Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Of Montreal oli tavallaan kyllä miellyttävä ja tykkäsin tosta konemusiikkimaisesta toistosta ja hypnoottisuudesta? No ehkä hypnoottisuus on väärä sana tässä, mutta en nyt löydä sitä mitä haen. Sääli että loppua kohdenkaan biisi ei juuri yhtään edennyt ja laulu oli niin jäätävää paskaa ettei mitään rotia. Lyriikatkin kuullosti melko turhilta, vaikka en kyllä lukenut niistä mistään ja tarkemmin kattonut olisiko niissä joku punainen lanka. :2:

Haetaas sitten niitä äärimmäisiä fiiliksiä hienoilla ja raskailla sovituksilla. Upeutta!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viddu ku mun sennheisereista katoilee toisesta kanavasta ääni ni ei pysty kunnolla kuuntelee. Liian usein oon kuullu kun jousisovituksia ja muita klassisen musiikin elementtäjä, orkesterimusiikkia ylipäätään, yhdistellään hevimusiikkiin ja se tehdään aivan päin vittua. Niin päin vittua ettei jaksa kuunnella ollenkaan. Mutta tämäpä ei ole huonosti toteutettua ollenkaan. Tuli mieleen joku belphegor feat. wagner tai jotain. Vain vähä-älyinen ihminen voi kyllästyä tollasta kuunnellessa. Annan (eiku mun) täydet :5:

Tulikin mieleen tuosta tämä rauhallisempi biisi.

Dimmua aika vähän tullut kuunneltua, joten tämäkin oli tuntematon kappale. Näin äkkiseltään nyt ei ihan kauheasti jäänyt mieleen tälläisestä isosta kappaleesta, mutta hienoa menoa kyllä alusta loppuun. Todella synkkä tunnelma melodioilla ja rytmeillä saatu aikaan, mutta kaipaisin vaan viiltävämpää kitarasoundia tuonne kaiken sinfonia maton keskelle. Eihän tuokaan huono ole, mutta sais olla enemmän rosoisuutta vielä. Pakko tällekkin on varmaan se täydet :5: antaa, kun tässä uudestaan laitoin soimaan ja on noi vaan niin hienoja juttuja mitä tässä on :rock:

Tälle ei kyllä Dimmulla ole valitettavasti minkäänlaista jakoa vaikka kovan pistikin :rock:

Valitan huonoa laatua.

Soittopuolesta voisi antaa jopa :4: , mutta tuo örinä mistä ei saa mitään selvää ei iske sitten millään (vai oliko se sitten sitä huonoa laatua?)
Joten arvosana on tiputettava :1:½

Itse pistän soittoon

Aika hyvä kyllä. Kuuntelin ja katselin kahteen kertaan. Laulu nyt olisi voinut olla vielä räkäisempää ja raspimpaa ja "mättökohdat" rokimpaa, mutta :4:

Niin, ja tässä oli todella hieno bassosaundi. Kunnon särökyntöä, mikä kuului kanssa.

Sitten (eilisen) jo edesmenneen maestron syntymäpäivän kunniaksi.

http://open.spotify.com/track/6jTpj6yGuX2Bp8L21GD4pf

Mitä tuohon nyt sanoo. Noiden jätkien melodiantaju yhdistettynä tohon Steelen ääneen oli tosi kova juttu. Harmi, että tolta orkesterilta ei uutta musaa enää kuulla. Tosi harmi. Tää bändi jotenkin kiteytti sen, mitä mä ymmärrän tunnelmallisella metallilla. Pelkästä kunnioituksesta :4: ja puolikas päälle.

Kun nyt pääsin fiilikseen, niin jatketaan vähän samansuuntaisesti. Yllättävää kyllä, en muista, että tän orkesterin videoita olis juurikaan pyörinyt oikeastaan missään tällä palstalla. Todella hienoja biisejä.

Tykkään enemmän rokimmasta Queenista, mutta on tämä kaikessa mahtipontisuudessakin mainio biisi, kuin tehty coveriksi. Iso soundi :)
:3:

Tätäkään orkesteria ei hirveästi ole tällä palstalla näkynyt. Kappale ei tarvitse videota:

Uusin Cradle Of Filthin tuotanto yllätti suhteellisen positiivisesti. Ja videosta plussaa. Näissä on aina niin kauhuelokuvamainen tunnelma. :4:

Cradle of Filthille: :4: Yllättävän hyvältä kuulosti vaikka en muutan CoF:sta pahemmin piittaakaan.

