaan :D(one spark is all it takes). Fear factoryn biisit kertoo aina jonkun sortin tuhokoneista, hunter killereistä sun muista pirullisista teknologisista vitsauksista. Mä taas vihaan kaikkea teknologiaa sydämeni pohjasta(vaikka toki käytän paljon näitä), koska oon aivan kädetön, enkä osaa korjata asioita ;D. Tää biisi vaikuttais kertovan internet trolleista tai vastaavista sanojen perusteella, tai sit mul on vaa vilkas mielikuvitus.

Ei ole itsellä kovin tuttu genre mutta ihan menevää mättöä! 3/5.

Laitetaan tämmöistä "horrorbillyä" itävallasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^Ihan rempseetä meininkiä. Kertsi oli kuin suoraan sen yhden "geek metal" bändin...Machinae Supremacy!...repertuaarista. 3/5

Jatketaan tarttuvalla ja helposti lähestyttävällä linjalla eli Ghost - Square Hammer

3-/5 Mul ei oo selkeetä kuvaa minkälaist musaa depeche mode on, mut aina kuvitellu vähillä kuunteluillani kyseisestä bändistä, et se olis jtn tän tyylistä. Industrial vaikutteista erikois musaa.

Uus tuttavuus mulle. En oo viel ihan vakuuttunut, että on klassikkokamaa kokonaisuudessa tämä bändi, mut ainaki tää levy & the way of all flesh toistaseks kuulostaa hyvältä. Suht omaperästä & tarpeeks raskasta samalla. Laulajasta pidän koska vetää aika vanhanaikasella stylellä örinänsä. Lyriikat kiinnostavia kans & hienoo teknistä soittoa. 4:56 that's not a whale dude, that's a bloody orca on a feeding frenzy :kuola:.

Siit viel kova liveversio biisist.

Gojira on kyllä kiistatta näitten uudempien raskaamman osaston bändien aatelia vaikka bändistä juuri mitään en tiedäkään, taino uusi ja uusi 15 vuotta ekasta levystä jo :D. Jääny itseltäkin silti jostain syystä käytännöstä koko bändi välistä, yhtään biisiä en osaa sanoa bändiltä ulkomuistista, pitääpä tutustua tuotantoon tarkemmin sillä tää biisi oli kyllä yllättävänkin kova! Eeppinen intro valaiden laululla säestettynä jo lupaili hyvää, sitten lähti 2:46 pää nykimään. Tykkäsin vokalistin örinöistä kans, ite annan plussaa aina jos sanoista saa selvää samalla. Välillä mentiin konekiväärirummutuksesta rauhallisempiin kohtiin ja taas kerrostalon kokoisiin riffeihin, tosi taitavia epeleitä soittamaan ovat kyllä. 4/5

Leffa themenähän tuo Halloween on ihan loistava vaikken nyt juurikaan itse elokuvasta tykkää 4/5 pisteet silti biisistä.

Siittä arvosteltavaksi vanha klassikko.

Aivan loisto kappale kunnon klassikko, tämä on taidetta. Häpeä myöntää ettei kansasin tuotantoa ole tullut kauheasti kuuneltua, mutta pakko korjata sekin virhe. Itse kappale luo rauhallisen fiiliksen tällepäivälle. 5/5

Pantera - The Underground in America
On se niin jykevää kokonaismättämistä, että tämä arviointivirsi jää torsoksi. Laulu ei ole ihan ominta. 3,5/5

Mute The Saint - Sound of Scars
Raapaistaanpas pintaa syvemmältä ja keskiverron ulkolaitamilta:

Pantera - The Underground in America
On se niin jykevää kokonaismättämistä, että tämä arviointivirsi jää torsoksi. Laulu ei ole ihan ominta. 3,5/5

Mute The Saint - Sound of Scars
Raapaistaanpas pintaa syvemmältä ja keskiverron ulkolaitamilta:

Normi sitardjenttiä :D 3-

Jeesus kuunteli vanhaa Testamenttia, minä tarjoan uutta. Laitan tylsästi videobiisin.

Kreator - Riot of Violence
Soitanta pykii häiritsevästi, etenkin rytmisesti. Edes alun iskut eivät osu ihan kohdilleen. Kromaattiset, täysin melodiattomat soolot eivät ole mun teekuppi. :) Muutenhan tuota kuuntelee toisinaan ihan pystyillä kypärin. Vaihtelevia riffilöitä piisaa. 2,5/5

Vanhempaa ja kimakampaa hempeilyä.
Procol Harum - Fires

Kreator - Riot of Violence
Soitanta pykii häiritsevästi, etenkin rytmisesti. Edes alun iskut eivät osu ihan kohdilleen. Kromaattiset, täysin melodiattomat soolot eivät ole mun teekuppi. :) Muutenhan tuota kuuntelee toisinaan ihan pystyillä kypärin. Vaihtelevia riffilöitä piisaa. 2,5/5

