Leuanvetoapua kaivataan!

Eli taas tuli vetoa lyötyä jurripäissään..

Haaste kaveri väittää että en saa 20 leukaa pysäytyksillä kesäkuun alkuun mennessa..
panoksena 200€ maine ja kunnia.

Tällä hetkellä kunto on 7 leukaa stopilla, painoa tulen tiputtamaan 6kg joka tapauksessa
siihen kaipaisin neuvoja miten tota kannattaisi ruveta tekemään,

lisänä käsien pitäisi olla siinä kunnossa että pystyy edelleenkin lyömään 5x viikossa ihmisiä/ säkkiä.

kannattaa alkaa säästämään sitä 200 euroa jostain, on esim vlopun selvinpäin tai jotain...:dance: ei kai, saakoot leuanvetoexpertit neuvoa. tiukkaa tulee olemaan

Eihän tuon pitäisi mahdottomuus olla. Mikäli pohjakunto on kohdillaan eikä fyysisiin rajoihin törmätä hyvällä suunnittelulla jopa helppoa. Tsempiiä:thumbs:.

Itse kun olen pari johonkin lihaskuntotesteihin treenanut leuanvetoa niin parhaat tulokset ainakin itsellä ovat tulleet ihan vaan runsaasti leukoja vetelemällä. Joskus yläasteella taisin vedellä joka päivä 3 kertaa maksimit ja sain jostain kymmenen tiekkeiltä tuonne pariinkymmenee joissakin kuukausissa en tiedä oliko ihan optimi treeni mutta itsellä ainakin toimi tuollainen.

20 leukaa stopeilla? Meniskö nää mun leuat läpi vai pitääkö sun olla siinä alhaalla niin, että liike ihan totaalisesti kuolee? Meinaan sit on ihan tappovaikeeta saada se 20 leukaa.

Kato ohjeita täältä http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=79344 :). Taisit kyllä käyä sinne jo jotaan kommenttii pistääski, mut anyways. Onnistuu kyl toi homma, mulla haasteena 2kk 17->30. Vaikuttaa siltä et ei tuota mtn ongelmia. :)

jeps oon noita ketjuja kahlannu aika paljon läpi mut mä en ton kamppailu urheilun takia voi vetää mitään kovinkaan raskaita settejä ei vaikuta kauhean hyvin käsien nopeuteen jos vetelee jotain 300 leukaa paiva :)

itella on jonkinlainen ajatus että vetäis 5x viikko aamuin illoin 2-3kertaa 5 toistoa sitten kun tuntuu hyvältä niin lisätaan toistomäärää aina 1llä ja niin edespäin olisko tollasessa mitään järkeä?
ainakaan tolla ei tuskin menisi paikat kauheeseen lukkoon..

edit: leukoja en ole vetänyt varmaan 2 vuoteen enkä ole oikeastaan ikinä niitä sen enempää tehnytkään..

20 leukaa stopeilla? Meniskö nää mun leuat läpi vai pitääkö sun olla siinä alhaalla niin, että liike ihan totaalisesti kuolee? Meinaan sit on ihan tappovaikeeta saada se 20 leukaa.

Joo liikkeen pitää pysähtyä täysin, tulee olemaan aika kova kyllä mut jos nyt menee se 7 ja painoo lähtee vielä 6kg pois ni kaipa se aika paljon auttaa jo sekin.. + tietty se että en oo tosiaan oikeastaan ikinä vedelly leukoja..

ite uskoisin että johonkin 15 menee aika heittämällä sit voipi alkaa takkuamaan.

edit: mun profiilissa oli painona 92 mut nykyään painoa on 77.

Aikamoisen tavoitteen olet ottanut suhteessa tasoosi. Saat nyt vajaa 1/3 tarvittavasta määrästä, voimien lisääminen 200%:lla ei käy hetkessä missään liikkeessä, varsinkin kun muutakin aktiviteettia on nähtävästi kropalla suoritettavana.

Mutta se siitä manailusta ja omia näkemyksiä:

- kaikki yläkropan harjoitteet menevät leuanvedon ehdoilla (yleisesti harjoitetaan punnertavia lihaksia enemmän suhteessa vetäviin), kevennä punnerrustreenejä ja ota mukaan kiertäjäkalvosinharjoitteet jos ne eivät vielä mukana (olkaniveltä tukevat lihakset, tuovat stabiliteettia suoritukseen)
- mieti heikko kohtasi (onko esim. kyynärvarren koukistajat vahvemmat suhteessa selän puolen olkaniveleen vaikuttaviin lihaksiin vai loppuuko forkuista puhti ) ja sinulle sopivin vetomuoto, yleensä n. hartioiden levyinen vastaote luonnostaan vahvin
- jos et ole valmis karsimaan muksimisesta, niin palautuminen voi tehdä tiukkaa. Ota vetoharjoitukset ennen sparria / pistareita / säkinhakkausta / mitä ikinä lyötkin, keskitä voimasi leukoihin ilman, että vedät itsesi tukkoon (jokaisessa suorituksessa reipas liikenopeus)
- reilu ja oikein toteutettu painonpudotus on ainoa mahdollisuus pitääksesi 200e, varsinkin jos leukoja ennenkin vedelty eli suureen "kehityspiikkiin'" ei ole mahdollisuuksia
- itse lähtisin kehittämään leukoja tilanteessi periaatteella "pieni kerta volyymi useissa satseissa" (lue: lähes joka päivä roikut tangossa, useampaan otteeseen / päivä), kesäkuu voi vaan tulla liian aikaisin pohjakunnon luomiseksi leuanvetoon

Mitään prosenttilukuja en ala antamaan, koska a) niissä ei liikuta mukavuusalueellani b) tiedän tapauksesi vain pintapuolisesti. Leuanveto kehittyy parhaiten vetämällä leukoja, muita liikkeitä ei kohdallasi kylkeen hurjasti tarvitse, työsarjamielessä (apuliikeillekään ei ole kamalasti sijaa, nyrkkeily ajanee osaltaan sitä puolta). Tsemppiä proggikseen, vaikka hieman löisin rahojani kaverisi puolesta. Toivottavasti jaksat meitä pitää ajantasalla, jos projekti on mennäkseen loppuun asti.

Täällä parannettiin leuanvetoa 9-->16 (a' 97kg) noin 1/2vuoden aikavälillä. Saliharjoittelun itsetarkoitus ei ollut pelkästään leuanvetotuloksen parantaminen, joskin siihen pyrittiin muun harjoittelun ohella. Tulos parani luultavimmin a) jättämällä KAIKKI mekaaniset kojeet pois b) lisäämällä radikaalisti leuanvedon kokonaismäärää ja jättämällä apuliikkeitä vähemmäksi (esim. suorat sarjat kyynärvarren koukistajille l. "haboille" ihan minimissään) c) jättämällä sarjoja reilusti vajaaksi ja pitämällä hermostollinen herkkyys, on synti vetää itsensä aina tukkeeseen (kerran kun tuon pahan tavan oppinut hypertrofiaharjoittelusta)

Feikkiedit: hiukka samoja ajatuksia olitkin kirjaillut viime posteissasi esim. aamuin illoin harjoittelusta. Hyvä myös, että 7:n tulos on tullut "pystymetsästä" / ilman suurempaa harjoittelua eli kehityspotentiaalia on enemmän.

Juu tätyy päivitellä tänne miten treenit etenee..
Punttiharjoittelun olen lopettanut täysin pelkästään silloin tällöin normipunnerruksia.

nykyvedossa on selkeä heikko kohta loppuveto puoleen väliin tulee tod rajähtävästi sitten alkaa takkuamaan.

Juu tätyy päivitellä tänne miten treenit etenee..
Punttiharjoittelun olen lopettanut täysin pelkästään silloin tällöin normipunnerruksia.

nykyvedossa on selkeä heikko kohta loppuveto puoleen väliin tulee tod rajähtävästi sitten alkaa takkuamaan.
Eli forkkuja reenaamaan :). Mulla ainakin loppuvaihe käy niihin eniten. Itellä myös 2xviikossa karate ja muuta aerobista, mutta kyllä niitä leukoja silti voi vetää joka päivä n. 100. Mulla toiminu ainaki tää niin että lihakset tottuu siihen rasitukseen ja niitä jaksaa tehä aina vaa paremmin. lepopäiviä vaikka kerran tai 2 viikossa leuanvedosta jos mieli tekee. :). Mulla toiminu näin.

Mulla on loppuveto heikko. Forkut on vahvat suhteessa muuhun kroppaan, ongelmana ilmeisesti heikot olkapäät. Huomaa ihan siitä mikä menee hapoille helpoiten. Ja siis nimen omaan myötäoteleuoissa ongelmana.

Jos tosiaan ilman treeniä menee 7 ja pudotat fiksulla dieetillä 6 kiloa, niin tavoite on oikein sopiva.

Ihan hölmöä puhua jostain 200 % kasvusta, ei toistomääriä voi sillä tavalla suhteuttaa. Pudotat painoa 77 => 71. Jos samaan aikaan saat reilut 10 % lisää voimaa leuanvetoon, niin tavoite menee sillä. Treenaamattomaan liikkeeseen tulee hermoston totutuksen kautta helposti tuon verran. Oletan, että vedit tuon 7 sillä tyylillä, joka kelpaa myös testissä.

Eli ei oo välttämättä paha rasti. Ongelmia voi tulla, jos paino ei putoa helposti tai muut treenit sotkevat liikaa.

Paras treeni on leuanveto koko liikeradalla. Helppoja sarjoja ja paljon. Vedät vaikka aamuisin + noiden boksaustreenien lämmittelyjen yhteydessä. Muusta treenistä väsyneenä ei kannata vedellä. Määrää kannattaa nostaa jaksottain ja välillä pitää helpottaa. Leuanvetoketjussa on asiaa ihan riittämiin.

Unohda tiukat sarjat ja forkkutreenit. Vaihtelua saat sarjojen rytmityksen ja vaikka pienten lisäpainojen kautta. Hapotuksia voi tehdä jaksottain ja etenkin lepopäivien edellä. Vedä niissä mieluummin lyhyitä sarjoja lyhyellä palautuksella, kuin pitkiä tappiin asti pitkillä palautuksilla. Välitesteinä ja lopulliseen valmistautuessa kannattaa kyllä kokeilla myös pitkiä happosarjoja, mutta pidemmillä jaksoilla rankka treeni on turvallisempi rakentaa niitä välttäen.

Joo tosiaan toi 7 vetoa oli stopilla pohjasta ylös sama kaveri hyväksyi ne jonka kanssa veto on lyöty..

Painon pudotuksessa ei tule olemaan mitään ongelmia siitä on kokemusta ja paljon..

Sitten vielä nyt kun aloitin tänään ja vetelin 4x 5 ni kannattaako mun nyt sitten vaikka kuukauden päästä ennemmin vetää 4x10 vai esim 4x6 lisäpainoilla? sillain että kummassakin tapauksessa vedot ovat kevyitä.

edit: on muuten pirun vaikeeta olla vetämättä leukaa koko ajan ku toi tanko roikkuu vieressä :)

Jos tosiaan ilman treeniä menee 7 ja pudotat fiksulla dieetillä 6 kiloa, niin tavoite on oikein sopiva.

Ihan hölmöä puhua jostain 200 % kasvusta, ei toistomääriä voi sillä tavalla suhteuttaa. Pudotat painoa 77 => 71. Jos samaan aikaan saat reilut 10 % lisää voimaa leuanvetoon, niin tavoite menee sillä. Treenaamattomaan liikkeeseen tulee hermoston totutuksen kautta helposti tuon verran. Oletan, että vedit tuon 7 sillä tyylillä, joka kelpaa myös testissä.

Eli ei oo välttämättä paha rasti. Ongelmia voi tulla, jos paino ei putoa helposti tai muut treenit sotkevat liikaa.

Paras treeni on leuanveto koko liikeradalla. Helppoja sarjoja ja paljon. Vedät vaikka aamuisin + noiden boksaustreenien lämmittelyjen yhteydessä. Muusta treenistä väsyneenä ei kannata vedellä. Määrää kannattaa nostaa jaksottain ja välillä pitää helpottaa. Leuanvetoketjussa on asiaa ihan riittämiin.

Unohda tiukat sarjat ja forkkutreenit. Vaihtelua saat sarjojen rytmityksen ja vaikka pienten lisäpainojen kautta. Hapotuksia voi tehdä jaksottain ja etenkin lepopäivien edellä. Vedä niissä mieluummin lyhyitä sarjoja lyhyellä palautuksella, kuin pitkiä tappiin asti pitkillä palautuksilla. Välitesteinä ja lopulliseen valmistautuessa kannattaa kyllä kokeilla myös pitkiä happosarjoja, mutta pidemmillä jaksoilla rankka treeni on turvallisempi rakentaa niitä välttäen.

Juuh, vähän harhaa johtava sinällään käyttämäni prosenttiluku, koska voimantuottohan ei missään nimessä kasva siinä määrin, ainoastaan toistomäärä. Helpoksi rastiksi en silti väitä, jos edelleen boksaillaan antaumuksellisesti. Onneksi tosissaan tapaus on aloittaessaan liki "tabula rasa" eli tyhjä taulu (mitä tulee leuanvetoon :))

Olen myös samaa mieltä, että lisäpainoja kannattaa käyttää, kun on ajanut itseään vähän liikkeeseen. Maksimivoiman (esim. max.4 painoilla x) kasvaessa voimakestävyysominaisuudetkin kasvavat (20 toiston suoritus).

Sterpuska: Saitko nyt jo nyt otettua 4 x 5 leukoja maksimin ollessa 7? Joko olet ottanut 7 todella väsyneenä tai sitten alkaa maitohapot puskemaan epäilyttävän vahvasti viimeisillä toistoilla . Tuskin olet hermostollista sopeutumista saavuttanut vielä parissa päivässä liikkeen suhteen. Vai milloinkas tämän 7 olet vetänyt, kun mittaistte aloituskunnon?

Joo tosiaan toi 7 vetoa oli stopilla pohjasta ylös sama kaveri hyväksyi ne jonka kanssa veto on lyöty..

Painon pudotuksessa ei tule olemaan mitään ongelmia siitä on kokemusta ja paljon..

Sitten vielä nyt kun aloitin tänään ja vetelin 4x 5 ni kannattaako mun nyt sitten vaikka kuukauden päästä ennemmin vetää 4x10 vai esim 4x6 lisäpainoilla? sillain että kummassakin tapauksessa vedot ovat kevyitä.

edit: on muuten pirun vaikeeta olla vetämättä leukaa koko ajan ku toi tanko roikkuu vieressä :)

Kannattaa varmaan lukasta toi leuanveto-tredi. Äläkä heti kysy jto:lta, vaan lue sitä trediä, koska sieltä löytyy jo luultavasti kaikki vastaukset ;-)

toi 7 tuli vedettyä humalassa kaverin luona viikko sitten luultavasti melko monta kiloa painavampana
(ruokaa ja kaljaa).. voi olla että siinä olis tullu vielä 1 lisää jos olis jaksanu panostaa.

ja ton 4x5 vedin pitkillä tauoilla viimeseen sarjaan tuli varmaan liki 10min tauko kävin siinä pesee hampaat ja paskalla :)

josta tulikin mieleen kuinka pitkiä taukoja tossa kannattaisi pitää?

Kannattaa varmaan lukasta toi leuanveto-tredi. Äläkä heti kysy jto:lta, vaan lue sitä trediä, koska sieltä löytyy jo luultavasti kaikki vastaukset ;-)

Luettu on ja ohjelmiakin löyty niin maan pirusti ainut mikä täs askarruttaa on toi lyömispuoli kun se ei saisi tosta kumminkaan kärsiä.

Back
Ylös Bottom