Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Vaikka mä olen henkeen ja vereen black-metallisti niin näköjään silti välillä tulee vastaan jotain erilaista kyseisestä genrestä. Ei ihan sitä blackia tämä jota oon tottunut kuuntelemaan. Jotenkin ohut soundi tässä? En osaa sen tarkemmin selittää. Ihan kiva biisi, mutta ei sen enempää herättänyt fiiliksiä. 3/5

Jenkkiläisestä blackista mulle tulee ekana mieleen tämä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotenkin The Cult on jäänyt multa aina väliin. Lienee ollut liian kevyet kitarasoundit, ei säröä tai jotain. Ian Astbury on kyllä rokkilaulajana aika hyvä. Tuossa kappaleessa nimenomaan laulut ja kitarat iskevät, mutta sitten taas rumpukompin yksitoikkoisuus (mennään suorastaan Kotiteollisuuden tylsyystasolle) tekee kappaleesta mulle liian helpon/tylsän, kaipaan vähän polveilevampaa rytmiä. Semmoista tosin voi luoda myös taitava ja tyylitajuinen basistikin. 2,5/5

Ja vaikka olen ankaran grindcorepaukkeen, musiikillisen panssaridivisioonan lailla jyräävän death metallin ja laahustavan hitaan doomin ystävä, niin en mä niitä uhallakaan tänne linkitä. :D Ihan turhaa, kun ei niistä kumminkin juuri kukaan pidä, enintään Kiddo jostain bläkkiksemmästä death metal kipaleesta saattaisi tykätä. Semmoisen osalta olen hyvilläni, että sain vihdoin tutustuttua Desolate Shrineen. Siinä on nykyajan death metallin osalta parhaasta päästä bändejä, Kryptsin, Morbid Vömitin ja Vorumin ohella, kyllä potkii! Kiddolle Desolate Shrine on tiätysti ollut tuttu jo vuosia.

Vuoden pimentyessä on maistunut pääasiassa aina vain hitaampi ja raskaampi musa (mm. uusi Hooded Menace), mutta olen yllättänyt itteni kuuntelemasta Terveitä Käsiä, Lapinpolthajia ja 70-luvun rokkia viime aikoina. :eek: Outoa, en mä kovin kovasti punkkari kumminkaan ole. 70-luvun rokista kaikki tietävät Deep Purplen ja Led Zeppelinin, mutta UFO on jäänyt rikollisen vähälle huomiolle. Tuostapa oikein reteesti jytäävä rokkiralli heiltä (soundien tuhnuisuuden suhteen kandee huomioida, että 1974 on levytetty tuo):

4/5 täähän oli yllättävän mainio. Ei itelkää ollu mitää erityisempää käsitystä täst bändistä, jotenki liitän scorpionsiin tän(ehkä jtn samoi jäsenii tai jtn ollu). Must näis soundeis ei oo mitään tunkkaista, vaan todella hyvät. Mieluummin tällaset mieleenpainuvat soundit, ku modernit ylituotetut paskat robotti soundit. Toi riffi on aikas ajaton kanssa. Yllättävän raskasta, oisin olettanu jtn popahtavaa rainbow tyylistä tylsyyttä.

Mystiikkaa ja tunnelmaa a'la doors.

This acid makes me feel like I'm on this song. Häröilyn ja nerouden, pahaenteisen ja hilpeän rajapinnoilla tasapainottelua. Doorsissa olen tykännyt noista koskettimista/uruista. 3/5

Kunkkua pitää arvostaa, mutta jostain syystä en koskaan välittänyt tämän projektin biiseistä. En tästäkään biisistä löytänyt mitään erityistä, pisteet legendasta. 3/5

Mä kuuntelen kunkkuni tällaisena

Tota levyä on tullu kuunneltua aivan helvetisti pienestä pitäen. En lähde perustelemaan sen enemmän, törkeen kova bändi kyseessä. Automaattisesti 5/5 :rock:

Seuraavaksi kuluvan vuoden kovin löytö. Sopii pimeneviin syysiltoihin kuin nyrkki silmään.

2,5/5 Alku vaikutti ihan mielenkiintoselt, mut sit alko vitunmoinen pauke mikä pilas koko tunnelman. Toi blastbeatti ei sovi millään ees tohon melodiaan, ihan typerä ratkasu, mikä tyyliin pilas koko biisin yksinoikeudella.

URGH! ''Bloodbath's my way of getting clean'' -Dave mustaine -black friday 1986
vanha tuttavuus, tullut kuunneltua melko paljon. 4,5/5.

Ihan ok kulutusmöykkää, mutta sävyt/nyanssit puuttuvat, on liian geneeristä jenkkityylistä kuoloa. Lisäksi pukkasi myötistä "I believe in Satan and he believes in me." ja "Disturbing my peace with your shit, sending your religion to me." sanoitusten kohdalla. Eipä sillä, hyviä sanoituksia on maks. 1% yhtään minkään genren bändillä, eikä metallimusa tai death metal ole siihen mikään poikkeus. Siksipä en yleensä sanoituksista piittaa yhtään, paskaa ne ovat kumminkin. Nyt vain pisti korviin, kun vokalisti äänsi niin selkeästi. 2/5

Ok, taivun ja pistän death metallia minäkin. :D Siitäpä saksalaista Sulphur Aeonia, oudon tuntematon bändi tämä on musan laatuun nähden:

Kiske on omassa kastissaan kyllä yksi kovimpia laulajia ja tää levykin taitaa olla bändin parhaita. Täytyy myöntää, että vähän huonolle kuuntelulle on jäänyt, kun oon kuunnellut enemmän näitä Kisken uudempia projekteja, mutta luurista löytyy tämäkin salikuuntelua varten. Ei pahaa sanottavaa biisistä. Niin pitkä ralli, että vaatii vähän sulattelua, mutta kyllä tässä kaikki elementit on kohdallaan. Pidemmittä puheitta 4 / 5.

Vähän samaa sorttia jatkoksi.

Iced Earth - Diary
Erinomaista keskinkertaisuutta, rehdin tanakat ratsastukset messissä! 3/5

Sexhibition erotiikkamessujen kunniaksi (omaa hengentuotetta Foxy Ladyllä myytävänä) norjalaista lyhyttä nykytystä ja viipyilevää nautiskelua kohti purkautuvia kliimakseja. Loppuun käpertyminen kainaloon.

Leprous - The Price

Hui, onpas täällä taas itse Piru mellastanut.
Jottei aina mene ihan morkkaamiseksi, niin annetaan vaginalle tällä kertaa säälistä piste :)

Vähän humppaa väliin.

Miten tää nyt pitäs arvostella... Loistava tunnari ja loistava biisi noin niinku erillään, mutta en tiedä mitä tää miksaus nyt tuo lisää. Ei kai oikein mitään. Ihan hyvin nää soi yhteen, mutta ei tässä oikein sen suurempaa arvoa kyllä ole. 1,5 / 5.

Olis ollut loistava Type O Negativen biisi Halloweenin kunniaksi, mutta oon postannut sen jo tänne, niin pitää keksiä jotain muuta.

Jälleen voisi kysyä, että miten tää pitäs arvostella. Alkuperäinen biisi klassikko, tää versio aika jätettä. Nyt Jari ryhdistäydy. Ihme coverimiksauksia tullut viimeiset kaks. 1 / 5.

Jatketaan nyt tota punkkimenoa, kun jäi päälle.

Hei mä tykkäsin tästä biisistä sillon kun tää tuli... :D En oo kuunnellut enää, mutta ei tästä vieläkään päänsärkyä saa. Harvinaisen toimiva biisi tältä genreltä. 3,5/5

Marco Hietala ilmeisesti vetää tulevalla Avantasia-levyllä. Voi tulla ihan mielenkiintoista. Nää biisit on paikoitellen vähän turhan juustoisia, mutta tää on kyllä hyvä poikkeus edellä mainitusta. Tässä on jopa munaakin. Melodiapuolihan tällä taustajeesuksella on kyllä hallussa. Kyllä tää neloseen nousee joka tapauksessa. 4 / 5.

Vaikka nyt tuollaista isänpäivän kunniaksi.

Back
Ylös Bottom