Leuanveto rintaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itselläni on ollut leuanveto noin puolivuotta ohjelmassa. Olen tehnyt sitä perinteiseen tyyliin, mutta olen kuullut että sen voisi tehdä myös vetämällä vedon rintaan samalla lapaluut yhteen. Onko kenelläkään kokemusta tästä ns. uudesta tyylistä. Vai jatkanko perinteisten leukojen tekoa...???

Eiköhän toi viimeinen rutistus (tanko rintaan, lavat yhteen) tehosta vielä treenin menemistä perille juuri sinne minne pitääkin eli selkään. Itse teen ylätaljan juuri noin, mutta leuanvedosta tuohon tyyliin saa vain uneksia.. :itku:

Originally posted by s_someone_o
Itselläni on ollut leuanveto noin puolivuotta ohjelmassa. Olen tehnyt sitä perinteiseen tyyliin, mutta olen kuullut että sen voisi tehdä myös vetämällä vedon rintaan samalla lapaluut yhteen. Onko kenelläkään kokemusta tästä ns. uudesta tyylistä. Vai jatkanko perinteisten leukojen tekoa...???

Mikäli tarkoitat perinteisellä tyylillä sitä että nostat vedossa vain leuan tangon yläpuolelle,niin tuskinpa sekään treeni hukkaan menee.

Kuitenkin olen itse havainnut tuon "rintaan asti vetämisen" ERITTÄIN paljon tehokkammaksi liikkeksi.
Voimaahan se vaatii,mutta kannattaa rykiä vaan niin siitä se lähtee.
Parempi 1 kun ei yhtään.

:thumbs:

Olen tehnyt ja on hyvä liike. Jaksaa tehdä noin puolet siitä toistomäärästä, mitä ns. normaalilla liikeradan pituudella (tanko nippanappa leuan alapuolelle). Teen nykyään leuanvetoreenin niin, että ensin. leveällä vastaotteella ja neutraalilla otteella lisäpainoilla n. 25-30 toistoa (sarjoja yleensä 4 tai 5), sitten pari nopeaa sarjaa (toistoja keskimäärin 5) ns. perinteisellä leuanveto-otteella (eli taitaa olla myötäote, kämmenet naamaan päin, kädet suht kapeella) ja tanko rintaan asti.

rintaanveto on hyvä liike, suosittelen. kannattaa kokeilla tuosta jatkoa voimasuuntaan eli vetää tanko ylävatsaan ja kun voimaa tulee lisää, napaan. noissa tietenkin nojataan jo runsaasti taaksepäin. äärimmäisen kovia, mutta älyttömän tehokkaita voimanlisääjiä ja kasaavat pattiakin kohtuullisen törkeesti. etuvaaka taitaa liikkeen voimistelutermi olla...

näinpähän joskus jollain videolla, kun joku kiipeilijä veti ensin myötäotteella yhden käden leuan ja väänsi sitten sen tangon tonne napaan roikkuen vaakasuorassa pari sekkaa... sietämätöntä... :D

Onko tässä rintaanvedossa mitään tiettya tekniikkaa? Kokeilin kun siirsin kotona tangon uuten paikkaan että voi vetää ilman että osuu pää kattoon, mutta tuntui että kyynerpäihin tulee turhan paljon rasitusta, vähän ikävältä tuntui, tosin en ihan rintaa saanut tankoon kiinni, jäin noin 5-10 senttiä. Leuanveto toistot maxit on siinä 12-14 paikkeilla suoriltakäsin puhtaana. Eli onko tekniikassani mahdollisesti jotain suurempaa virhettä vai tuleeko kyynerpäihin paljon rasitusta tuossa liikkeessä?

et oikeastaan missään vaiheessa vedä leukaa tangon yläpuolelle, vaan nostat taaksepäin nojaten ylävatsan tankoon kiinni. helppoa? eipä juurikaan. tehokasta? aivan taatusti!

jto sanoi:
et oikeastaan missään vaiheessa vedä leukaa tangon yläpuolelle, vaan nostat taaksepäin nojaten ylävatsan tankoon kiinni. helppoa? eipä juurikaan. tehokasta? aivan taatusti!

Ah kiitos vastauksesta, yritin vetää noin niinkuin suoraan ylöspäin ja rintaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom