Leuanvedot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leenam
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Leuanvedot on kyllä turhauttava liike :( Alkuvuonna sai 8 tai 9 leukaa ja sitten kipeilin puoli vuotta ja paino nousi pari kiloa ja kesällä jaksoi jossain vaiheessa hyvin jo 3x5, maksimeita en kokeillut. Nyt taas syksymmällä on yrittänyt reenata jalkoja enemmän, niin nyt on taas hankalaa leuanveto, kun alavartalo vähän massakkaampi kuin ennen. Ja nyt oon taas kipeillyt pari viikkoa ja mulla menee leuanvetotulokset melkein nollille sitten, jos ei hetkeen pääse vetelemään. Todella turhauttavaa :D Mut ehkä tässä joskus menis se kymppi rikki, kunhan tervehtyis ja ei tota koulua olis niin paljoa, et jaksaiskin joskus jotain vapaa-ajallakin.

Tuo 14 myötäoteleukaa on kyllä valtavan paljon. Jännä, että vastaotteella menee vähemmän. Tosin kyllä mullakin joskus oli myötä- ja vastaotteen toistomaksimi sama, eli tavallaan kyllä ymmärrän, jos ei ole vastaoteleukoja paljoa vedellyt. Hurja tulos kyllä!

oho! 14 on paljon naiselle ja hyvin kyllä vedät! :)

Kiitoosh! Jostain syystä leuanveto on ollu mulle aina "helppo" liike. Luulen pitkälti, että se on myös tekniikasta kiinni + että mulla on ollu joku pakonomainen tarve lapsesta saakka aina roikkua jossain :D. Mä teen myös liikkeen ihan suorilta käsin- muuten tulee olo että huijaan! Tuo ennätys veto (14) tuli muutama kilo kevyempänä- tavoitteena on 15, mutta tällä hetkellä se on liian kaukana.. Joku päivä- ihan varmasti! :rock:

ooh! vapise vastaote, sain tänään 8 toistoa myötäotteella, enää yhden päästä vastaotteen ennätyksestä. Saa nähdä kummassa menee ensin 10 vetoa rikki :D

Hurjia tuloksia... Itse sain kolmisen viikkoa sitten vedettyä elämäni ensimmäisen leuan (tosin koulujumppapainajaisten jälkeen en oo niitä yrittänytkään) ja eilen meni KAKSI!:hyvä:
Oon treenannu viime viikkoina leukoja varten ylätaljalla, kädet kapeahkossa vastaotteessa, kymmenen sarjoja 40-50kg nipuilla.

Teen leukoja silloin kun se minulle sopii, joko "räjähtävinä" lyhyinä sarjoina tai sitten näitä useamman toiston pinnistelyjä. Muutama vuosi sitten innostuin aiheesta enemmän, kun yhden pojan leuanvetoharjoitusta seuraamalla sain nostettua ennätykseni yhdestä vedosta kuuteen - ja muutaman kuukauden päästä vedin jo 12. Ennätykseni on 16 leuanvetoa vastaotteella, mutta viime kesänä muistaakseni ylsin vain kahteentoista.

Montaakaan leuanvetoa ei muuten tarvitse salilla tehdä, kun jo joku tulee pohdiskelemaan, että onpas erikoista, että nainen vetää leukoja. Minä uskon, että todella moni nainen onnistuu tuossakin hommassa, kunhan vain sinnikkäästi treenailee. Aivan mahtava liikehän leuanveto on.

Jostain syystä olen aina parhaimmat leuanvetotulokset tehnyt jonkun ryydyttävän lajitreenin tai lenkin päätteeksi. Heheh. Oon vissiin hitaasti lämpeävää sorttia. Ja kotona ei muuten onnistu koskaan, vaikka tuossa tuo leuanvetotanko killuu. Ilmeisesti salilla saan paremman otteen tangosta ja keskityn hommaan paremmin.

Aloitin tekemään "The twenty pull-ups challengea", kun maksimi mitä sain oli n. 4-5 leukaa. En siis vielä vuosi sitten saanut yhtään, mutta sitkeästi harjoittelin mm. ylätaljalla, niin kyllä se sieltä yksi päivä lopulta tuli.
Nyt on siis toka viikko menossa tuota ohjelmaa, ja esim. jo ykkösviikon lopuksi ohjelmassa kuuluisi tehdä 2 2 2 2 max, ja vikalla menikin jo 5!! Tuntuu siis tosi tehokkaalta ohjelmalta.
Leuanvedot on tosiaan ihan harjoittelukysymys, kun olen kuullut monen naisen valittavan ettei saa tehtyä niitä. Minä ainakin olen esimerkki joka luuli ettei ikinä pysty siihen, mutta kuinkas sitten kävikään. Nyt on tavoitteena ainakin se 10.