Tää on ollut täällä varmasti aiemminkin, mutta laitan uudestaan kun biisi oli pitkään poistettuna youtubesta. Aivan mahtava kappale.

Kiuas - Winter's Sting

Hyviä, kansanmusatyylisiä viboja ja kova kitaristi. Veikkaan, että samoja juttuja soiteltu ja kuunneltu kuin itsekin junnuna. Laulajakin ihan asiallinen. Noista melodioista ja soundimaailmasta tuli Amorphis ja Smoke-biisi mieleen.

Perushyvä meininki, ei herätä ehkä mitään sen suurempia fiiliksiä, mutta menee varsin mainiosti tuommoisena kevyenä ajanvietemusana. :3:

Kun olen näiden kansamusaelementtien ja hevin/rokin yhdistämisen suuri ystävä, niin mennään tällä. Vekkuli video, en ollut nähnyt aikaisemmin.

Fife fingers dead punch - Remember everything :4:
Hemmetin hyvä biisi mielestäni, kestää hyvin soittoa ja hieno musiikkivideo.

Mullehan tää ei varsinaisesti mitenkään kuulu, mutta kun epäselvyyksiä ilmeisesti on, niin tässähän on tarkoitus arvostella edellisen postaajan laittama biisi/video. Sen jälkeen voi tuupata sen oman lempparin muiden arvioitavaksi. Olis kai vähän tylsää, jos ketjussa olis listana biisejä kommentilla "vitun kova" ja viis tähteä perässä.

Sori sori, väsyneenä en katsonut niin tarkasti.

Finntroll - Under bergets rot
:3:

Kyseisen genren musiikkia ei tule juurikaan kuunneltua. Soundista tunnistin kyllä heti Finntrolliksi, tuli mieleen biisi Trollhammaren vuosien takaa.

Menipäs tää nyt sekaisin. No mä jatkan tuosta FFDP:stä vaikka se nyt kerran saikin jo tähdet. Vähän liian 3 Doors Down:mainen biisi mun makuun, paljon parempiakin biisejä löytyy FFDP:ltä. Mut menihän tuo tuossa taustalla työntekoa vältellessä. :3:

Seuraavaksi hottis muija! Eli:

The Agonist - Panophobia

Olipas helvetin hyvä kappale! Uus tuttavuus mulle, täytyy kuunnella muitakin biisejä. :5:

EPIC:

Dark Tranquillity - Monochromatic Stains

Tuota biisiä ja muutekin Dark Tranquillityä tuli luukutettua sikana kymmenisen vuotta sitten. Iskee vieläkin. :5:

Jatketaan Shinedownilla kun tällä hetkellä se eniten iskee ja on eniten soitossa. Tästä vähän vanhempaa tuotantoa muistaakseni vuodelta 2005.

Ihan menevä biisi, en lähe moittimaan mutta ei kyllä herättänyt mitenkään kovin ihmeellisiä fiiliksiä. :3:

Huoh, ehkä huonoin biisi mitä oon ehtiny tänä vuonna kuulla. Kappaleen musiikillinen anti :0: , onnetonta soittoa, laulu sattuu vatsaan ja tuotanto/miksaus äärimmäisen amatöörimäistä. :0:

Ja koska Ruotsi > Suomi

Mullehan tää ei varsinaisesti mitenkään kuulu, mutta kun epäselvyyksiä ilmeisesti on, niin tässähän on tarkoitus arvostella edellisen postaajan laittama biisi/video. Sen jälkeen voi tuupata sen oman lempparin muiden arvioitavaksi. Olis kai vähän tylsää, jos ketjussa olis listana biisejä kommentilla "vitun kova" ja viis tähteä perässä.

Tästä tuli mieleen... Vaikka tykkäänkin rokista ja metallista, niin vois tänne postata muutakin musaa, vaikka se ei ois oma lemppari. Aika vähän täällä näyttää olevan mitään muuta musaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom