Leuanvetotanko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aastra
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos kuinka monella kokemusta tuosta leuanvetotangosta joka laitetaan jonnekkin oven väliin? Aattelin ostaa, mutta en tiedä miten ne sitten saa pysymään. Tuo 15 euron tietty on edullinen, mutta siinä ei mitkään ruuvit näköjää käy. Eli kestäiskö sellane 70kg kilosta kaveria? En tiedä ovista, mutta aika vanha asunto kyllä on.

Tälläsistä siis puhun: Leuanvetotangot - Gorillasports.fi

Huonoja kokemuksia.. Vaikka tanko kestäisi, niin karmit on yksi riesa. Päädyin itse pulttaamaan konsolikannakkeista ja teräsputkesta värkkäämäni tellingin kämpän ainoaan betoniseinään. RUma on (vaikka pinnoitettu neonvihreällä erkalla), mutta halpa (1,5e) ja erittäin toimiva.

Huonoja kokemuksia.. Vaikka tanko kestäisi, niin karmit on yksi riesa. Päädyin itse pulttaamaan konsolikannakkeista ja teräsputkesta värkkäämäni tellingin kämpän ainoaan betoniseinään. RUma on (vaikka pinnoitettu neonvihreällä erkalla), mutta halpa (1,5e) ja erittäin toimiva.

Eihän se ulkonäkö sen tarkotus taida ollakkaan :D mutta en usko että itse pääsen pulttaa mitää vuokrakämpän seiniin, joten se on joko tuo tai sitten aina puistossa käväiseminen. Tosin tuleeha nuo leuat salillakin vedettyä, mutta olisihan se kiva olla mahdollista kotonakin vetää. Lisää mielipiteitä?
Kuvatkin hei olisi tosi arvostettui!

Mulla on tommonen prismasta ostettu karmienväliin lyötävä. Se vaan tahtoo välillä löystyä, kun sen saa pyörittämällä irti tuosta. Muistaa vaan kattoa että on kireällä niin iha hyvä vehje. T: 2 kertaa vetäny otsaan ton tangon

Eihän se ulkonäkö sen tarkotus taida ollakkaan :D mutta en usko että itse pääsen pulttaa mitää vuokrakämpän seiniin, joten se on joko tuo tai sitten aina puistossa käväiseminen. Tosin tuleeha nuo leuat salillakin vedettyä, mutta olisihan se kiva olla mahdollista kotonakin vetää. Lisää mielipiteitä?
Kuvatkin hei olisi tosi arvostettui!

Tuossapa näkkyy kuvakin.. Vähän uus tän nimenomaisen foorumisoftan ja uuden aijaan minikuvasysteemin kanssa, vaikka nörtiksi pitääkin tunnustautua :face:

Tää on myös vuokrakämppä. Tangon tarinaan liittyy ylläällä heikosti näkyvät rappaukset; pulttasin ensin liian ohuesti ja ankkurit korkkas. Jotenka eikun massaa reikiin (reiät oli n. 10 cm halkaisijaltaan), ja uudet röörit alle. Hiotaan ja maalataan sitten joskus, mutta älkää tehkö samaa virhettä.

materiaaliluettelo innokkaille:

2x konsolikannake (kuvassa 800mm, riittäisi kai 400mm myös)
4x kiila-ankkuri 10x100/120 mm
pätkä kierretankoa M8, mieluummin M10
Muutama lukkomutteri
Pätkä teräsputkea, omani putkiurakoitsijalta takavarikoitua DN20 (ulkomitta käteen sopiva 28mm) lämpöjohtoa
seinän ja konsolin välissä pätkät solumuovia, ajatuksena että seinä säästyisi, no.. sehän onnistui noiden 10cm reikien kanssa, mutta laitoin silti.

Helppo tehdä, vaikka meinaskin naapuri tulla silmille kun porasin noita "pieniä" reikiä.. Pitäähän se päästä reenaamaan prkl :rock:

Minulla on tuollainen linkin mukainen monitoimitanko ja toimii kyllä hyvin. Laitetaan sinne karmin yläpuolelle, hyvin on kestäny karmit ja seinä eikä ole tullut tanko alas 78kg elopainolla :) En kuitenkaan laittaisi enää mitään 50 kg lisäpainoa vyölle roikkumaan :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täältä löytyy karmien väliin laitettava, linkin mallia "oviaukkoon", tosin Honkkarista tms. ostettu aikoja sitten.
Maksimeita en tuolla vetele, mutta sarjaa menee lisäpainolla, eli ainakin tuollaisen 105 kg kestää vedellä minun yksilöni sarjaa.

Onko tuossa siis ideana laittaa se oviaukon päälle ( eli niiku ylemmäs siitä ) ruuveilla kiinni?
Ja kun prismasta katsoin niin kyllä se vajaa 50e oli.

Onko tuossa siis ideana laittaa se oviaukon päälle ( eli niiku ylemmäs siitä ) ruuveilla kiinni?
Ja kun prismasta katsoin niin kyllä se vajaa 50e oli.

Sori hannes vastaus, mutta kun en tiedä kelle kysymyksen osoitit:

Mulla ollut kans tuollanen Xtremen oviaukkoon laitettava malli. Se ainakin pyöritettiin kiinni vaan karmeihin. Puristuu karmeihin itsestään pyörittäessä :)

Monitoimitanko laitetaan oviaukon ulkopuolelle, karmin päälle ja kun roikut tangossa niin tanko paina itseään karmia / seinää vasten, eli ei tarvii ruuveja tuokaan ja pysyy kyllä ihan luotettavasti siellä ylhäällä. Seinään tosin saattaa jäädä tangosta jotain jälkiä.

Sori hannes vastaus, mutta kun en tiedä kelle kysymyksen osoitit:

Mulla ollut kans tuollanen Xtremen oviaukkoon laitettava malli. Se ainakin pyöritettiin kiinni vaan karmeihin. Puristuu karmeihin itsestään pyörittäessä :)

Monitoimitanko laitetaan oviaukon ulkopuolelle, karmin päälle ja kun roikut tangossa niin tanko paina itseään karmia / seinää vasten, eli ei tarvii ruuveja tuokaan ja pysyy kyllä ihan luotettavasti siellä ylhäällä. Seinään tosin saattaa jäädä tangosta jotain jälkiä.

Leuanvetotanko oviaukkoon - Gorillasports.fi Tarkoitatko tätä siis, jonka saa ihan pyörittämällä sinne karmeihin ja sielä pysyy kunnes pyörittää toiseen suuntaa ja ottaa pois? Olisi nimittäin tosi kätevä sellanen, mutta tuossa lukee että sisältää ruuvit.. eli kai se sitten käyttääkin niitä?

Leuanvetotanko oviaukkoon - Gorillasports.fi Tarkoitatko tätä siis, jonka saa ihan pyörittämällä sinne karmeihin ja sielä pysyy kunnes pyörittää toiseen suuntaa ja ottaa pois? Olisi nimittäin tosi kätevä sellanen, mutta tuossa lukee että sisältää ruuvit.. eli kai se sitten käyttääkin niitä?

No ainakin aivan samannäköinen oli minullakin tanko (onhan noita tietty erilaisia) mutta siis sä vaan pyöritit noita päitä ni tankoon tuli pituutta. Siihen se sit kiri ittesä karmeihin kiinni ku tarpeeks pyörittää :) kiinni ja noi mustat päät oli sellaset pehmeämmät ni ei rikkonu karmeja. Toki varmaan saa karmistakin läpi meneen jos tarpeeksi pyöritää :) Mut ei välttämättä tarvi asentaa ruuvien kanssa, niinkuin tossa selosteessaki sanoo.

Suositus on et ilman ruuveja 70 kg mutta kestipä kyllä ainaki minut plus 12 kg lisäpainoa ja taisipa siinä raskaammat kaveritki joskus roikkua :D

Ps. Ei sovellu oviaukkoon jossa ei ole karmeja, been there done that :D tuli aika kivannäköstä jälkeä..

Olisko tuo Gorillasportin tanko samanlainen kuin mulla. Eli ruuvilla karmiin kiinni halkaisijaltaan noin 15mm muoviset holkit (oli mukana pakkauksessa), holkit varmistaa ettei tipu vaikka jäisi kiristys vähän löysäksi.

Hui. Niin innoissaan, että pitää varmaan huomenna jo hommata. Tosta hinnasta ollut vähän juttua niin mietin että mistä sellaisen saisi edullisimmin. Tietäiskö kukaan? :D

Noita perustankoja saa kyllä tyyliin prismoista, cittareista urheiluliikkeistä jne.. Minä ostin aikoinaan hong kongin tyylisestä sekatavarakaupasta 10 e hintaan.

Back
Ylös Bottom