Leuanvedosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jabe-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Tästä on muutaman kerran ollut juttua ja mietin, että mikähän olisi oikeanlainen tyyli leuanvetotreeniin. Tästä on varmasti jo juttua ollu mut virkistetään muistia. Monta sarjaa, millä otteella, monta toistoa per sarja... :rolleyes:

Kiitoksia vastaajille jo etukäteen.

Monta sarjaa, millä otteella, monta toistoa per sarja...

No tää vastaus on taas että riippuu mitä haluaa.

Voit tehdä joko kapealla otteella tai leveällä otteella ja vieläpä leveällä normaalisti eteen tai niskan taakse. Liikkeet rasittavat hieman eri lailla lihaksia.

Mieluisin tapa henk.koht. on sellainen kapealla otteella vetäminen, jossa kämmenpohjat on toisiaan vasten (kuten kapea ylätalja) ja sit vedän aina tangon rintaan asti sillai rinta kaarella. Leveällä otteella on vaikeampi vetää tanko rintaan.

Toisto ja sarjamäärät sekä painot riippuu siitä haluatko massaa vai voimaa jne...

Itse teen lähinnä vain sellaisia 3-8 toiston sarjoja lisäpainojen kera ja lämmitelyksi ehkä ilman painoja jonkun kympin sarjan. Harvoin, mutta joskus kevyinä päivinä teen sit pidempiä 12-20 toiston sarjoja ilman lisäpainoja.
Yleensä 3 sarjaa riittää joka tarkoitukseen.

Originally posted by Jeme
Miten sä ne lisäpainot laitat...Kalsareihin? :lol1:
Niitä voi pitää esim hampailla. Toinen vaihtoehto on käyttää sellaista vyötä joka on ihan sitä varten. Siinä vyössä on metalliketju, johon voi ripustaa kiakkoja.

Itse tykkään vetää leukaa leveällä vastaotteella (siis kämmenselät itseeni päin). Tuntuu, että saan näin parhaan tuntuman itse selkään eikä hauikset tee niin paljon duunia kuin kapeammalla otteella. Mutta tyylinsä kullakin.

Eiköhän 2-3 sarjaa leuanvetoa ole riittävästi, on se sen verran kokonaisvaltainen ja rankka liike. Kantsii muuten ainakin aluksi tehdä treenin ekana liikkeenä, itse en ainakaan esim. kulmasoudun jälkeen paljon leukoja enää vetele ...

Toi neutraali kapea (kämmenet vastakkain) ote oli mulle taivaan lahja kesällä kun oli pieni tulehdus toisessa hauiksen jänteessä. Pystyin tekemään sekä leuanvetoa, ylä- ja alataljaa ilman suurempia ongelmia samalla kuntouttaen hauista. Otti hyvin selkään ilman, että hauis rasittui liikaa.

Muutama kuukausi meni, mutta nyt pystyn taas tekemään hauiskääntöjä ja raskaita kulmasoutuja ilman minkäänlaista kipua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Ogrsh
Selittäpääkäs joku tuo "Kulmasoutu"...
Kitoos.

Jokin internet hakukone varmaan olisi antanut vastauksen nopeammin...

BBBentoverRow.gif

Itse teen tuon vastaotteella.

Originally posted by Kauramoottori
Jokin internet hakukone varmaan olisi antanut vastauksen nopeammin...

BBBentoverRow.gif

Itse teen tuon vastaotteella.

Hetkinen: onko oikea tekniikka tuon kaltainen eli painot laskee maahan? Itse pidän alaselän liikkumaattomana eikä painot osu lattiaan missään vaiheessa.

Originally posted by meitsi
Hetkinen: onko oikea tekniikka tuon kaltainen eli painot laskee maahan? Itse pidän alaselän liikkumaattomana eikä painot osu lattiaan missään vaiheessa.
En ole ikinä tehnyt tuolla tekniikalla enkä ole ikinä nähnyt kenenkään tekevän tuolla tekniikalla.:confused:

EDIT: siis sillä tekniikalla missä painot ottaa maahan.

Originally posted by Raven
Eikös tuo ole sitten myötäote, jos kämmenselät on itseään päin?? :confused:

Näinhän se menee, eli leukoja vedetään normaalisti vastaotteella ja toi variaatio on sitten myötäote.

Leuanveto mulla osuu aina yläselkäpäivään, yleensä jalkojen välissä roikkuu 15-20kg paino ja sillä noin 3 sarjaa niskan taakse, kaveri vielä jeesaa jaloista viimeiset pakot ja vittu että ottaa hyvin yläselkään.....tehokas liike parempi kun ylätalja....

Back
Ylös Bottom