Jostain syystä olen aina parhaimmat leuanvetotulokset tehnyt jonkun ryydyttävän lajitreenin tai lenkin päätteeksi. Heheh. Oon vissiin hitaasti lämpeävää sorttia. Ja kotona ei muuten onnistu koskaan, vaikka tuossa tuo leuanvetotanko killuu. Ilmeisesti salilla saan paremman otteen tangosta ja keskityn hommaan paremmin.

Joo- kotitangoilla (ovenkarmeissa kiinni olevilla) ei kykene samoihin tuloksiin! Toki leveellä myötäotteella se ei ole edes mahdollista vetää, mutta kun ei vastaotteellakaan saa vedettyä :wtf: Tosin mulla jostain syystä (sisäinen mielenhäiriö) leuanveto tuntuu hankalalta jos tanko on liian matalalla- parhaisiin suorituksiin pääsee mitä korkeammalla tanko on ja mitä hankalampi sinne on päästä :D

Tosin mulla jostain syystä (sisäinen mielenhäiriö) leuanveto tuntuu hankalalta jos tanko on liian matalalla- parhaisiin suorituksiin pääsee mitä korkeammalla tanko on ja mitä hankalampi sinne on päästä :D

Aivan! Ei siitä mitään tule, jos jalat meinaavat välillä osua lattiaan.

pääsinpä kokeilemaan taas pitkästä aikaa, meni 6 vastaotteella! viimeksi, puolivuotta takaperin meni juuri ja juuri 4.. Pitäis jo hommaa se oma tanko kämpille pääsis tekeen hiukan useemmin noita leukoja. myötäotteella ei tainnut mennä kuin 1..

Täällä ennätys hurjat 2 leukaa hyvänä päivänä :D En tiedä liekkö syynä tämä elopaino, voimattomuus vai tekniikan puute. Vetokumeilla menee muutama enemmän, niiden ja penkkileukojen avulla yritän kovasti saada tuota tulosta nousuun.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aloitin tekemään "The twenty pull-ups challengea", kun maksimi mitä sain oli n. 4-5 leukaa. En siis vielä vuosi sitten saanut yhtään, mutta sitkeästi harjoittelin mm. ylätaljalla, niin kyllä se sieltä yksi päivä lopulta tuli.
Nyt on siis toka viikko menossa tuota ohjelmaa, ja esim. jo ykkösviikon lopuksi ohjelmassa kuuluisi tehdä 2 2 2 2 max, ja vikalla menikin jo 5!! Tuntuu siis tosi tehokkaalta ohjelmalta.
Leuanvedot on tosiaan ihan harjoittelukysymys, kun olen kuullut monen naisen valittavan ettei saa tehtyä niitä. Minä ainakin olen esimerkki joka luuli ettei ikinä pysty siihen, mutta kuinkas sitten kävikään. Nyt on tavoitteena ainakin se 10.

Tosi tehokas ohjelma! En sillä toki kahteenkymppiin päässyt, mutta kymppi menee nyt, vaikka en tee leukoja nykyään kuin kerran kuussa. Tein ohjelman muistaakseni kahteen kertaan läpi (sairastelin välillä) ja sitten sain sen kympin tehtyä. Lähtötilanne oli 1-2 leukaa. Nyt tosin voisi kai lähteä sit tavoittelemaan sitä seuraavaakin kymppiä samalla ohjelmalla, kun lähtötilanne olisi paljon parempi.

Mie oon aina ollu aika vahva ylävartalosta ja leuan vetotangossa tuli penskana roikuttua. Toissapäivänä kokeilin huvikseen salilla montako leukaa menee ja jo selkää parilla liikkeellä treenattuani pistin vielä 10 toistoa vastaotteella. Jes!:dance:

justiin kokeilin,vastaotteella meni 10 ilman heijjaamisia ja kädet suorana.Päälle yks vähän vajaampi:) Myötäote onkin sitten tuskaisempi,5 taitaapi olla enkka..

