Leuanveto jumittaa hartiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs miulla menee tosi usein vasemmalta puolelta epäkäs lapaluun vierestä pahasti jumiin kun vedän leukoja tai teen ylätaljaa. Se on aina tismalleen samassa kohdassa, päätä ei pysty kääntämään ja nukkuminenkin tuottaa ongelmia. Pari kolme päivää se on siinä juntturassa ja sit se palautuu normaaliksi. Mitä enempi mie liikuttelen päätä, sen nopeammin se paranee. Aina menee kuitenkin vähintään se pari päivää.

Tuo niska-hartiaseutu on semmonen, että venyttelen sen joka päivä ja usein pyrin venyttämään monta kertaa päivässä. Oisko kellään heittää vinkkiä mikä siellä voisi olla ja miten siitä pääsisi eroon?

En osaa auttaa, mutta mulla kävi samoin vajaa kuukausi takaperin. Toka toisto leuanvedossa ja pam, oikealla epäkäs niin maan prkleen jumiin. Kipuili sen vajaan viikon...

On muutaman kerran mennyt leuanvedoissa samalla tavalla juuri viimeisessä toistossa varsinkin jos on alkanut kurottamaan. Millä tyylillä ja liikeradalla vedät leukoja? Otatko ihan alas asti hartiat korviin ja ylhäällä tankoa lähes rintaan tai peräti rintaan vai jätätkö vajaaksi toisessa päässä?

Leuat vedän vastaotteella ja tanko asettuu tuohon muutaman sentin solisluitten alle. Alhaalta jätän vähän vajaaksi.

Itsekin olen vetänyt ylös asti, mutta niskoihin yleensä ottanut siinä leuan kohdalla tai vähän yli. Tuleeko niska kipeäksi myös jos ottaa kevyitä sarjoja eikä lainkaan loppuun?

En oo kyllä huomannut mitään eroa sillä teenkö loppuun vai en. Ja en kyllä osaa sanoa mikä kohta vedosta aiheuttaa sen. Huomaan sen aina vasta jälkeenpäin kun olen lopettanut ja käännän päätä ja vihlasee. Vedon aikana ei ikinä tunnu mitään.

Kurotteletko leukaa tangon yli tai tekeekö pää ylimääräsiä liikkeitä vedon aikana? Itsekin oon saanu niskat jumiin leuanvedolla pari kertaa.

Minulla iski sama vaiva mutta ei tule normaaleissa leuanvetohommissa.. koitin semmoista 100 leukaa 10 minuutissa settiä ja se oli liikaa. Juuri nuo kuvailemasi oireet, mutta ei apua täältäkään mikä auttaisi.

Kurotteletko leukaa tangon yli tai tekeekö pää ylimääräsiä liikkeitä vedon aikana? Itsekin oon saanu niskat jumiin leuanvedolla pari kertaa.

Jep, pään pitäis leuanvedoissa, kuten ihan kaikissa muissakin liikkeissä, pysyä hyvässä asennossa. Sellanen turha niskan jännittäminen saa sieltä päin lihaksia varmasti jumiin.

Mutta tuleeko jumit siis hartioihin vai enemmän selän puolelle, lapaluun ja selkärangan väliin? Mä saan ite myös selkää treenaamalla yläselän tosta lavan ja selkärangan välistä oikeelta puolelta helposti jumiin. Fysioterapeutti diagnosoi mulle lievää skolioosia ja siitä varmasti jumitkin johtuu. En tiiä onko aloittajalla sama juttu, mutta ei senkään tarkistaminen huono juttu ois. Jos se on lihasperäistä, kuten mulla, se kannattaa hoitaa.

Hieronta ja venyttely ovat toki hyviä hoitoja akuuttiin ongelmaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon täs nyt ottanut asiakseni vedellä leukoja pitkin päivää ja kiinnittänyt huomiota tuohon pään paikallaan pitämiseen. Ei oo ainakaan nyt alkanut jumittelemaan, joten oon varmaan kurotellut sitä päätä aiemmin.

Hankala sanoa mihin se jumi tulee, kun en anatomiasta mitään tiedä. Kipuna se tuntuu tuolla niska-hartia-alueella. Luulen silti, että se jumi on alempana selässä siinä lapaluun ja selkärangan välissä. Ainakin se kipu alkaa helpottaa kun siitä kohtaa rullailee.

Back
Ylös Bottom