Leuanveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cuscus
  • Aloitettu Aloitettu
Yläselkäpäivänä on ollut nyt tarkoitus tehdä leveitä leukoja myötäotteella, mutta vasemman käden sivuun olkavarteen käy välillä todella kipeasti ylösmeno vaiheessa. Kapealla (hartioiden levyinen) vastaotteella ei ole koskaan ollut tälläisiä ongelmia. Vääntyykö siinä leveässä asennossa vaan kädet liian luonnottomaan asentoon minun fysiikalleni, vai onko tuo vain jokin ohimenevä vaiva?

Miten sitten on osittaisten leuanvetojen järkevyyden kanssa, kun tuntuu muuten, että hauikset väsyvän paljon ennen selkää? Eli ei mennä ihan alas asti, vaan säilytetään reiluhko kulma käsissä. Sellainen käsitys minulla on ollut, että hauikset joutuisivat eniten työskentelemään siinä vedon alkuvaiheessa, kun kädet on suorana, joten vaikuttaisi loogiselta välttää sitä selkäpäivänä.

Itselläni ainankin on niin, että tuo myötäotteella tehty leuka rasittaa niveliä ihan hemmetisti. Sama on monella kaverilla ylösmenovaiheessa alkaa sellainen hermoton tärinä ja itselläni tuntuu olkapäissä(ja minä menin noiden tekemispäivän jälkeen uimaan rintauintia, olkapää on ollut p*skana jo pitempään sen takia). :eek:

Oletan että teet liikkeen suoralla tangolla? Oletko kokeillut vetää leukoja sellasessa rekissä missä on handujen kohdissa taitokset alaspain ... samaan tyyliin kuin leveässä tangossa, taljassa. (voi herranjestas kun meni epäselväksi..)

Originally posted by aPache
Oletan että teet liikkeen suoralla tangolla? Oletko kokeillut vetää leukoja sellasessa rekissä missä on handujen kohdissa taitokset alaspain ... samaan tyyliin kuin leveässä tangossa, taljassa. (voi herranjestas kun meni epäselväksi..)

Suoralla tangolla yksinkertaisesti siitä syystä, kun muunlaisia en ole vielä nähnyt missään :)

Lisäpainoleuat vastaotteella on selkäliikkeiden aatelia. Mitä haittaa siitä on että samalla liikkeellä tulee hyvin treenattua hauiksia, vatsoja ja takaolkapäitäkin? Täytyy häveten myöntää että teen noi remmien kanssa, ilman niitä sais forkutkin kunnolla löylyä.

Originally posted by blaza
Jatkokyssäri: Missä kohtaa selkätreeniänne teette leuanvedon? Ekana? Vikana? ....
Ekana liikkeenä. Nykyisessä ohjelmassa ensimmäisenä liikkeenä myös olkap., kädet -päivänä. Normaalin selkäpäivän lisäksi.

Antaa hyvän sykäyksen treenin alkuun, koska tuo on raskaimpia liikkeitä mitä teen, kyykky vaan kovempi. Tuossa liikkeessä on pakko rutinoitua kovalla kädellä, eikä minkäänlainen laiskottelu ko. liikkeessä ainakaan mulle ole mahdollista.

Leuanveto ei tee mulle sellasta kauheeta oloo, kuten kyykky tekee, joten senkin valossa hyvä liike tehdä ensimmäisenä.

Originally posted by blaza
Jatkokyssäri: Missä kohtaa selkätreeniänne teette leuanvedon? Ekana? Vikana? ....
Ekana liikkeenä. Nykyisessä ohjelmassa ensimmäisenä liikkeenä myös olkap., kädet -päivänä. Normaalin selkäpäivän lisäksi.

Antaa hyvän sykäyksen treenin alkuun, koska tuo on raskaimpia liikkeitä mitä teen, kyykky vaan kovempi. Tuossa liikkeessä on pakko rutinoitua kovalla kädellä, eikä minkäänlainen laiskottelu ko. liikkeessä ainakaan mulle ole mahdollista.

Leuanveto ei tee mulle sellasta kauheeta oloo, kuten kyykky tekee, joten senkin valossa hyvä liike tehdä ensimmäisenä.

Back
Ylös Bottom