:wtf:
Huhuhuhuh!
Kovia mimmejä ootte. :worship: Itse en oo koskaan saanut yhtään leukaa vedettyä. Muuta kuin avustettuna. Oon aloittanut oman projektini ihan nollasta. Aloitin vetämään salilla taljalla vastaotteella 30kg painolla. Häppäräppä meni alkuun 10 x 3 sarjaa, mutta nyt saan jo samat sarjat tehtyä 45kg. Kehitystä siis tullut ihan kivasti lyhyessä ajassa. Tavoite kuitenkin siintää vielä kaukana, mutta jospa se siitä joku päivä. :whip: pitää vain kokeilla rajojaan. :hyper:

Pitkästä aikaa koitin minäkin paljonko menee leukoja. No, neljä tuli ihan suorilta käsin ja kuusi kun ei käsiä ihan suoraks laittanu, taito on vielä siis tallessa! :hyvä:
Yhtä en vain ymmärrä! Mulla kun tuo leukojen tekeminen aiheuttaa hirveän hermosäryn käsiin, en käsitä! Leukojen vetämisen jälkeen parin päivän ajan on hirveä tuska käsissä. Tästä syystä vuos-pari sitte lopetin leukojen tekemisen, ja taidan jättää sen taas tähän, ARGH, harmittaa!!!:(

Kokeilen myös tätä 20pull-up challengea ja aloitin viikosta 1 sillä helpoimmalla ohjelmalla (vedän vaihteeksi vastaotteella). Pari ekaa viikkoo meni kepeästi, mutta nyt alkaa jo 3 viikko tuottamaan ongelmia.. Joutuu riuhtomaan ja repimään todenteolla että saa viimeiset sarjat vedettyä loppuun asti. Aika kovaa kehitystä pitäis tuon ohjelman mukaan tulla.. Miten sulla tai muilla jotka on tätä sydemiä testanneet on kunto kehittyny? Pysyttekö viikko ohjelman mukaisissa toistomäärissä?

Kokeilen myös tätä 20pull-up challengea ja aloitin viikosta 1 sillä helpoimmalla ohjelmalla (vedän vaihteeksi vastaotteella). Pari ekaa viikkoo meni kepeästi, mutta nyt alkaa jo 3 viikko tuottamaan ongelmia.. Joutuu riuhtomaan ja repimään todenteolla että saa viimeiset sarjat vedettyä loppuun asti. Aika kovaa kehitystä pitäis tuon ohjelman mukaan tulla.. Miten sulla tai muilla jotka on tätä sydemiä testanneet on kunto kehittyny? Pysyttekö viikko ohjelman mukaisissa toistomäärissä?

Kirjoitin jo tuonne toiseen threadiin tästä ohjelmasta, mutta mulla tulikin juuri ongelmia 3. viikon jälkeen, kun pitäisi testata maksimi ja saada 9 leukaa. Kolmannen viikon olen tehnyt jo kahteen kertaan ja joka kerta toistot tulee, mutta maksimi ei ole kuin 7! :( Sain sitten neuvoksi, että pidän viikon tauon nyt leuoista ja koitan maksimia uusiksi. Jos ei mene, niin aloitan tekemään alusta sitä keskimmäistä saraketta tällä kertaa.

Onhan tuo kyllä tosi rankka ohjelma. Palautuminen aika vaikeeta. Mut tsemppiä sinulle! :)

Kirjoitin jo tuonne toiseen threadiin tästä ohjelmasta, mutta mulla tulikin juuri ongelmia 3. viikon jälkeen, kun pitäisi testata maksimi ja saada 9 leukaa. Kolmannen viikon olen tehnyt jo kahteen kertaan ja joka kerta toistot tulee, mutta maksimi ei ole kuin 7! :( Sain sitten neuvoksi, että pidän viikon tauon nyt leuoista ja koitan maksimia uusiksi. Jos ei mene, niin aloitan tekemään alusta sitä keskimmäistä saraketta tällä kertaa.

Onhan tuo kyllä tosi rankka ohjelma. Palautuminen aika vaikeeta. Mut tsemppiä sinulle! :)

Mulla ei ole ongelmaa tuon maksimin kans- jaksan vetää suht kevyesti 10, mutta nuo viis sarjaa syö mun voimat.. Ehkäpä minäkin kertaan tuon kolmannen viikon ja katon miltä se tuntuu ja lepoviikko leuanvedon suhteen vois myös toimia!

Kyllä me täältä noustaan ainaki 15 asti! Leukaa tangon yli vaan! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom