Leuoista???

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kun tekee leukoja nii mitä lihaksia siinä lähinnä treenataan. Ku haluaa treenata selkää nii minkä moinen ote pitää ottaa levee vai kapee myötä vasta?? Kertokaas ny ku tunnutte nii pirun hyvin tietävän:worship: :worship:

No minähän nyt en mistään mitään tiiä mut yritän silti neuvoa. :D Olen ymmärtänyt et ihan se perus pätevä selkään ottava ote olisi, myötäotteella (ranne kasvoja kohden) sellasella suurinpiirtein hartiojoiden levysellä otteella.

Jotkut prot tuntuu tekevän myös helvatan leveällä vastaotteella niskan taakse. Se tosin vaatii jo jotain lihaksiakin, mitä itselläni ei ainakaan tunnu olevan kunnen kerran liikkeessä oonistu. :nolo:

Leuanvedothan on siis selkäliike. Kapeella vastaotteella ottaa ehkä enemmän hauiksiinkin. Vedä selälle leveällä myötäotteella...

Kun tekee leukoja nii mitä lihaksia siinä lähinnä treenataan. Ku haluaa treenata selkää nii minkä moinen ote pitää ottaa levee vai kapee myötä vasta?? Kertokaas ny ku tunnutte nii pirun hyvin tietävän:worship: :worship:

leveällä paljon raskaampi,mutta omasta mielestä paljon tehokkaampi. ja kun laitan vielä jalat koukkuun ja ristiin on pirun raskas.

mä teen kapealla vastaotteella ja päästään ihan alas asti ja sitten vedetään rintaan asti tanko, ja alhaalta lähdetään "siivillä" liikkeelle. kun ei enää jaksa vetää niin vielä roikkuessa heivaan siivillä ylös muutaman kerran, kunnon rutistuksilla ja kyllä tuntuu joka ikinen kerta seuraavana päivänä kainaloiden takana kova polte.

mutta leveä myötäote niskaan sekä leukaan on mainio liike, mulla jäänyt vaan vähemmälle.

tärkeimpänä pitäisin jarruttavaa laskua sekä keskittymistä selällä rutistamiseen.

Oon tainnu jostain lukea että leuat leveellä myötäotteella on paras selän leveyttä kasvattava liike. Se on kuitenkin melko raskas liike ja alkaa ärsyttämään, kun ei saa tehtyä paljoa toistoja.:D
Kaikki leuat kuitenkin ottavat ainakin selkään, osa sitten hauikseen sun muihin vähän. Jos paljon vedät leukoja niin käytä mahdollisimman monia erilaisia otteita.
Joku tietäjä voi tulla valaisemaan lisää :)

Viimeksi muokattu:
No minähän nyt en mistään mitään tiiä mut yritän silti neuvoa. :D Olen ymmärtänyt et ihan se perus pätevä selkään ottava ote olisi, myötäotteella (ranne kasvoja kohden) sellasella suurinpiirtein hartiojoiden levysellä otteella.

Jotkut prot tuntuu tekevän myös helvatan leveällä vastaotteella niskan taakse. Se tosin vaatii jo jotain lihaksiakin, mitä itselläni ei ainakaan tunnu olevan kunnen kerran liikkeessä oonistu. :nolo:
Täytyy sen verran korjailla, että vastaote tarkoittaa sitä, että kämmenet ovat itseä päin. Myötäote taas päinvastoin. ;)

Täytyy sen verran korjailla, että vastaote tarkoittaa sitä, että kämmenet ovat itseä päin. Myötäote taas päinvastoin. ;)

Ihan hyvä että korjasit. Nyt sain selvyyden tähänkin hommaan ku en oo ollu ihan sata varma. :)

Leuanvedot ottavat aina todella voimakkaasti selkään, otteesta riippumatta. Tämän voi jokainen todeta esim, exrx.netistä.

Kannattaa, mikäli mahdollista, kokeilla myös ns. neutraalia otetta (kämmenet vastatusten). :thumbs:

Oma suosikki hartianleveällä vastaotteella lisäpainojen kera. Varsinkin esim. kova 5-6 sarja, pikku hengähdys ja muutama lisää (niin paljon kuin menee) = RP.
Teen myös myötäotteella, joskus kahvalla kämmenet vastakkain, penkkileukoja jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä perusleuat saa tuntumaan hauiksille jos niin haluaa, mutta kun osaa tehdä sen selällä, niin tosiaankin ottaa siipiin ja saa tehokkaammin tehtyä kuin myötäotteella. Itse olen jotenkin hassusti vähentänyt puristamista ja koittanut vain vetää

Vetoremmit on loistava apuväline, mikäli haluaa liikkeen kohdistaa juuri selälle... Ei tarvi puristaa tangosta ja saa keskittyä rauhassa suorittamiseen.

Lisäpainoja kehiin!

Aika paljon tulee tehtyä erilaisilla otteilla ja tekniikoilla. Lisäpainot ja yleensä hitaita. Mutta toissa päivänä kokeilein työkaverin innoittamana "vauhtileukoja" jossa siis mahdollisimman levee vastaote ja liiketta avustetaan vartalolla. Toistot tehdään ihan loppuunasti. Ennätys minulla 30, hänellä aikanaan 63. Ei ole ikinä tullut selkä niin kipeäksi leuanvedosta, kuin tuossa setissä.

Jos joku sanoo, et v*ttu mitä heilumista, niin kyllähän sinne ylös pitää jollain itsensä vetää kun toistot menee päälle 30.. Kannattaa kokeilla!!

kaikki leuanvedot ottaa ensisijaisesti leveeseen selkälihakseen ja muihin selän lihaksiin myös ja vastaotteella vedot ottaa hauiksiin. myötäotevedoissa takahartiat saa myös kyytiä.

Tässä muutamia variaatioita, voimailupuolen leuanveto threadista löysin:

- eritasoleuat 10-50cm erolla. vasta, neutraali, myötä.
- kirjotuskoneet: nostat toiseen käteen ja kuljetat leuan toiseen, sitten alas.
- vuorotellen nosto kumpaankin, mitä leveempi, sen vaikeempi, sama edellisessä.
- köydessä/pyyhkeessä vedot.
- yhden käden vedot.
- sternum-leuat: vedä tanko rintalastan alaosaan/ylävatsaan taaksepäin nojaten.
- niskantaa vedot. vastaotteella hyvä hauisliike.
- levee vastaoteveto. hyvä hauisliike.
- voimaveto: leuanveto + tangon päälle jatkaen dippinä. myös renkailla.
- leuat jalat suorina edessä.
- ranskalaiset: stop seuraavissa kyynärkulmissa: 120, 90, 60, eli lähes alhaalla, puolessavälissä ja ylhäällä. stopit kunnosta riippuen 3-10" per kohta.
- heitot: veto ja vapaalla kädellä kurotus mahdollisimman korkealle. alastullessa napataan taas tangosta kiinni.
- kaikki irti: kahden käden raju veto ja irrotus tangosta. napataan kiinni alastulovaiheessa.
- yhden käden staattiset lukot eri nivelkulmissa.
- kahden käden veto, yhden käden hidas lasku.
- myötäote- ja eritasoleuat pienistä puulistoista (1,5-3cm).
- toinen käsi normaali, toinen vetää yhdellä sormella: keskisormi, nimetön, etusormi, pikkusormi on vahvuusjärjestys.
- "yhden käden" veto. toinen käsi avustaa ranteesta, kyynärtaipeesta, hauiksesta tai olkapäästä.

vastaote: pikkusormet lähimpinä toisiaan
myötäote: etusormet lähimpinä toisiaan

Noin se on mun mielestä kaikista yksinkertaisimmin selitetty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom