Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:4:

Iski hyvin. Tykkään bändeistä, jotka uskaltaa ottaa monia vaikutteita ja näin ei istu mihinkään tiettyyn alagenreen.

Jatkan räbbi linjoilla:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nostalgiapisteet tosta Aku, Repe-sorsa ja lampun henki -piirospätkästä, joka kuulosti taustalla olevan alussa. Se tuli katsottua muksuna monta, monta kertaa. Muutenhan mennään taas ulos niistä musagenreistä, joihin mulla on kovin suurta kosketuspintaa. En jaksa kuunnella monotonista biittiä, "laulua" ilman varsinaista melodiaa eikä biisien teematkaan kovin usein ole sellaisia, että minua koskettaisivat. Joissain on ihan hyvää melodiaa taustalla, biitti saattaa iskeä tai kappaleessa muuten olla hyvä ajo, mutta tämä ei ollut niitä. Akusta ja Repestä ekstratähti :2:

2Pacin Changes oli niitä harvoja tämän sortin kappaleita, jotka muhunkin on jollain tavalla iskenyt. Tässä biisi, jota 2Pacin versiossa on käytetty.

Tykkäsin vähän enemmän musasta 2pacin versiossa ja katselin alkuun, että mikä helvetin kikkarapää tää nyt on. Mut hyvä ääni tuolla oli ja sen takia tuo menikin reilusti plussan puolelle. :4:

Kikkeliä. Taas.

Masterplan - Spirit Never Die

Masterplania on tullut salilla kuunneltua. Toi kyseinen on ihan hyvä levy, muuten noiden matsku on vähän tasapaksua muistaakseni. Ihan asiallinen laulaja ja rumpali noissa kiinnitti huomion. :3:

Kikkelistä puheenollen.

Ihan kivaa perusheviä. Vokaaleista, jotka yleensä on mulle kompastuskivi perinteisessä hevissä, tykkäsin tässä kyllä. Biisi vaan ei ollut mitenkään erityinen. :3:

Jatketaan hevimetallilla.

Kitarasoolo oli ehkäpä kappaleen parasta antia. Vähän epämääräinen biisi kokonaisuutena. :2:

Sitten Daft Punkin uusimman levyn eeppisin biisi:

:5:

Eeppisimmistä biisistä en tiiä, koska niin monta hyvää kappaletta. Levy kokonaisuudessaa loistava myös. Kuulee että kaverit on halunnu tehdä tän levyn jo vuosia ja varmasti hyvin henkilökohtasia biisejä. Siitä varmaan toi levyn nimikin saanu nimensä.

Ok perusmättöä, ehkä pikkuisen kuivakan ja geneerisen kuuloista - saattaa tosin kuulua genren soundiin. Loppupuolisko miellytti enemmän. :3:

Taas kerran "superbändi"/kollaboraatio-osastoa:

Tykkäsin noista tiukan kuivista rumpusoundeista. Myös toi kalju setä, jolla oli iso parta, oli kova. Oon ihan varma, että se näytteli aikanaan Poliisiopisto kutosessa.

Musa nyt oli tuollaista kiukkuista runttaamista alusta loppuun, ja tätä vois soittimeen eksyä jollain salireissulla tai muussa tilanteessa, kun adrenaliinia kaivataan. Muuten nää käy useimmiten vähän raskaaksi hermoille kotikuuntelussa. Kyllä tää keskikastiin silti menee :3:

Melkein paikallista, joskin nyt jo kuopattua orkesteria.

Tiukkaa settiä, ei mitään örinää onneks, alussa hieman ehdin tosin odottaa jotain sellaista mutta hyvä ettei ollut. Kyllä tätä kuuntelee. :4:

En ole Tooliin koskaan kunnolla tutustunut, tiedän muutaman niiden biiseistä lähinnä vaan Guitar Heron takia. Mutta kaikki ne jotka olen kuullut on ollut mahtavia. Tämä ehkä paras niistä :5:

Ei vaan iske Hendrix, tylsä "radiorock" biisi. Siltikin rock musiikin kulmakiviä.
2/5.

3.5/5 Hyvä, tarttuvan popahtava biisi. Ei mikään hirveän omaperäinen, mutta tykkään aina tontapasista vokaaleista, ja ennen kaikkea kokonaisuus oli ihan siisti.

Kesään sopiva todellinen tykki zipale. Kuulin eilen ensimmäistä kertaa ja teki lähtemättömän vaikutuksen.

[video=youtube_share;R-QKeUaRx8Q]http://youtu.be/R-QKeUaRx8Q[/video]

:5:

Arvostele, Jami2003, se edellinen biisi, kun postaat jonkun uuden kipaleen, niin menee ketjun kaavan mukaan.

Tosta Talking Headsin biisistä ei paljon muuta jäänyt mieleen, kuin huipputuottaja Brian Eno. Kai sen jäljessä kuuli, että kova on koneisto ollut takana. Ihan kivaa kertsiä, mutta muuten ei säväyttänyt sen suuremmin :2: ja puolikas.

Hah, toi Tuttifrutti muistuu hämärästi mieleen junnuvuosilta. Toi on tosiaan jo niin paskaa, että ylittää hyvän rajapyykin. Ihan onnistunut toi yksi kertosäkeen riimikin, ei siinä. Jää luultavasti soimaan päähän rasittavuuteen saakka. Suhteutettuna oikeaan musaan tähdet kuitenkin vaan kolmoseen :3:

Mä olen myöhäisherännäinen ton Devinin uusimman levyn kanssa, joten tässä mukava, vauhdikkaampi ralli siltä. Hyvää reenimusaa. Ei pidä välittää tosta videosta taustalla.

Biisin alusta tuli aivan yksi Sparzanzan biisi mieleen. Ihan hyvä biisi, tykkään Devinistä kyllä. Häiritsee vaan että tuo kuulostaa niin paljon Sparzanzalta mulle, ja Sparzanzasta tykkään enemmän. Kuuntelin biisin kolme kertaa ja yritin unohtaa tuon yhtäläisyyden, mutta ei auttanut... :3:

Ja pakko laittaa se Sparzanzan biisi nyt

Hehe, mä taas en löytänyt oikein minkäänlaista muuta yhtäläisyyttä, kuin että tossa kitarariffissä oli vähän samaa sävelkulkua. Muuten tosta tuli mieleen jonkinlainen Kotiteollisuus meets Billy Idol -kollaboraatio. Mureat ja vähän rosoiset kitarat alkuaikojen Kotiteollisuudelta ja laulajan ääni taas Billy Idolilta. Ihan tuollaista mukiinmenevää rockia ilman sen suurempia niin positiivisia kuin negatiivisiakaan viboja. :3:

Billy Idolista kuin oli puhe, niin tässä sitä. Se on parhaimmillaan näissä vauhdikkaammissa ralleissa, jotka pitäs kuunnella täysillä pienessä nousuhumalassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom