Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

oon hurahtanu täydellisesti tohon leuanvetoon, ja tavoitteenahan on se yhden käden leuka, ja toistomaksimi tietty kehittyy siinä samassa(?)
3 kertaa viikossa treeni varmaan riittäis tohon ykl:ään mutta saako enemmänki viikos sitä harjotella? meinaan että rassaako liikaa selkää? kun kiipeilen köydeski aika usein

...meillon iskän kans kova kisa, meinaa muka saada sen mua ennemmin :D:)

köysikiipeily rassaa samoja lihaksia aikalailla, jos esim. kiipee kahta vierekkäistä köyttä. joka tapauksessa usein ja iisimmin on nopeempi tie kuin kerta viikkon täysillä. tee osaharjoitteita ja pidä niissä toistot 5-8 välillä kuitenkin jättäen varaa.

...isäs otti yhteyttä ja treenaa nyt mun salaisella ohjelmalla..sulla ei oo jakoja :D

Leuanveto on kyllä sinänsä mielenkiintoinen taiteenlaji. Vahva perusliike johon ei sen kummempia vempaimia tarvita kuin tanko/joku mistä roikuskella. Itsekkin aloin treenaamaan leuanvetoa ihan kokeilumielessä muun treenin ohella. Ekat kokeilut pitkästä aikaan oli luokkaa 15 toistoa. N. 3kk treenailun jälkeen pohjaksi tuli 39 toistoa (joista pari viimeistä ei ihan puhtaan toiston rajoissa, mutta leuka kuitenkin ylitangon) :) Yhden käden leuka olisi kyllä kova, muttei ihan mahdoton tavoite. Paljon se kyllä vaatii ennen kuin saa sen menemään! Nooh ei muuta kuin treeeeeniä :rock:

Mulla ois tavoittena pystyä vetämään edes se yksi leuka :nolo:
Mut ku se yks ei mene niin miten sitä oikeen sitte reenaa?!?!?! Auttakkee!
Ohjelmaan kuulu kyl ne perus ylätalja eteen, alatalja yms... Mut toi leuanveto kuulemma kasvattaa selkää ihan erilailla ku mikään muu ja ois ihan loisto juttu. Mutta mutta....

hyppää tankoon ja laske ittes rauhallisesti alas. tee 3-5 toiston sarjoja, kunhan pysyy hyvin kontrollissa. voit pysäyttää 1-3 sekaksi ylhäällä ja parissa paikassa alaspäin tullessa. tämmösiä sarjoja joka treenissä eli semmonen 3-4 krt/vko. sarjoja yhteensä per treeni 5-8. jossain vaiheessa huomaat, että kas, nouseekin aika helpolla.

Beeibe, tsekkaa tämä: http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=51

Tee alkuun ton artikkelin ohjeiden numero 1, 2 ja 3 mukaisia juttuja (eli nro 3 on juuri noi jto:n mainitsemat negatiiviset toistot, eli pelkät laskut). Eipä aikaakaan, niin saat kunnollisen Ihan Oikean leuan vedettyä. :thumbs:

Eräälle aloittelevalle kaverille (saa nippanappa hirveellä pinnistyksellä 1-3 toiston sarjoja tehtyä) sanoin, että tekee muuten normileukoja, mutta kun/jos ei mene, niin negoja ja laskee kaksi sellaista yhdeksi normileuaksi.

:D joo mestäri olen ja kaikkein vahvin sekä kaunein hehehee... eiköhän noi leuatkin nyt oo ihan tavallista treenitietoa vaan. noi spesiaaliliikkeet on osaksi mm. kiipeilijöiden lajitreeneistä.

Kiitoksia vinkeistä! Eiköhän sitä syyskuun alkuun mennessä kykene ittensä nostaan :b Onha se jo itsesuojelun kannalta yleishyödyllinen kykeneminen *virn* :D (jos vaikka meinaa tipahtaa sillalta ja saa just reunasta kiinni) :O

Joo hyvähän sun on esa67 nauraa, mutta jos tulisit mua vastaan niin saisit niin pahasti leipää, että nauru loppuisi lyhyeen. :hyper:

MOI! olen Mr.Pink ja ( niin tottakuin se onkin ) mä vedän teitä lättyyn! en ole trolli, tykkään vaan uhota netissä. Sikshän mä täällä uhoon koska en jaksa vaa "piestä" kaikkia. oon siististi cool eikä mulla oo mitää ongelmia muutenkaan. metsästän oravii täällä korvessa ja syön niitä ihan vaa offtopiccina koska luin täältä pakkiksesta että niissä on protskuu. tosimieshän ei ruuasta välitä mitä syö mut mä nyt en ookkaa tosi mies ku mä vaa vedän lättyy.

e: tule myös leipoo mua, mun koiraa, sekä naapurin seppoo koska nekin nauraa sulle!

Olen yrittänyt saada jotain järkeä mun leuanvetoon ja tuli selailtua tämä thredikin läpi eikä tämä ongelma nyt sen kummemmaksi muuttunut. Jospa joku voisi vähän jeesata.

Tilanne on siis tämä:
Leukoja (leveällä myötäotteella) menee tällä hetkellä omalla painolla n. 15.
10kg lisäpainoilla menee 6 toistoa (kokeilin tänään ensimmäistä kertaa lisäpainoilla)
Ennen vedin leukoja vain selkäreenin alkuun mutta nyt muutaman viikon ajan olen vetänyt 3-4 sarjaa jokaisen reenin alussa (eli ma,ke ja pe). Sarjojen pituudet ovat olleet 6-10 toistoa ja nyt pitäisi jo pikku hiljaa ruveta vetämään lisäpainoilla, että tulisi jotain kehitystäkin.
Montako sarjaa ja miten pitkiä kannattaisi tehdä? Kannattaako tehdä aina alkuun pari sarjaa omalla painolla lämmittelyksi vai heti ekasta sarjasta lisäpainot mukaan?

mikä ihmeen provo :jahas:
lopettakaa toi pelleily ja keskittykää asiaan. pilaatte vaan suht hyvin threadin. tollasesta sähläämisestä ei oo kellekään hyötyä.

mxm... lisäpainoja kannattaa ehdottomasti viljellä jatkuvasti. teeppäs sillai, että vedät leukoja pitkin muuta treeniä. sarja siellä, toinen täällä. osa lisäpainoilla, osa omalla painolla. hypoteettinen esimerkki:
- leuat 2*8*op
- penkki
- leuat 2*5*10
- vinopenkki
- leuat 2*10*op
- vipunostot
- leuat 2*5*10
- ranskalainen
- leuat 2*8*op

tossa tulis jo 10 sarjaa kohtuullisia leukasarjoja. älä vedä niitä kovin tiukkoina, koska leuat ottaa, yllätys kyllä, myös ojentajiin ja saattavat häiritä penkkitreeniä. eli toi oli vaan esimerkki. sarjoja voi olla 5-30... eli ei oikeestaan mitään ylärajaa. sillon tällön vedät aina sarjan, joko romulla tai ilman ja ikäänkuin puolihuolimattomasti keskittyen rytmiin kuitenkin. toistoja ja painoa lisää aina kun tuntuu liika helpolta.

Mitä voisi käyttää lisäpainona? Käykö silleen jos pistää repun täyteen jotain tavaraa ja pistää sen siihen vatsan eteen roikkumaan? Ja mitäköhän se tavara voisi olla?

jos kotona vetelit ni kirjat toimivat painona hyvin. oikeastaan mikä vaan käy missä on painoa. salilla painonnostovyö ja kettinkiä ja kettinkiin levypainoja.

Back
Ylös Bottom