Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

suunnittelin tässä itselleni tälläistä leuanveto-ohjelmaa viideksi viikoksi:

1. vko: 3*(3*3*op) ja 5*(3*3*op) yht. 27kpl ja 45 kpl
2. vko: 4*(3*4*op) ja 5*(3*4*op) yht. 48kpl ja 60kpl
3. vko: 5*(4*4*op) ja 5*(3*5*op) yht. 80kpl ja 75kpl
4. vko: 5*(3,4,5,6*op) ja 2*(3*3*op) yht. 90kpl ja 18kpl
5. vko: testi: max*op

ohjelman on melkein suora kopio tästä tredistä löydetystä jto:n ohjelmasta,muutin vain hieman toistomääriä.mitäs mieltä olet jto? leuanvetomaksimini on 7 toistoa.ajattelin tehdä tätä ohjelmaa nyt tuon viisi viikkoa ja sen jälkeen kun toistot toivottavasti ovat nousseet hieman, ottaisin lisäpainot ja joitain muita apuja käyttöön.

Ite oon taas kerran aivan lovena leukojen vetelyyn :D

Oon nyt tässä muutaman viikon reenaillu aika jänskällä reeni ohjelmalla:
Reeni a) lisäpainoilla, toistot siinä 1-5
reeni b) pyramiidi 1+2+3+4+5+... niin pitkälle ku menee

+ aina kun meen suihkuun illalla teen niin monta leukaa kuin menee :D

Katotaan miten lähtee kulkemaan..

Myös minä olen tällä hetkellä innostunut tästä maksimitoistojen nostosta. Tarkoitus olisi kuitenkin treenata hauiksia erikseen leuanvedon lisäksi, koska kokemuksesta olen huomannut että hauiksien voimatasot laskee mulla jos jättää treenamatta. Tällä hetkellä kaksijakoisella treenaan ja tänään olisi vetävät vuorossa eli millaista leuanvedon toistomaksimia korottavaa treeniä kannattaisi tehdä? Päivän mittaan voin vedellä milloin vain (paitsi kouluaikana) kun on tanko tossa lähellä. Ja hirveesti en haluaisi verottaa habatreenistä :david:

Eilen meni 5cm vaille 17. Pari viikkoa aiemmin ja neljä kiloa kevyempänä meni saman verran. Niin joo ja tavoitteena olis nyt aluks ainakin 20 toistoa. Sitten kun olen sen saanut niin vois taas pistää 10 lisää tavoitteeks..;)

Viimeksi muokattu:
Eilen meni 5cm vaille 17. Pari viikkoa aiemmin ja neljä kiloa kevyempänä meni saman verran. Niin joo ja tavoitteena olis nyt aluks ainakin 20 toistoa. Sitten kun olen sen saanut niin vois taas pistää 10 lisää tavoitteeks..;)
lisäpainot käyttöön, älä vedä sarjoja ihan loppuun asti, vaan varaa muutama toisto (2-3) ja sarjoja vois olla 6-10 per päivä, pariin kuukauteen et tee tiukkoja sarjoja. tos vaihees kannattaa ehdottomasti kehittää nimenomaan voimaominaisuuksia, voimakestävyysjakson voi sitte lykätä sinne voimajakson perään. mutta ettei ihan lisäpainoilla junnaamiseen mene nii vetele sillon tällön myös omalla painolla, hyvää vaihtelua treeniin ja mielenkiinto säilyy. Tässä muutama leuanvetovariaatio, by jto.

- sternum-leuat: vedä tanko ylävatsaan/rintalastan alaosaan taaksepäin
nojaten

- kirjoituskoneet: nostat toiseen käteen ja kuljetat leuan toiseen, sitten alas.

- vuorotellen nosto kumpaankin, mitä leveämpi, sen vaikeampi, sama
edellisessä.

- pyyhkeessä/köydessä vedot - niskantaakse vedot. vastaotteella mainio
hauisliike.

- eritasovedot vasta, neutraali ja myötä otteilla.

- voimaveto: leuanveto + tangon päälle jatkaen dippinä, myös renkailla.

- leveä vastaote. hyvä hauisliike.

- leuat jalat suorina edessä.

- frenchies eli ranskalaiset: stoppi seuraavissa kyynärkulmissa: 135, 90, 60 eli
lähes alhaalla, puolessa välissä ja ylhäällä. lukituksen kesto kunnosta
riippuen 3-10" per kohta.

- yhden käden vedot helpotettuna, toinen käsi avustaa ranteesta,
kyynärtaipeesta, hauiksesta tai olkapäästä.

- yhden käden veto apukäden avustaessa sormella: keskisormi, nimetön,
etusormi, pikkusormi on vahvuusjärjestys.

- myötäote- ja eritasoleuat pienistä puulistoista

- yhden käden isometriset eli staattiset lukot eri nivelkulmissa

- kädet irti: kahden käden raju veto ja irroitus. napataan tangosta kiinni
alastulovaiheessa.

- kahden käden veto, yhden käden hidas ja hallittu lasku. eksentrisen eli
negatiivisen painotus

tsemmpiä treeneihin :whip:

yks parhaista keinoista lisätä toistomaksimia on alkaa vetämään enemmän leukoja kokonaisvolyymiä ajatellen. eli vetelet 8-12 sarjoja 10-20 päivässä 4-7 pvänä viikossa. osa päivistä lisäpainolla. joka neljäs vko kevyesti sisältäen yhen herättelytreenin esim. torstaina. sitten toistomaksimitesti lauantaina.

- pyyhkeessä/köydessä vedot - niskantaakse vedot. vastaotteella mainio
hauisliike.
- eritasovedot vasta, neutraali ja myötä otteilla.
Nuo pyyhkeellä vedot ovat hyviä, itse tulee tehtyä seuraavasti.

Pieni käsipyyhe tangon ympäri, siitä toisella kädellä kiinni, toinen käsi normaalisti tangossa. Sitten 3-5 leukaa kevyesti. Noin vartti taukoa ja uudestaan käsiä vaihtaen.

Tai tuli tehtyä, pitkä (parin vuoden) tauko tuli leuanvetoihin. Eilen tuli testattua ja kädet kestää taas. Jopa kolme leukaa tuli, no siitä on hyvä aloittaa.
Vanha pohja alla, niin kymppi tullee jo ensi viikolla. Jos kuun lopussa menisi
20, niin sitten voisi jatkaa enemmän voimapainotteisesti.

"voimaveto: leuanveto + tangon päälle jatkaen dippinä, myös renkailla"

Tää liike jotenki hämää mua, suurimmaksi määrin, koska en saa sitä tehtyä :D Onks tossa joku teku, vai puuttuuko voimaa ? Luulin että lisäpaino leuka 60kilolla riittäs, mutta ei tuu mitään ..

Tää liike jotenki hämää mua, suurimmaksi määrin, koska en saa sitä tehtyä :D Onks tossa joku teku, vai puuttuuko voimaa ? Luulin että lisäpaino leuka 60kilolla riittäs, mutta ei tuu mitään ..

Ainakin renkailla siinä on semmonen, että otetaan ns. "Yläote", oli käännetää rannetta ylöspäin, renkaita siis enemmän kämmenelle, sitten kun ollaan vedetty se leuka, kyynärpäät nopeesti ylös ja renkaat tonne kainaloitten luokse, ja siitä sitten dippi.

Joskus hyvänä päivänä saanut. Vaikea sanoa tuosta lisäpainosta. Silloin kun sain niin myötäotteella vedin kolmosia 120kg:lla (ylätalja). Vyötä ei ollut silloin käytössä, mutta suurinpiirtein oma paino olisi mennyt.
Treenasin silloin lähes pelkästään omalla painolla, nuo nopeat reilusti yli tangon menevät toivat hieman lisää kuormitusta.

Saatko tehtyä erittäin rentoja/nopeita kolmosia reilusti tangon yli myötäotteella? Kolmen vedon jälkeen ainakin itsellä vauhti laski, joten jätin tuohon. Ja kroppa ei sitten heilu, nopeuttaa paljon noita vetoja kun kroppa menee suoraan ylös/alas.

Lisäys: Tuon vedon jälkeen napa oli tangon kohdalla, joten tuo dippi tuohon loppuun oli lähinnä kevyt loppuojennus.

tuo voimaveto vaatii pirusti räjähtävää voimaa, jos muutaman vetäsee nii vois sanoa että kunnos on.
ite en saa enkä taida ruveta harjottelemaankaan ko. liikettä
:)

Kiitti vinkeistä! Huomenna vois aloittaa tekeen 10*9 sarjoilla pitkin päivää. Vetäis vaikka joka toinen päivä lisäpainoilla 10*5 ja siitä sit ylöspäin sarjoissa toistot+lisäpainot.
Niin vielä kysyisin kun mulla napsuu vasen olkapää ikävästi jos otan liian leveältä että voiko asialle tehdä mitään? Käytännössä tämä estää leveän myötä(ja vasta-)otteella vetämisen. Onko vain lihasjäykkyyttä? Se tuntuu jotenkin ikävältä jokatapauksessa..

Tai tuli tehtyä, pitkä (parin vuoden) tauko tuli leuanvetoihin. Eilen tuli testattua ja kädet kestää taas. Jopa kolme leukaa tuli, no siitä on hyvä aloittaa.
Vanha pohja alla, niin kymppi tullee jo ensi viikolla. Jos kuun lopussa menisi
20, niin sitten voisi jatkaa enemmän voimapainotteisesti.

Hyvin auttoi pienet herättelyt, ehkä kymmenen kolmosta tein vuorokauden aikana. Pitänee nostaa tavoitetta kun äsken meni jo 13. Odotin jotakin 6-7, mutta jatkoin kun näytti kulkevan.

Noista olkapäävaivoista, omani olen saanut kuntoon keppiä/sählymailaa ym. pyörittämällä suorin käsin pään yli edestä taakse, noin 50 toistoa kerran päivässä.
(tämä vinkki mainittu jossakin olkapää-säikeessä)

tuo voimaveto vaatii pirusti räjähtävää voimaa, jos muutaman vetäsee nii vois sanoa että kunnos on.
ite en saa enkä taida ruveta harjottelemaankaan ko. liikettä
:)
Ei se niin vaikea liike ole oikeastaan. Vastaotteella lähtö alhaalta niin sitten saa kyllä jo tempasta aika kovaa. :D

leuanvetäjien kannattaa pitää runsaasti kiertäjäkalvosinliikkeitä mukana, ettei paikat mee rikki. varsinkin, jos alaosassa on runsaasti dynaamisuutta.

Eilen alottelin leuanveto-ohjelmaa. Tempasin 10*6 5kg:en lisäpainoilla. Kahdeksannen sarjan jälkeen tuli vähän jäykkyyttä kehiin mutta ei mitään vakavaa. Eikä haitannut hirveästi vetävien treeniä tänään. 10*9*omapaino tänään. Ei kyllä mahda tuolle napsumiselle mitään, kokeilin ylätaljaa myötäotteella kevyillä painoilla ja narskumista kuului olkapäästä, ei taida olla mun liike?

Back
Ylös Bottom