Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En mä osaa oikeen sanoa, ohan tää omalla tavallaan melko viehättävä biisi, mut tykkäsin enemmän räppäri Mariskasta :3:

Hei laitetaas nyt vähän punkkia kehiin!!!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei, vaikka minulle punkki muuten periaatteessa musiikkina kelpaakin, niin ei ottanut tuulta alleen, :2:. Ja vielä tuo laulajan fyysinen presenssi oli jotain järkytystä! Vittu vaikka ollaan miten asenteellisia olevinaan, niin se, että on läski, ei ole mikään kannanotto mihinkään suuntaan. Voisin jatkaa tästä läski- ja näistä asenneasioista pitempäänkin, mutta tämä on levyraati. Siksi:

Ei, vaikka minulle punkki muuten periaatteessa musiikkina kelpaakin, niin ei ottanut tuulta alleen, :2:. Ja vielä tuo laulajan fyysinen presenssi oli jotain järkytystä! Vittu vaikka ollaan miten asenteellisia olevinaan, niin se, että on läski, ei ole mikään kannanotto mihinkään suuntaan. Voisin jatkaa tästä läski- ja näistä asenneasioista pitempäänkin, mutta tämä on levyraati. Siksi:

Ihan ok "örinäkovametallia":rock: :3:
Sit tällasta Ranskismetallii :hyvä:

Ihan ok "örinäkovametallia":rock: :3:
Sit tällasta Ranskismetallii :hyvä:

Ite en juurikaan metallia kuuntele, että niistä lähtökohdista. Sanojen kuuleminen tuotti ongelmia, mutta veikaan että varmaan tottumiskysymys.
Biisi kuitenkin ok, video hyvä, jopa melodisia piirteitä oli osittain havaittavissa. Erityisesti säkeistöjen välisistä osista, sekä lopusta pidin. Hyvä kokonaisuus, vaikka ei ehkä juuri sitä ominta musaa. :) :3:

Ja koska nyt HoF ehti väliin kiilaamaan niin arvostellaanpa hänenkin biisinsä. Itse olen henkilökohtaisesti jo luovuttanut sanojen kuuntelun yrittämisen näitten hevi/rock/metal ect. biisejen kohdalla joten keskityin enemmän instrumentaaliseen puoleen. Tykkäsin rumpujen käytöstä alussa, hyvä rytmi ja ennenkaikkea voluumi, ei ollut semmonen ylitse jyräävän tuntuinen. Tämä koskee kyllä koko biisiä, eri instrumenttien voluumit suhteessa toisiinsa tehty todella hyvin. Kitara soolo ei ihan täysin uponnut, mutta hyvin rakennettu kohta sille. Sen sijaan sen jälkeinen osuus, tuosta 3:10 kohdasta eteenpäin oli loistava. Kaikenkaikkiaan todella hyvin rakennettu ja muuten käsitelty(voluumit jne.) biisi. Rummut toimi, kitara soolo ois mielestäni voinut olla yksilösuorituksena parempi. Oisko se :3: (ja puol tähteä, en osaa laittaa sitä hienosti ku ei :3,5: tai :3½: toimi..) :D

Sitten sekotetaan hevareitten pakat tämmösellä pläjäyksellä. Eli mennään nyt räpin puolelle, tästä nyt sellainen varoitus että paljoa ei saa irti jos ei sanotuksia kuuntele.
Semmosta ohjetta, että biisi koostuu kolmesta versestä jotka käsittelevät karkeasti samaa aihealuetta hyvinkin eri näkökulmista ja ovat jokainen omia erillisiä tarinoitaan, eivätkä käytännössä liity mitenkään toisiinsa. Tähän kannattaa kiinnittää jo kuunnellessa huomiota, ettei yritä yhdistää niitä toisiinsa.

Ei lainkaan paha. Akustinen skitta oli hyvä taustalla ja sopivan paksu äänimaailma muutenkin biisissä. Sanoissa oli vissiin jotain muutakin kuin pelkästään aa - aha -jea, eli pisteet siitä. :3:

Maanantain vauhdit lähtee tällä:

No hyvinhän sillä lähti maanantain käyntiin, :4::rock:!
No seuraava on vähän herkistelyä, mutta hyvä osoitus siitä, että kaikki hyvät bändit eivät tulekkaan länsinaapurista:

Komee biisi, tykkäsin aikalailla kaikesta vaikken sanoja ymmärtänytkään. Hieno tunnelma ja voimakas ääni miehellä. 4.2/5

Alku ei lupaa hyvää, mutta 20 sekan jälkeen tämä voisi toimia. Itse asiassa toimi siihen asti kunnes laulu tulee mukaan. Ainoastaan Black Metal rääkyjät ovat ärsyttävämipä kuin nämä ns klassiset laulajat. Muutamat hyvät hetkensä, mutten folkkiin enkä varsinkaan näihin klassisiin laulajiin koskaan ole erikoisemmin tykästynyt. 2-/5

Keskimääräistä huonompaa mättöä, ei sytytä. :2:

Mielestäni loistava kotimainen

Ihan jees fiilistelybiisi. :3:

Jatketaan kotimaisella tuotannolla, tääkin bändi on multa menny aiemmin ihan täysin ohi.

Fall of the leafe - In the silence of the sand

Jos suoraan sanotaan, niin osataan täällä tehdä parempaakin heviä. Ehkä eniten häiritsee toi laulaja, se vetää noi juttunsa jotenkin överiksi, ja kuulostaa paikoitellen huonolla tavalla joltain Eddie Vedderin ja James Hetfieldin sekoitukselta. Sit toi rumpuosasto on jotenkin munatonta, varsinkin noissa runttauskohdissa. Se johtuu osaksi soundeistakin. Mutta periaatteessa tosta itse biisistä saisi varmaan ihan kuunneltavan pienellä rukkaamisella. :2:

Mennään nyt hevilinjalla sitten itsekin. Biisi kestää vähän aikaa käynnistyä.

Soilwork rokkaa :rock: Tosin tollanen 2 minuutin neppailu alkuun on ehkä ihan vähän liikaa kun muuten biisi on reipasta junttaamista. :4:
Pidetään linja samana, niin ja jos rummut on tässä munattomat niin se on jo pienoinen ihme :D

Soilwork rokkaa :rock: Tosin tollanen 2 minuutin neppailu alkuun on ehkä ihan vähän liikaa kun muuten biisi on reipasta junttaamista. :4:
Pidetään linja samana, niin ja jos rummut on tässä munattomat niin se on jo pienoinen ihme :D

Jotenkin mun makuun mitään sanomaton biisi, vähän turhan tasapaksu, vaikkei missään nimessä huono. Yleensä tän tyyliset biist aukee mulle ihan erilailla useemman kuuntelukerran jälkeen.

Ja seuraava:

Jotenkin mun makuun mitään sanomaton biisi, vähän turhan tasapaksu, vaikkei missään nimessä huono. Yleensä tän tyyliset biist aukee mulle ihan erilailla useemman kuuntelukerran jälkeen.

Ja seuraava:

Ihan ok "brittipoppi" renkutus :3:
Sit olis tällasta "konebrittipoppii"

4/5 Musta todella hyvä, vaikkei musikaalisesti ihan parhaimmistoa olekaan. Kappale luo kuitenkin instrumenttivalinnoillaan ja taivaaseenkurottavilla korkeilla melodioillaan tosi hyvän tunnelman, ja arvostan sen aika korkealle.

Vaikka ko biisi on kaukana omasta mielimusasta oli pakko asennoitua kuuntelemaan se puolueettomalta näkökannalta. Eka kuuntelu kerta ja en muista biisistä mitään muuta kuin 10 ensimmäistä sekuntia. Meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Toisella kerralla ryhdistäydyin ja kuuntelin läpi ajatuksella. Alun iloinen meininki oli jotenkin niin koomisen kuuloista että hymy nousi. Kyllä tää taustamusana esim pelien/frendi chatin taustalla vois toimia, mut ei muuten. Mut taidolla biisi on väsätty eikä ole mitään nykykaupallista Xfactor/idols-umpisuolikuonaa. 3-/5

Siirrytään sitten toiseen ääripäähän. Suomi metallia tarjolla:

Ihan hyvää wanhan liiton dödsiä. Julkasu tosin tais olla ihan uusi. Soundimaailma jätetty kiitettävästi perinteitä kunnioittavaksi ja kohdasta 2.25 lähtevä humppakomppi miellytti korvaa, toimii aina. :4:

Jatketaan sitten samoilla linjoilla. "This is true death metal, you bastards!"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom