Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

darvinisti: no selkeestihän tossa ois liika kovaa treeniä ollut, jos vajaiksi jäi muut = runnomalla liikaa. kyseessä kuitenkin maksimivoimaliike sulle vielä. keskittyisin yhden käden leukoihin pelkästään nyt ja muut selkäliikkeet hetkeksi pois. sitten alat vetelemään ykkösiä 5-10 sarjaa päivässä. 2 treenipäivää ja yks lepo. eli vanha virsi. treenaa hieman useemmin, mutta keskity hyvään tekniikkaan ja tehoon. sitten kun ykköset alkaa olla tosi helppoja, lisäilet toistoja. yhtäkään tiukkaa sarjaa et tee kuukauteen. vipa viikko kevyesti ilman treenejä, torstaina kevyttä herättelyä, esim. 3*1*ykl, sit la testi.

pelimijäs: jos 25 menee, ei oo järkee vedellä vitosia. vedä mieluummin 10*5*10 kuin 40*5*op.

jep eli miten pitäis menetellä et yhdenkäden leuat alkais antautumaan? viime kesänä normi leukoja meni 20 nyt 17-18 veikkaisin:( johtuen treenin puutteesta eli miten kannattas lähteä treenaamaan?

hmm.. johtuukohan lienee treenin puutteesta että kyynärpääni kipeytyvät leukoja vedettäessä? tällä hetkellä menee noin 5-6 leukaa vastaotteella, ja vetelen noin 3:n sarjoja aina silloin tällöin pitkin päivää/iltaa.

mr1: yhden käden kevennettyjä variaatioita. se on se paras tapa. treenejä usein, muttei liika tiukkoina.

dwarfer: vetelet myötäotteella? kipeytyykö se mistä?

Tuntuu kyynärpäiden oikeastaan ulko- ja sisäreunassa, ei niinkään itse nivelessä. Ja leukoja vetäessä kipu ei tunnu, mutta kun lopettaa vetämisen niin alkaa jomottamaan noin vajaaksi minuutiksi. Ja jos on edellisenä päivänä vedellyt vaan välittämättä että ne kipeytyvät, niin seuraavana päivänä ne kipeytyvät kaikesta rasituksesta. Myötäotteella vetäessä ne vasta kunnolla kipeytyvätkin. Jos saisin käytettyä leveämpää otetta (nyt jos teen myötäotteella saan n. hartioiden levysellä otteella noin 4-toistoa ja vääntö naama irvessä) ja pidettyä kyynärpäät osoittamassa sivuille ne eivät ehkä "vänkääntyisi" eteenpäin.

Edit. tuntuu samalta kuin penikkatauti, mutta on käsissä ja ei niin voimakas.

kyllähän ne sillon ylirasitusoireilta näin maallikosta tuntuu. kantsis pitää pikkusen paussia ja huidella kuutio buranaa naamaansa viikon verran :) jatkossa vois olla fiksua laittaa kyynärpäät jäihin treenien jälkeen. yksilöllistä tollanen treenivolyymin sieto aina on.

kyllähän niitä löytyy muutamia kymmeniä, jos viitsit selailla tätä ja treenipuolen ykl-threadiä. mm. eritasovedot, staattiset pidot, negat, kirjotuskoneet jne.

jep oisko esimerkiä kevennetyistä versioista?
Kaikista paras ykl treenimenetelmä on mun mielestä eritasoleuat eli toinen käsi 30-50 cm tangon alapuolella. Näin suurin osa vedosta kohdistuu tangossa olevaan käteen ja samalla oppii yhdenkäden vetotekniikkaa. lisäpaino treeni on myös hyvä, mitä enemmän voimaa sen parempi :rolleyes:

ok kiitos vaan neuvoista :worship:
eiköhän se tavote viälä saavuteta:D
yhden käden ylätaljalla on hyvä kokeilla miten kaukana tavoitteesta olet. saan ylätaljasta 75kg ja painoa 73kg, ykl menee melko helposti.
Mun mielestä pitää suunnilleen oman painon verran ylätaljasta vetää että ykl on mahdollinen. 5 leukaa yhdellä kädellä on edelleen mun tavoite, mutta aika pitkä matka siihen vielä on. millaisia lisäpainoenkkoja tän tredin muilla lukijoilla on? Itellä menee tällä hetkellä yks leuka vastaotteella +65 kilolla.

jto

Muutin pikkasen treenijakoa. Nyt on selälle oma päivä. Mitenkäs leukojen kanssa nyt kun kerran viikkoon vetää? Onko otteella väliä. Vedänkö loppuun asti vai helppoja sarjoja paljon?

jos kerta viikkoon leukoja vedät, saa ne olla aika tiukkoja.

eritasoleuoissa pitää sitten olla tarkkana, että nostaa nimenomaan sille ylemmälle kädelle, ettei veto lähte keskelle tai alemman käden puolelle. yhden käden ylätalja kertoo jotain ainakin, jos sen vetää nätisti taakse nojaamatta.

no keskity hartianivelen liikkeeseen. ala-asennossa annat niiden nousta korviin. veto lähtee vetämällä ensin hartianivel alas ja jatkamalla liikettä sitten saman tien käsiä koukistamalla. yläasennossa keskityt siihen, ettei hartiat nouse korviin, vaan ne pysyy alhaalla. lisäksi yläasennossa nostat rintaa pystyyn ja vedät kyynärpäitä taakse, etkä anna selän köyristyä. kyllä se selkä työn tekee.

ON SE VAAN NIIN RASITTAVAA odotella että leuanveto kehittyis,kesäkuusta asti olen vedellyt 2x8-3x3 sarjoja painoa kun on se joku 80kg, VÄHINTÄÄN 2 viikossa.Joku vois pistää kunnon ohjelman jolla saan 10 leukaa rikki ennen joulua kun en itse osaa tehdä ohjelmia tms.Osittain tuntuu vastaotteella tehdessä, että kun jättää"pieneen"koukkuun niin se on vaikeampaa kuin suorille(rasittaa enenmän).Harrastan muuta urheilua 2-3x viikossa+punttisalia 2x viikossa.Rupeaa meinaan kärsivällisyys putoamaan kehityksen osalla suht alaspäin.Jto vaikka joku kehittyis sen 10 leukaa kuukaudessa niin mun osalta tää ei päde...Ja mitään löysäilyä en harrasta.Sarjatauot on 2min.

Ei oo tarkotus suututtaa ketään tällä mutta kun ei kehity vaikka reenais niin siinä menee hermo...

hurjan kirjallisesta ulosannista huolimatta sain suhteellisen hyvin selvää tekstistä ;)
mitä tarkotat 2*8-3*3:lla???

Back
Ylös Bottom