Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

MrBuffet sanoi:
Saattaa olla jotain perää tuossa.Tuntuu tosiaan siltä, että lapojen välissä on lihaa niin paljon,että lavat ottaa yhteen ennen kuin saan rinnan tankoon.
Minulla liikaa lihaa lapojen välissä. :hyper: Mitähän minä oikein ajattelin. :david:Nyt on olo kyllä hyvinkin :nolo: .

jto sanoi:
S. Kivi: ei oo mitään tollasta etukäteen määrättyä rajaa. miks tollai ees pitäs ajatella. mitä kevyempi, sen paremmat edellytykset kiskoo paljon leuoissa. alle 59-kilonen mies on vetänyt leuan, kun hieman isompi (120kg) roikku kropassa kiinni. ei kauheen huono.

Siinähän kannattaisi jo käydä kisaamassa, kun Suomen ennätys on 100 kiloa :)

http://www.sppojat.com/leuanvedon_tulokset.htm

heh... ei oo toi ukko suomalainen, vaan yks kaikkein kovimmista leuanvetäjistä kautta aikain. jasper benincasa tuo googlaamalla jotain kivaa. anyway... leuanveto ON suhteellisen voiman laji. massahirmut ei useinkaan pärjää.

jto sanoi:
heh... ei oo toi ukko suomalainen, vaan yks kaikkein kovimmista leuanvetäjistä kautta aikain. jasper benincasa tuo googlaamalla jotain kivaa. anyway... leuanveto ON suhteellisen voiman laji. massahirmut ei useinkaan pärjää.

Ahh, se kyllä kuulostikin hyvin kovalta tulokselta :)

Mitä muuten noita tuloksia tullut katseltua, niin näyttää hyvin vaikealta päästä lisäpainojen määrässä yli oman painon. SM-kisoissa lähimpänä oli oma paino 82.70 ja lisänä 75.00 kg. 80+ kilon vetäjien omat painot taas olivat lähempänä 100 kiloa, joten jos oman painon verran saa lisäpainoja vedettyä, saa olla jo todella tyytyväinen :worship:

Lueskelin tällaista juttua leuanvedosta: http://www.dragondoor.com/articler/mode3/232/

Siinä mainittiin vetokumien käyttö vastuksena leuanvedossa...onko joku kokeillut?

Mietin mahdollisia kiinnityssysteemejä, varmaan isoon käsipainoon alhaalla ja sitten vyöhön toisessa päässä...

ite käytän kiipeilyköyden pätkää. ei oo liika ohut, pysyy hyvin paikallaan, nopee laittaa ja säätää pituus sekä kestää 2500kg ainakin, joten ei tuu ihan heti raja vastaan siltä puolelta. :D

vetokumit auttaa hyvin mm. siihen loppuvetoon. melkein samoin toimii esim. narun päähän laitettu levypaino, joka nousee maasta vasta puolessa välissä jne.

jto sanoi:
vetokumit auttaa hyvin mm. siihen loppuvetoon. melkein samoin toimii esim. narun päähän laitettu levypaino, joka nousee maasta vasta puolessa välissä jne.
Just loppuvedon kanssa mulla on ongelmia, rintaa en saa kiinni tankoon sitten millään.

Tota naruviritystäkin vois kokeilla, ei ole tullut tollanen mieleenkään.

Tietty jos oikein haluais herättää huomiota salilla, ketjujakin vois käyttää....nilkkoihin vaan kiinni... :D

ketjut toimii samalla periaatteella. eli hyvä homma.

mikä kumma siinä rintaanvedossa on? kuin levee ote sulla on? myötä- vai vastaote? paljonko painat? millä raudalla nousee leuka tangon päälle?

jto sanoi:
ketjut toimii samalla periaatteella. eli hyvä homma.
mikä kumma siinä rintaanvedossa on? kuin levee ote sulla on? myötä- vai vastaote? paljonko painat? millä raudalla nousee leuka tangon päälle?

Mun otteeni on suht kapea myötäote, noin 50-60 cm. Omaa painoa on 85 kg. Ykkösen olen periaatteessa ottanut 30 kilolla, mutta se oli siinä ja siinä oliko se täysi toisto. Sanotaan nyt että 25 kilolla ainakin saan leuan tangon päälle.

Voi olla että käsien (hauisten kai) heikkous on osasyy. Musta ainakin tuntuu että loppuveto tulee suureksi osaksi käsillä. Takaolkapäät pitäisi olla aika hyvässä kunnossa.

myötäotteella ja varsinkin aika kapeella on hankalampaa vetää rintaan asti. siinä on pieni mekaaninen mutta.

tee vastaotteella vetoja kans. tiputa sarjapainoja hetkeks ja keskity vetään joka toisto todella ylös. jopa liiotellen sitä loppua. keskity vetämään se tanko kainaloihin lopussa, ettei tuu liikaa hanskoilla se loppu. uskosin, että kuukaudessa sun vedot on ihan eri näkösiä. vedä se alku aika usein stopista ja keskity kovaan tehoon ylös mennessä.

hth

jto sanoi:
myötäotteella ja varsinkin aika kapeella on hankalampaa vetää rintaan asti. siinä on pieni mekaaninen mutta.

tee vastaotteella vetoja kans. tiputa sarjapainoja hetkeks ja keskity vetään joka toisto todella ylös. jopa liiotellen sitä loppua. keskity vetämään se tanko kainaloihin lopussa, ettei tuu liikaa hanskoilla se loppu. uskosin, että kuukaudessa sun vedot on ihan eri näkösiä. vedä se alku aika usein stopista ja keskity kovaan tehoon ylös mennessä.

hth

Kiitos vinkeistä. Kokeilen ehkä niitä vetokumejakin kun sellaisiakin salilta löytyy.

jto sanoi:
mieluiten en tippuis ollenkaan :) . onneks ei painoa ole enää ton vertaa.
No, kukapa ei pitäisi kymmenistä ellei sadoista metreistä tippumisesta ohuen, mutta vahvan köyden varaan... :rolleyes:

jto sanoi:
:offtopic: kiipeilyköydelle muuten saattaa olla rasittavampaa vaikka vaan 5 metrin pudotus verrattuna vaikkapa 30 metriin.

selitys esimerkiksi täältä:
http://www.southeastclimbing.com/faq/faq_fall_factor.htm
1+x+c=y2+5*2oc=4^4*3(fx2)-xy=f

Olen 9. luokalla... en ole ydinfyysikko :D...

ja mä olen opettaja. en fysiikan :D :D :D . anyway, ei noista naruhommista enempää. ei tärkeetä, koska se oli off topic...

jto sanoi:
ja mä olen opettaja. en fysiikan :D :D :D . anyway, ei noista naruhommista enempää. ei tärkeetä, koska se oli off topic...
No se selittää vähän... kaikki opettajat on niin perhanan viisaita... jton viisauden salat paljastuivat, hän on opettaja :eek:...

hah... ei tartte alkaa kettuileen sieltä junnupuolelta :D. puetaan vaan läpösesti päälle ja ei kiusata muita koulussa hehee.

no niin, menee lässytykseksi ja ohi aiheen niin, että viuhuu. treenejä vaan.

Eli olen välillä tehnyt noita settejä fiilispohjalta... periaatteessa niin että joka toisena päivänä tulee vähän enemmän (100-120) leukoja ja joka toisena vähän vähemmän (40-70)... miltäs tämmöinen aaltotreeni vaikuttaisi? Jos se nyt ei ihmeemmin toimi niin varmaan muutan homman niin, että teen joka päivä ~80 leukaa...

Niin ja kerran 8 päivässä on tommonen bodytyylinen selkäpäivä salilla, jossa pumppailen enimmäkseen soutuja ja kerran kahdessa viikossa leuat lisäpainoilla 3-5*1-5...

:offtopic: Minkäs aineen opettaja muuten olet? Oletko ikinä kantanut oppilaita pulpetteineen luokasta ulos? Joskus luin jostain että tuo suomen vahvin nainen (opettaja) oli joskus näin tehnyt :D...

Back
Ylös Bottom