Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

säteilyt on yleensä hermojuttuja. saattaa joku paikka hieman oll pinteessä. kokeilepas nostaa kädet vaakasuoraan sivulle kyynärpäät niin lukkoon kuin menee. sitten taivutat sormet alaspäin ja kämmenet ulospäin. pitäs tuntua olkavarren sisäsivulla. venyttää hermoa siis. älä tee liikaa, mutta voit kevyesti pyöritellä kättä siellä sivulla ja antaa hermolle liikettä. auttanut monilla, myös mulla. toki muitakin syitä on, mm. treenin monotonisuus.

heh... meneepä hifistelyksi. mulla kyllä pää on aika samassa paikassa aina. niskojen jumeihin auttaa rentouttelu ja hieronta.

Aika turhaa nostaa veto- tai punnerrusliikettä toisen edelle. Kumpiakin tarvitaan aivan yhtä paljon. Molemmat yksistään tehtyinä johtavat vain lihasepätasapainoon. Itsellä muuten liikkuu isompi määrä massaa leuoissa kuin penkissä, tämän perusteella voisi melkein pyörtää tuossa aiemmin kirjoittamani ja väittää leukaa paremmaksi voima-/massaliikkeeksi. Liikeratakin lienee on pidempi leuoissa.

säteilyt on yleensä hermojuttuja. saattaa joku paikka hieman oll pinteessä. kokeilepas nostaa kädet vaakasuoraan sivulle kyynärpäät niin lukkoon kuin menee. sitten taivutat sormet alaspäin ja kämmenet ulospäin. pitäs tuntua olkavarren sisäsivulla. venyttää hermoa siis. älä tee liikaa, mutta voit kevyesti pyöritellä kättä siellä sivulla ja antaa hermolle liikettä. auttanut monilla, myös mulla. toki muitakin syitä on, mm. treenin monotonisuus.
Tää ei oikein tunnu auttavan, kun se kipeä hermo on siellä toisella puolella. Siis olkavarren ulkosivulla. Miten sitä venytystä saisi tuntumaan siellä? Olen yrittänyt väännellä ja käännellä, turhaan.

no yleensä hermomanipuloinnit ei oo nettietsivien juttuja, joten jos se paha on, mee asianmukaselle lekurille.

Veto/punnerrus-väittelyyn: tietty leuanvedon tapaista liikettä voi vähän todennäköisemmin tarvita tosielämässä kuin (tasa)penkkipunnerrusta. Paitsi jos on jäänyt auton alle ja se tarvii punnertaa pois. :D

Mullakin on leuat kyllä suhteessa penkkiä edellä: tänään vedin leukoja 2 x 25 kg, oma paino 83 = 2 x 108. Ja penkin maksimi tällä hetkellä alle 110, hyvä jos 100 tulee.

lopettakaa toi naurettava ja totaalihyödytön vertailu joidenkin täysin eri liikkeiden paremmuudesta. voi herran tähären, mitä soopaa!!!!! tää on leuanveto-threadi, joten pitäkää se asiassa. :curs: :curs:

normin on paree olla naispuolinen... ihana mä kyllä oon voittopuolisesti aina...

:D

Uutta kysymystä pukkaa: Mulla oli tämä parin kuukauden tavoite (8vk siis)
- 4*6*22,5 ja
- 6*2*30
Ja ensi viikko olis siis testiviikko, kumpaakaan sarjaa en ole vielä tohtinut yrittää, koska tuntuu että paikat repiää ainakin ton 30 kanssa.

Kannaattaako ottaa ensi viikko kevyenä viikkona ja tehdä vaikka vain kevyt herättely tossa To ja La kokeilla jompaa kumpaa tavoitesarjaa ja ensi viikolla hieman samalla tavalla, kokeillen toista noista?

Jotain mahkuja noitten sarjojen tekemiseen tällasilla työsarjoilla?
- 4*3-5*25, 6*25 (hyvin pitkän lepotauon jälkeen, samana päivänä silti)
- 4*6*20
- 6*2*27,5
- 4*4*22,5

kevyt viikko, herättely ja testissä ykkösillä ylös maksimiin esim.
2*4*omap.
2*10
1*15
1*20
1*25
1*32... jne

sitten siitä 10kg pois ja 5-10 minsan päästä toistomaksimi. sitten omalla painolla toistomaksimi 10 minuutin päästä.

lopettakaa toi naurettava ja totaalihyödytön vertailu joidenkin täysin eri liikkeiden paremmuudesta. voi herran tähären, mitä soopaa!!!!! tää on leuanveto-threadi, joten pitäkää se asiassa. :curs: :curs:
Juu juu. Toivottavasti emännän päänsärky pian loppuu. ;)

tepesiltä näennäishumoristinen, mutta typerä kommentti, mikä voi mun kavereilta kuultuna olla hyvää läppää, mutta käsittääkseni sä et ole sitä jengiä. mun ärähdys johtu kyllä ihan asiasta, eikä siinä kenenkään päänsäryt oo kyseessä "heh heh". alkaa vaan hieman jyrsimään kohtuullistenkin juttujen tason lasku täällä. pitänee siirtyä ihan muihin foorumeihin tätä menoa.

...alkaa vaan hieman jyrsimään kohtuullistenkin juttujen tason lasku täällä. pitänee siirtyä ihan muihin foorumeihin tätä menoa.

Muista vaan ensin kertoa minne olet menossa, niin me ketkä oikeasti kaipaamme neuvoja tiedämme seurata, kuin hai laivaa.

Tänään sain testissä 15 leukaa, mikä tarkoittaa 10 enemmän kuin pari kuukautta sitten. Siitä kiitos ja :worship: .

Tää ei oikein tunnu auttavan, kun se kipeä hermo on siellä toisella puolella. Siis olkavarren ulkosivulla. Miten sitä venytystä saisi tuntumaan siellä? Olen yrittänyt väännellä ja käännellä, turhaan.

mee hierojalle? ei välttämättä mikään venyttely tommoseen auta....

e: totaalilepo auttaa vähän, mutta varmimmin noista pääsee eroon asiantuntevalla hierojalla vieraillessa...

no kylläpä ne muutkin neuvoa osaa, ei sillä. "hait ei oo kivoja. ihan ilkeitä ovat. delfiinit ei oo ilkeitä ollenkaan!", sanoo mun 3v poika :D

mukava, että on tullu kehitystä pikku-pekalle. kannattaa ehdottomasti ottaa lisäpainot mukaan ja tehdä 2-3 treeniä viikossa niillä ja saman verran omalla painolla. riippuu tietysti haluutko ykköstä ylös vai pelkästään toistomaksimia omalla painolla.

Tilanne on nyt tämä: mulla oli pitkän aikaa taukoa treenaamisesta oleellisista ja epäolennaisista syistä, ja nyt viimeviikot taas. No, kehitystä on tullut sen verran että yhden leuan saan ihan pohjilta asti :). Jee! Ennen tilanne oli siis se etten saanut yhtään. Nyt vain tilanne on se, ettei tuon yhden toiston jälkeen nouse yhtäkään ja tähän ollaan jumiuduttu.

Neuvot kokeneemmilta olisivat nyt kultaakin kalliimpia. En osoita viestiä yksinomaa jto:lle, koska en näe hänen yksiselitteisenä velvollisuutenaan vastailla jokaisen kaltaiseni jantterin viesteihin...

Tehdään tämä jto:lle helpoksi. jto kirjoitti: no jos jotain tiettyä liikettä haluaa treenata, kannattaa ehdottomasti sitten keskittyä siihen. tee helpotettuja, avustrettuja versioita tai osia. pikkuhiljaa opit sen homman ja voimaa tulee.

Back
Ylös Bottom