Vanhempaa ja kimakampaa hempeilyä.
Procol Harum - Fires

Tuntemattomampaa PH:ta mutta hyvää 4/5
Sitten omaa "örkky" suosikkia Ukrainasta:rock:->

Iced Earth - Travel In Stygian
Intro oli aluksi mieluisa, mutta sitten ehkä kuitenkin vähän pitkä. Laulajassa jotain tuttua, Annihilator tms. (vähän Halfordiakin siellä täällä :) ). Skittasoundit mukavan pehmoiset, mutta kuitenkin jämäkät. Passeli (joskin erittäin perinteinen) akustinen väliosa. Ehkä hieman räyhäkkäämpää otetta olisi kaivannut kylkeen. Mainio kokonaisuus, pituudella pieni pilaaminen - pianon pimputtelut olisivat voineet olla jossain muussa teoksessa - outro on täysin irrallinen kilistely. 3/5

Räkärokkia, perus.
Airborne - Breakin' Outta Hell

Grip Inc - Heretic War Chant
Hyvää perusjyystöä, intro kuitenkin paras. Laulajassa jotain tuttua, mutten saa päähäni mitä. 2,5/5

Seuraavaksi Nykin nuorkappakamarin kuoropojat.
Unlocking the Truth - Chaos

P.S.
Laittakaa nyt entisetkin miehet tänne levyjä raatiin, Max, Jabbar ym.

Laittakaa nyt entisetkin miehet tänne levyjä raatiin, Max, Jabbar ym
Alkoi vituttaan jossain kohtaa, kun ketjun nimi ois pitänyt olla "hauku muut paskaksi ja postaa old school deathia/trashia (tai sitä saatanan Slayeria kerta toisensa jälkeen)". Mutta käskystä!

Unlocking the Truth - Chaos 3- / 5. Tyyliltään ihan sopivaa tilanteeseen, jossa suunnittelen korkkaamista, ja jossa useimmiten tän suuntaista musaa ylipäätään kuuntelen. Alun riffissä vähän bläkkisviboja, mutta biisi kääntyikin suht perus moderniksi metalliksi huutoineen ja puhtaine osuuksineen. Perus ok soittoa, perus ok laulaja. Ei mitään perustavanlaatuista vikaa, mutta ei toisaalta oikein mitään, mikä olisi sytyttänytkään.

Oon kuunnellut nyt useamman kuukauden aikana melkein yksinomaan kitarainstrumentaaleja tota soittoharrastusta silmällä pitäen, mutta aina välillä on Billykin eksynyt soittolistalle, joten pistetään sitä.

Arvostettavaa kuuliaisuutta, toveri Max!

Billy Idol - Bitter Pill
Letkeää perusrokketirollia. Artisti ei ole koskaan noussut suosiooni,mutta tämä edusti hänen parhaimmistoaan kuulemistani kipaleista. Herkullisinta tuossa tietysti oli lead-kitarointi, joka toki oli karvan verran liian pinnassa. Arvosanaksi hyvä 2,5/5.

Jatkoksi hempeysrytinää.
Redemption - Peel

Mike V And The Rats - The Days

Melko mitään sanomaton veto. Ei välittynyt edes asenne ja minuutin olisi voinut leikata kestoa. Vähän tuli mieleen, että kuunteliskohan tuota kukaan, jos äijä ei olis mikään skedekunkku.

1.5/5

Sitten jotain ihan muuta eli Arcturus - Demon

Sitten jotain ihan muuta eli Arcturus - Demon

Malliesimerkki bändistä, josta on ollut ihan eri mielikuva - olin mentaalisesti sijoittanut Arcturuksen jonnekin pandanaamaosastolle, mutta tämä indu(edm?)alternativehässäkkä oli ihan jotain muuta. Ei ollut oikein tarttumapintaa, aavistuksen ärsyttävä vokalisti, mutta toisaalta omaperäinen soundi. 2,5/5.

Pikakelauksen perusteella seuraavaa ei ole ollut. Bändin paluu mukavuusalueelle :D

Mieli teki linkata Kornia, mut ei jaksa samaa putkeen, ku vähän tylsää. Sitäpaitsi on täydellinen yö hirttämiselle. Näppärä kristillinen metal yhtye. Laulu aika jännää tässä ja siistejä melodioita.

Aika rouhea meininki. En tiedä miksi kristillisyys pitää mainita erikseen, ei tuosta vanhurskaus mitenkään puskenut läpi. Kivaa riffittelyä, mutta puolessa välissä alkanut tiluttelu meni vähän tylsäksi. Taas pitää antaa 2,5/5.

Hooceetä Hollannista:

Mortification - Death Requiem
Olipas nuhaiset saundit. Soitto soi ja laulaja ulosti. Plussaa riffittely, muu toiminta neutraalimpaa, lauluosuudet karvojanostattavia ja äänimaailma tosiaan hämmentävän etäinen. 2/5

Ilmavampaa historiallista raskasrokkenrollia.
Judas Priest - Beyond the Realms of Death

P.S. Ketjussa ilahduttava pyrske. 5/5

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom